X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוידוב-מוטולה: יש להביא בחשבון שמקום עבודה הוא מעין "משפחה" בה מתבטאים בחופשיות ואת חובתו של המעסיק להעביר ביקורת על תפקודם של העובדים
▪  ▪  ▪
הנחיה ראשונה ליישום החוק

"יש לפרש לפיכך את חוק איסור לשון הרע, בהקשרים של יחסי עבודה, באופן שיגן על הערכים שבבסיס החוק אך מבלי לפגוע במרקם העדין של היחסים במקום העבודה, ומבלי ליצור 'משפוט' יתר של כל התבטאות. האיזונים בקשר לכך עשויים להשתנות מתקופה לתקופה ומהקשר להקשר".
כך אומרת (יום ג', 31.3.15) שופטת בית הדין הארצי לעבודה, סיגל דוידוב-מוטולה, בפסק דין בו קובע לראשונה בית הדין הארצי את הדרך בה יש להפעיל במערכת זו את חוק לשון הרע. לדבריה, יישום החוק בתחום העבודה עשוי להיות שונה מאשר בתחומים אחרים:
"במערכת של יחסי עבודה קיימים גם ערכים נוספים שיש לקחתם בחשבון בעת יישומו של החוק וההגנות הנקובות בו, הנובעים מהיותו של מקום העבודה מעין 'משפחה' מורחבת, שחבריה שוהים זה עם זה שעות רבות מדי יום ואמורים להגשים יחד מטרות משותפות. מקום העבודה הוא מקום חי ותוסס, שיש חשיבות להבטיח בו שיח פתוח, ללא חשש או מגבלות, ותוך עידודם של שקיפות, שיתוף וגילוי מרביים.
"חלק מכך נוגע גם לזכותו, וחובתו, של ממונה להעיר לעובדיו הערות ולהעביר ביקורת על דרך תפקודם, כחלק אינטגראלי מניהול תקין של כוח אדם וכאינטרס מרכזי הן של העובדים והן של המעסיק. מעסיק אמור לפיכך לבצע לעובדיו הערכות תקופתיות, למסור להם אינפורמציה רלוונטית, לנקוט כנגדם בהליכי בירור ומשמעת וליתן בגינם המלצות, מבלי שתתלווה לכך עננה של חשש מתמיד מתביעות משפטיות.
"עוד יש לקחת בחשבון שלעיתים נאמרים דברים מתוך רוגז רגעי או סערת רגשות, כחלק מהתנהלות יומיומית או בעידנא דריחתא נוכח לחץ העבודה; לא לכל עלבון יש להתייחס כאל לשון הרע במובנה המשפטי, ותיתכן בהקשר זה אף הגנת זוטי דברים.
"מאידך יש להתחשב בחובות תום הלב המוגברות המוטלות על צדדים לחוזה עבודה; בפערי הכוחות הקיימים דרך כלל בין עובד לממונה עליו; ובהשפעה המשמעותית שתיתכן לאמירותיו של ממונה בנסיבות מסוימות. לאור זאת, על שני הצדדים ליחסי העבודה - במסגרת חובתם לנהוג זה כלפי זה בהגינות ותום לב - להיזהר האחד בכבודו של משנהו, תוך הקפדה על מידתיות וסבירות".
הדברים נאמרו בהחלטתו של בית הדין הארצי לדחות את ערעורה של לירן אבידן, לשעבר עובדת בפלאפון, על דחיית תביעת לשון הרע שהגישה נגד החברה ונגד מי שהיה הממונה עליה, אלעד גרגיר. בית הדין הארצי אימץ את פסק דינו של בית הדין בירושלים, לפיהם הביקורת שמתח גרגיר על אבידן באוזני חבריה לעבודה לאחר פיטוריה, היו אמת.
הנשיא יגאל פליטמן, השופטת לאה גליקסמן ונציגי הציבור אלי בן-גרא ומשה אורן הסכימו עם דוידוב-מוטולה. את אבידן ייצג עו"ד אייל אבידן, ואת פלאפון וגרגיר - עו"ד דן חי.

ע"ע 46548-09-12, לירן אבידן נ' פלאפון ואח' / פס"ד
בית הדין הארצי לעבודה קובע לראשונה קווים מנחים ליישום חוק לשון הרע בתחום העבודה
תאריך:  01/04/2015   |   עודכן:  01/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשון הרע בעבודה - שונה מתחומים אחרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נאור: אך חלופה אינה אופטימלית בשל הקדמת הבחירות, אך הנחייתו של וינשטיין שלא לבצע את המינוי עד להקמת הממשלה החדשה אינה מצדיקה את התערבות בג"ץ
מירב ארד
המערה התת-קרקעית אותרה בדרום במהלך פעילות של אנשי היחידה למניעת שוד עתיקות באזור תל חליף    במערה התגלו למעלה מ-300 כלי חרס מסוגים שונים, אשר חלקם התגלו בשלמותם. לצד כלי חרס, התגלו עשרות תכשיטים עשויים מברונזה, צדף ופיאנס
איתמר לוין
המדינה הסכימה להכפיל פי שלושה את הפיצוי לחמאד זינאתי, שישב בכלא 1,475 יום לפני שבית המשפט העליון זיכה אותו מאשמת רצח - בעיקר משום שהמשטרה איבדה תקליטור רב חשיבות
עופר וולפסון
סהר נאורוזאדה שימשה ככל הנראה בעברה כראש המועצה האירנית-האמריקנית הלאומית, ארגון שתדלנות התומך במשטר בטהרן
מירב ארד
פרופ' שאול שרייבר מומחה בפסיכיאטריה מחליף את ד"ר אשרוב שכיהן במשך 22 שנים בתפקיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il