X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מותחת ביקורת חריפה על מנהל הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית ומזהירה גם את צרפת כי תשקול מחדש את ההסכמים הכלכליים המקיפים
▪  ▪  ▪
בישורת האחרונה [צילום: AP]

לקראת הישורת האחרונה של מגעי המעצמות עם אירן לגיבוש עקרונות הסכם הקבע בעניין תוכנית הגרעין האירנית, יש עניין במיקוד תשומת לב למספר התבטאויות אלרמיסטיות הנשמעות באירן מן הימים האחרונים, המעידות על מאמץ אירני לעיבוי לחצים כדי להשפיע על "סגירת עסקה" ברוח הנוחה לטהרן.
דובר הוועדה לאנרגיה אטומית של אירן, ברהוז כמלוואנדי, מותח ביקורת חריפה על מנהל הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית יוקיאה אמאנו, בציינו כי מכלול "הפרוטוקול הנוסף" (המתייחס לחופש הפעולה של מפקחי הסוכנות באשר לביצוע ביקורות ניטור במתקנים חשודים) מבוסס על רצון טוב בלבד ואינו מחייב, ולכן אירן לא תציית בהקשר זה.
יתר על כן, לטענת טהרן, החלטות מועצת הביטחון ומועצת הנציבים של סבא"א בהקשר זה, הן בלתי חוקיות. אירן גם תוקפת את יוקיאה אמאנו אישית, על כי במספר הזדמנויות הוא העלה סוגיות שמעבר לנתונים המופיעים בדוחות החודשיים והרבעוניים על-פי הסכם הביניים שנחתם עם המעצמות, ולכן מזהירים האירניים כי מוטב שיחדל מכך.
כזכור סבא"א דורשת מאירן באופן בלתי מתפשר לחשוף פרטים על-אודות היבטים הנוגעים לממד הצבאי של תוכנית הגרעין, ולאחרונה (ב-24 מארס 2015 ) חזר מר אמאנו על הקביעה כי תשובותיה של אירן הן מוגבלות ביותר ואינן מספקות.
בהקשר אחר, חבר בכיר בוועדה האירנית לביטחון לאומי וליחסי חוץ, חוסיין נקאווי, מזהיר את צרפת כי אירן תשקול מחדש את ההסכמים הכלכליים המקיפים עם צרפת במיוחד בתחום תעשיית הרכב, זאת נוכח גישתה העויינת של צרפת כנגד אירן במסגרת המגעים עם המעצמות לגבי תוכנית הגרעין. לטענת נקאווי, "צרפת עורמת מכשולים במסגרת המשא והמתן ומאמצת את גישתם של הציונים".
בתוך כך, העיתון הערבי "אל קודס אל ערבי" המופיע בלונדון מדווח (24 מארס) כי הברכה ששיגר שה"ח האמריקני ג'ון קרי לאירן לרגל חג הנורוז (ראש השנה וחג האביב הפרסי) שחל ב-21 מארס, עוררה זעם רב בציבוריות הערבית וברשתות החברתיות, מאחר שהוא נקב בביטוי "המפרץ הפרסי" שאינו מקובל על הערבים. בין השאר הובעה בשיח הערבי ההתכנות לפיה קרי מושפע ביחסו האוהד לאירן מהעובדה כי בתו ונסה, נשואה לאמריקני ממוצא פרסי בשם בריאן נאהד.
ראוי לציין כי עניין מוצאו של חתנו של קרי פורסם בעבר גם בתקשורת האמריקנית, ובשעתו (2013) אף נמסר כי ארגוני ידידות אירניים-אמריקניים סייעו לקרי במימון לקמפיינים פוליטיים שלו. בהקשר זה הובעה בשעתו, בפרופיל נמוך למדי, במספר כלי תקשורת בארה"ב, ההשערה כי אירן עלולה להפעיל לחץ על בני משפחתו של נאהד המתגוררים באירן כדי להשפיע על עמדותיו של שה"ח האמריקני קרי ביחס לאירן.

תאריך:  26/03/2015   |   עודכן:  26/03/2015
+רוחאני וקמרון: ניתן לגבש הסכם מהיר
19:32 26/03/15  |  

נשיא אירן חסן רוחאני וראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון שוחחו בטלפון והסכימו כי בימים שנותרו עד סוף החודש ניתן יהיה לגבש הסכם בנושא הגרעין.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחץ אירני ל"סגירת" עסקה בנושא הגרעין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כנופית אובמה זריף חמנאי
urixo  |  26/03/15 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אלכס נחומסון
אירן עוסקת בפעילות אינטנסיבית של בניית כוח קונבנציונלי חסר תקדים, בהשגת יכולת שיגור בליסטית לטווחים ארוכים לחימושם ברש"ק גרעיני שבדרך – ובמקביל גם בהשתלטות דה-פקטו על משטרים ו/או ארגונים במזרח התיכון בדגש על סובב ישראל. ארה"ב בדילמה
עמי דור-און
אוזלת היד האמריקנית במשא-ומתן עם אירן בנושא פיתוח הנשק הגרעיני מהווה סכנה לשלום העולם    מכון "הדסון" האמריקני: "המזה"ת יהפוך לאזור רב-גרעיני והעולם כולו ייקלע לסיפור שעלול להסתיים באופן רע ביותר"
עו"ד חיים שטנגר
מה שהשתנה בפרשת ההדלפה האחרונה, בידי אנשי חוגו הקרוב של אובמה, הוא שינוי הגישה והשיטה. משחקי הריגול מקובלים, גם בין מדינות ידידותיות, כל עוד לא גודשים סאה וחוצים קווים אדומים. הפעם - למרות שלא נגדשה סאה, ראה לנכון הממשל האמריקני להדליף קיום פעולות ריגול אלה
אריאל י. לוין
בעוד העולם מתמקד באיום הגרעיני מצד אירן, שולחת מדינה זו זרועות לכל רחבי המזרח התיכון. ואילו הסכם שיאפשר לה להיות מדינת-סף גרעינית, יביא למרוץ חימוש שיסכן עוד יותר את ישראל
בעז שפירא
ברור שישראל איננה יכולה להיות אדישה מול המו"מ עם אירן ומחויבותה של כל ממשלה לעמוד על המשמר. אולם, הגורמים האנטי יהודיים ופוסט ציוניים המהווים אחוזים ניכרים ב"אליטות" הרודות בנו אינם רואים את הצורך הזה ואינם רוצים לראותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il