X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נייר עמדה שפרסם מכון המחקר הנחשב קובע כי אירן לא נסוגה אף לא באחת מ-11 סוגיות עקרוניות ודרישות שהעלו מעצמות המערב במשא-ומתן ארה"ב מנסה לכפות על אירן פרוצדורה של הסכם דו-שלבי ללא הצלחה, בשל התנגדות המנהיג העליון, עלי חמינאי
▪  ▪  ▪
המשלחת האירנית למשא ומתן. עמדה קשוחה [צילום: AP]

אירן לא נסוגה מעמדותיה באף אחד ממרכיבי שיחות הגרעין שהיא מנהלת עם מעצמות המערב. כך חושף נייר עמדה של מכון המחקר ממר"י.
ראש המכון, יגאל כרמון, וראש זירת אירן במכון, א' סביון, פרסמו כי מדובר ב-11 סוגיות ודרישות שהוצבו בפני האירנים כתנאי לחתימה על תוכנית הגרעין וכי על כל הדרישות השיבה טהרן בשלילה.
כפי שהצהיר אמש סגן שר החוץ האירני, אירן מסרבת להוצאת אורניום מועשר מחוץ לתחומי המדינה. אומנם האמריקנים מנסים להמעיט בערך דברים אלה, אולם גם גורמים רשמיים שהתייחסו לנושא רק טענו כי מדובר באמצעי אחד מתוך כמה שיכולים לוודא שאירן לא תשתמש באורניום לצרכים צבאיים.
עוד מפרט נייר העמדה כי אירן מסרבת להסרה הדרגתית של הסנקציות, מסרבת לחתום על הגבלת מספר הצנטריפוגות, מסרבת לפיקוח חודרני וללא התראה במתקני הגרעין שלה, מסרבת להפסיק את פעילות המחקר והפיתוח שלה, מסרבת לשנות את ייעוד כור המים הכבדים באראכ ומסרבת לסגור את אתר ההעשרה הסודי בפורדו.
טהרן מסרבת גם להגבלות כלשהן על פעילותה הגרעינית לאחר תפוגת ההסכם ומסרבת לכלול את תוכנית הטילים ארוכי הטווח במשא-ומתן. תוכנית הטילים היא אחת הראיות שההנהגה הישראלית מציינת באופן תדיר כהוכחה לכך שמטרת תוכנית הגרעין האירנית היא צבאית ולא אזרחית.
אנשי ממר"י ציינו עוד כי טהרן מסרבת לדווח על פעילותה החשאית בתחום הגרעין הצבאי בעבר ומסרבת לאפשר בדיקת אתרים צבאיים החשודים בפעילות גרעינית.

ארה"ב מתעלמת מדברי חמינאי

לאחר שלא הצליחו הצדדים - אירן ושש מעצמות המערב - לגשר על הפערים ולהגיע להסכם בנובמבר 2014, הוחלט להאריך את המשא-ומתן בחצי שנה נוספת, עד ליוני 2015.
על-פי התכנון האמריקני, אמורות היו השיחות להתנהל כמהלך דו-שלבי עד לחודש יוני. בשלושת החודשים הראשונים, המסתיימים בעוד יומיים, אמורים היו הצדדים להגיע להסכם מסגרת. בשלושת החודשים שלאחר מכן היו אמורים להגיע לפירוט טכני של ההסכם.
המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, הודיע כבר בפברואר 2015, כי הוא איננו מסכים כלל לפרוצדורה זו וקבע כי לא יהיו שני שלבים בהשגת ההסכם. לדבריו, המשא-ומתן יהיה בעל שלב אחד שיכלול את הסרת כל העיצומים שהטיל המערב על אירן עד ליוני 2015.
"תרחיש של הסכמה על עקרונות כלליים וכעבור כמה זמן הסכמה על הפרטים אינו מומלץ משום שניסיוננו עם התנהלות הצד שמנגד [במו"מ מלמד] שהסכם מסגרת ישמש [בידיהם] כלי למציאת תירוצים סדרתיים ב[מו"מ] על הפרטים. אם יושג הסכם, הוא צריך להיות חד-שלבי ולכלול גם את המסגרת הכללית וגם את הפרטים. תוכן ההסכם צריך להיות ברור, בלתי ניתן לפרשנות, סעיפי ההסכם לא צריכים להיות בצורה כזו שהצד שמנגד שרגיל להתמקח, יחפש תירוצים בסוגיות שונות. הסנקציות גם צריכות להית מוסרות במלוא מובן המילה", אמר חמינאי. הדברים פורסמו באתר האינטרנט הרשמי שלו.
אנשי ממר"י ציינו כי לתאריך ה-31.3.2015, הנחשב על-ידי האמריקנים כנקודת ציון משמעותית, אין כל חשיבות מבחינת ח'אמנאי. "ארה"ב התעלמה מעמדתו של חמינאי והיא מנסה לכפות על אירן פרוצדורה של הסכם דו-שלבי ללא הצלחה. אירן אינה מוכנה לשום מסמך ביניים כתוב וזוהי הסיבה ששרי החוץ המערביים העוסקים במשא-ומתן אומרים שההבנות שאולי יושגו בשלב זה יהיו רק בעל פה", ציינו בנייר העמדה.

תאריך:  30/03/2015   |   עודכן:  30/03/2015
+"הוצאת האורניום מאירן עדיין על הפרק"
19:48 30/03/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

גורמים בממשל האמריקני תדרכו כתבים והתייחסו לדברי סגן שר החוץ האירני שהודיע כי ארצו לא תקבל כתנאי דרישה להוצאת מצבורי האורניום משטחה  ▪  "העברת האורניום מאירן לרוסיה היא רק אפשרות אחת שנדונה במהלך החודשים האחרונים"

המשלחת האירנית בלוזאן. עמדה קשיחה [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן לא נסוגה מעמדותיה באף נושא
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קרי: קח לעזר את ציפי הברברנית
ותאשים את ביבי...  |  31/03/15 07:56
2
מדוייק יותר- מכון אנטי איסלמי. ל"ת
מכון מחקר?   |  31/03/15 08:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
גורמים בממשל האמריקני תדרכו כתבים והתייחסו לדברי סגן שר החוץ האירני שהודיע כי ארצו לא תקבל כתנאי דרישה להוצאת מצבורי האורניום משטחה    "העברת האורניום מאירן לרוסיה היא רק אפשרות אחת שנדונה במהלך החודשים האחרונים"
גליה לינדנשטראוס, יואל גוז'נסקי
התחממות ביחסי ערב הסעודית וטורקיה, על-אף שנועדה לבלום את התחזקות אירן באזור, אינה מבשרת בהכרח טובות לישראל. על-רקע המשבר ביחסים בין ישראל לטורקיה, הכנסתה של אנקרה לציר הסוני שמובילה ערב הסעודית עלול להביא להחרפת מוקדי החיכוך בין ציר זה לישראל
רפי לאופרט
הואיל ואיום גרעיני ביסודו הוא איום אפוקליפטי, ואפשר שבתנאים מסוימים גם יצא מהכוח אל הפועל, האיומים הקונבנציונליים החוסים תחת מטריה גרעינית - בין אם הם תת-גרעיניים, לא קונבנציונליים מסוג אחר, קונבנציונליים או שלובים - חמורים וראליים מבחינה מעשית יותר מהאיום הגרעיני עצמו
צ'לו רוזנברג
אם מזלנו לא יאיר לנו פנים, הרי שביום שלישי עלול הימין להוכיח שרק הוא יכול: הכרה בינלאומית בהיותה של אירן מדינת סף גרעינית
איציק וולף
סגן שר החוץ האירני הודיע לעיתונאים כי ארצו מסרבת לחתום על הסכם הגרעין בשל הסעיף הקובע כי על אירן להעביר את מצבורי האורניום המועשר לשטח רוסיה    מטרת הסעיף - למנוע ממנה שימוש באורניום המועשר לצרכים צבאיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il