X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגלה: רציתי להיפגש עם הפרקליטים בכל הארץ - אבל הארגון שלהם מנע זאת מזהירה מפני נזק בלתי הפיך לתדמית הפרקליטות בשל העיצומים מספר התלונות שהתקבלו מתחילת השנה עלה ב-20%
▪  ▪  ▪
גרסטל. בסוף יהיה חוק

הפרקליטים בשירות המדינה עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לתדמיתם בציבור, בשל העיצומים שהם נוקטים נגד גוף הביקורת על הפרקליטות. כך מזהירה נציבת הביקורת, השופטת בדימוס הילה גרסטל, בראיון לביטאון "עורך הדין" של לשכת עורכי הדין.
גרסטל מתבטאת בחריפות נגד הפרקליטים ומכנה את טענותיהם נגד הנציבות "מסע הפחדה ודמוניזציה". היא מגלה, כי ארגון הפרקליטים דחה את הצעתה להקדיש את החודשיים הראשונים לכהונתה למסע בין הפרקליטויות, כך שתוכל להסביר באופן אישי לכל הפרקליטים כיצד תפעל הנציבות ולשכך את חששותיהם. עוד אמרה, כי הפרקליטים העלו לאורך המו"מ עם הנהלת משרד המשפטים עוד ועוד דרישות, וכך במקום להתקדם - המו"מ נסוג לאחור.
לדברי גרסטל, היא תומכת בעמדת הפרקליטים לפיה אין לפרסם את שמות הפרקליטים הנילונים ויש למנוע כפל ביקורת. בנקודה אחרונה זו היא אומרת, שלנציבות יש סיכום עם משרד מבקר המדינה בנוגע לטיפול בתלונות המגיעות לשני הגופים, ולפיו המתלונן יבחר מי מהם יטפל בתלונתו. מבקרת הפנים של משרד המשפטים אינה נוגעת בפרקליטות, הוסיפה גרסטל, מאז שהוקמה הנציבות. לעומת זאת, פוצצו הפרקליטים הסדר עם לשכת עורכי הדין בנוגע למקרים בהם מוגשת גם תלונה אתית נגד הפרקליט.
ליקויים מתוקנים מיד
גרסטל מעריכה, כי בסופו של דבר תעוגן פעילות הנציבות בחוק, ולא רק בנוהל של היועץ המשפטי לממשלה כפי שהמצב כיום. לדבריה, החוק יאפשר לקבוע את חובת החיסיון על שמות הנילונים, יקבע תקופת התיישנות לתלונות, וייתכן שייקבע גם שהנציבות מוסמכת לבדוק את היועץ המשפטי לממשלה - מה שלא ניתן לה כיום.
לעומת זאת, אומרת גרסטל, היא נהנית מתמיכה ושיתוף פעולה של פרקליט המדינה, שי ניצן, והנהלת הפרקליטות. לדבריה, כבר יש מקרים בהם פרקליטי המחוזות מתקנים את הטעון תיקון תוך כדי עבודתה של הנציבות. היא מעירה, שהפרקליטים נמנעו משיתוף פעולה עם הנציבות מיום הקמתה - מהלך בלתי חוקי, שכן סכסוך העבודה הוכרז רק תשעה חודשים מאוחר יותר.
גרסטל מוסיפה: "הקמה של גוף כמו הנציבות צריכה לתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת, ולצערי ההתנגדות לו מפחיתה את האמון של הציבור במערכת". היא נתנה מספר דוגמאות להאשמות שווא של הפרקליטים נגד הנציבות, וביניהן הטענה כאילו 24 עובדי הנציבות עוסקים בביקורת פרטניות - בעוד שבפועל עושים זאת רק שלושה-ארבעה. "לא ציפיתי שבעולם של עורכי דין יהיה כזה עיוות של המציאות", היא אומרת.
גרסטל צופה, כי הסכסוך יסתיים בגישור או בפסק דין, שכן "שום סכסוך לא נשאר לנצח". עם זאת, היא חוששת כאמור מפגיעה בלתי הפיכה באמון הציבור בפרקליטים, ומצטטת את מה שהיא שומעת שוב ושוב: "איך ייתכן שהפרקליטים שובתים משום שהוקם גוף ביקורת עליהם?". עוד מציינת גרסטל, כי התיקים הנערמים בשל העיצומים יחייבו עבודה מאומצת במיוחד לאחר סיום הסכסוך, ושוב יהיו אלו הפרקליטים שישלמו את המחיר.
מועמדת לתפקיד היועץ המשפטי?
לדברי גרסטל, ברוב המקרים אין צורך בצעדים מעשיים כלפי פרקליטים שהתלונות נגדם נמצאו מוצדקות, שכן כמו אצל השופטים - "די בכך שתלונה התקבלה להדיר שינה מהעיניים". היא מסרה, כי מתחילת השנה נרשם גידול של 20% במספר התלונות; "ככל שארגון הפרקליטים מחמיר את צעדיו נגד הנציבות, כך עולה מספר התלונות".
מנקודת מבטה כמי שכיהנה שנים רבות כשופטת אומרת גרסטל, כי יש להביא למצב בו כל שופט יקבל את החליפה המתאימה לו מבחינת מספר התיקים וסוגיהם. יש מקום לשיפור משמעותי גם ברמה הניהולית, מוסיפה גרסטל, כגון תוספת של לפחות עוזר משפטי אחד לכל שופט מחוזי ומתן עזרה מינהלית שכיום אינה ניתנת כלל.
גרסטל נשאלה האם היא רואה את עצמה מועמדת לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, עם סיום כהונתו של וינשטיין בשנה הבאה. היא השיבה: "אני אכן צעירה ומלאת מרץ, אבל עדיין איני נותנת את דעתי למה שצופן לי העתיד".

תאריך:  01/04/2015   |   עודכן:  01/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרסטל: הפרקליטים עשו דמוניזציה לנציבות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה לא ברור
חרד  |  1/04/15 18:56
2
מחלקה ראויה
לביקורת  |  1/04/15 19:29
3
הפרקליטות היא מעל הכול
עידןסובול   |  1/04/15 19:54
4
הפרקליטים = השופטים = מושחתים
כנניהו המיסר  |  1/04/15 23:35
5
הפרקליטים = השופטים = מושחתים
כנניהו המיסר  |  1/04/15 23:37
6
קרקס
מיסה  |  2/04/15 08:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מבקשת מבית המשפט העליון לקיים דיון נוסף בהחלטתו בנוגע לאברהם הירשזון ואילנה דמארי, ולפיה ניתן לבצע לקזז לצורכי מס הפסדים מספר שנים לאחר שנוצרו
איתמר לוין
אילן מורגן הודה בשורה ארוכה של עבירות מרמה, ניירות ערך והלבנת הון    רוב העבירות בוצעו כאשר היה בעליו של בית ההשקעות אפולו    הודה גם בניהול הלוואות פיקטיביות למגזר החרדי
עופר וולפסון
התייחס להערותיו של גנרל אירני שאמר כי נושא השמדתה של ישראל "אינו נתון למשא-ומתן"    "לקשר את הסרת ההגבלות על תוכנית הגרעין לשינוי בהתנהגותה של אירן
מערכת אנשים ומחשבים
במפלגה לא אהבו את הפוסט שפורסם כביכול בשם ראש הממשלה, בו הוא כותב שהחליט למנות את ח"כ איימן עודה מהרשימה המשותפת לשר החינוך
עופר וולפסון
חברי ועדת הכספים הזמנית אישרו את מינויו של ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) לתפקיד יו"ר הוועדה הזמנית ברוב של 5 בעד ואחד נגד    סלומינסקי נבחר ע"י ההרכב הזמני של הוועדה שנקבע אמש בוועדה המסדרת של הכנסת    עפ"י החלטת הוועדה המסדרת, ישיבות ועדת הכספים הזמנית יתקיימו באישור ועדת ההסכמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il