X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר שהראיות החדשות מלמדות שאולמרט החזיק בקופה גם כספים שקיבל בתקופת היותו שר התמ"ת והשתמש בהם לצרכים פרטיים - ולכן יש להרשיעו בעבירות שיוחסו לו
▪  ▪  ▪
סובל. הספק נעלם [צילום: פלאש 90]

השופט משה סובל סבור (יום ב', 30.3.15), כי ממדי הקופה הסודית שהחזיק אהוד אולמרט אצל עו"ד אורי מסר - ואשר הוכחו בעדותה של שולה זקן וביומניה - הם הרכיב העיקרי להרשעתו במירמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.
לדברי סובל, "אם קודם לכן ניתן היה לאפשר לנאשם ליהנות מהספק בנוגע למקור הכספים שהחזיק עבורו אורי מסר בתקופת התמ"ת, להניח שמדובר בכספים שהתקבלו אצל הנאשם עוד בתקופת כהונתו כראש עירייה (בה לא חל עליו האיסור של קבלת טובת הנאה הקבוע בכללי ועדת אשר לשרים וסגני שרים בלבד), ולהוסיף ולהניח שחלקם של כספי טלנסקי (שסכומם לא הוכח באותו שלב) בכלל כספי הקופה היה זניח - כעת ברור שכמחצית מהכספים שהוחזקו על-ידי אורי מסר בקופה התקבלו מטלנסקי במהלך תקופת התמ"ת, כך שגם קבלת הכספים, ולא רק צורת החזקתם, היו באיסור.
"כאשר מצרפים החזקה מסתורית ומחשידה בכספי מזומן אל הפרת שני איסורי משמעת בקשר לאותם כספים: איסור משמעת אחד במועד קבלת הכספים, ואיסור משמעת שני בהפרת חובת ההצהרה עליהם למבקר המדינה - הולך ומתקצר המרחק בין המעשים לבין הפגיעה בשלושת הערכים המוגנים על-ידי העבירה של הפרת אמונים: אמון הציבור בעובדי הציבור, טוהר המידות של עובדי הציבור, ותקינות הפעילות של המינהל הציבורי".
עוד אומר סובל, כי התנהגותו של אולמרט בנוגע לקופה הסודית כללה שלושה רכיבי חומרה נוספים. האחד: העלמתם המוחלטת של כספים אלו מהצהרותיו למבקר המדינה בשנים 2006-2003. השני: השימוש בכספים גם למטרות פרטיות, ולא רק למטרות פוליטיות כפי שטען אולמרט (לאחר שבמשטרה הכחיש את קיומה של הקופה). השלישי: מאחר שאולמרט נהנה בצורה פרטית מכספיו של טלנסקי, הרי שהמלצתו עליו לא הייתה רק עבירה אתית אלא גם עבירה פלילית.
כספת נסתרת ובלתי מדווחת
סובל אומר: "השקפתי היא שיש להעמיד במרכז הדיון את החזקת הכספים במזומן בכספת נסתרת ובלתי מדווחת אצל אורי מסר. אף שמעשה זה לבדו אינו מספיק לגיבוש אחריות פלילית, מצויה בו ליבת הפגיעה בערכים המוגנים על-ידי העבירה של הפרת אמונים, כאשר יתר הנסיבות והמעשים של הנאשם מקרינים על החזקת הכספים בקופה, מוסיפים לה היבטים שונים של חומרה, ועל-ידי כך מקנים לה את הממד הפלילי.
"בעת מתן הכרעת הדין המקורית ידענו כי הנאשם החזיק בקופה אצל אורי מסר בתקופת התמ"ת למעלה מ-300,000 דולרים במזומן, ואף ידענו כי הנאשם קיבל מטלנסקי בסוף תקופת התמ"ת טובות הנאה בשווי של כ-20,000 דולרים עליהן לא דיווח למבקר המדינה כפי שחייב היה לעשות. אולם לא ידענו כי קיים קשר בין כספי טלנסקי (כספים בסכום ממשי להבדיל מסכום בלתי ידוע שעשוי להיות שולי) לבין הקופה אצל אורי מסר.
"גם לא היה ידוע בעת מתן הכרעת הדין המקורית כי הנאשם עשה בכספי הקופה שימוש פרטי; הפר בתקופת התמ"ת כבר בשעת קבלת כספי הקופה מטלנסקי איסור שנקבע בכללי ועדת אשר; ובהמשך הפר בשנית את אותם כללים משלא דיווח למבקר המדינה על החזקת הכספים עבורו בקופה. בנוסף, בעת מתן הכרעת הדין המקורית לא ניתן היה לשלול את גרסת הנאשם כי האמין שאינו צריך לדווח למבקר המדינה על הכספים שבקופה, בהיותם כספי תרומות פוליטיות. כל העובדות הללו, שלא היו ידועות בעת מתן הכרעת הדין המקורית, התבררו כעת מתוך הראיות החדשות".

תאריך:  30/03/2015   |   עודכן:  30/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סובל: הקופה הסודית היא היסוד להרשעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
צבן קובע: השימוש הפרטי שעשה אולמרט בכספים שקיבל מטלנסקי הפך את ההמלצות שנתן לטלנסקי למירמה והפרת אמונים, וברור גם מדוע הסתיר ממבקר המדינה את הקופה הסודית
איתמר לוין
בית המשפט מקבל את יומניה של זקן כראיה מרכזית נגד אולמרט    צבן: אולמרט לא התמודד עם כזבים שאמר בעדותו במשפט המקורי    עדותה של זקן מתפתלת אך נתמכת בראיות חיצוניות
עופר וולפסון
שיעור הרווח הנקי מן המכירות ירד מ-3.78% בשנת 2013 ל-2.77% בשנת 2014    המכירות גדלו ב-6% אשתקד ל-3.41 מיליארד שקל על רקע פתיחת סניפים חדשים
יפעת גדות
עדויות להתיישבות מצרית מלפני כ-5,000 שנה נחשפות בימים אלה במרכז תל אביב    בחפירות של רשות העתיקות בפרויקט בנייה של חברת רובינשטיין התגלו שברי כלי חרס קדומים ששימשו להכנת בירה    דייגו ברקן, מנהל החפירה מטעם רשות העתיקות: "תל אביב עיר ללא הפסקה כבר אלפי שנים"
איתמר לוין
צבן: הסבריה של זקן להקלטת שיחותיה עם אולמרט היו מתחמקים וכוזבים, אך אין בכך כדי להשפיע על אמינות ההקלטות    דוחה את טענות ההגנה בדבר אפשרות של עריכת השיחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il