X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות המיסים פרסמה טיוטת הנחיות לקביעה מתי יחויבו פייסבוק, גוגל, אמזון ודומיהם במס הכנסה ובמע"מ על פעילותם בישראל
▪  ▪  ▪
שאלה של "מוסד קבע" [צילום: AP]

רשות המיסים מפרסמת (יום ה', 2.4.15) טיוטת חוזר המיועד לקבוע מתי פעילות אינטרנטית של גורם זר בישראל תחויב במס בארץ. הטיוטה פורסמה לקבלת תגובות הציבור. הטיוטה נוגעת במיוחד לחברות כגון גוגל, פייסבוק, אמזון ו-eBay.
הבעייתיות שבפעילות האינטרנט נובעת מכך שהיא חוצת גבולות, כך שבעלי החברה יכול להיות תושב מדינה א', השרת ממוקם במדינה ב', והפעילות נעשית במדינה ג'. תאגידים זרים מקימים לעיתים פלטפורמות מיוחדות לשירות תושבי ישראל, לעיתים הם מעניקים שירותי פרסום בישראל ללקוחות ישראלים, ולעיתים הם נעזרים בקבלני משנה ישראלים או בחברות ישראליות.
הכנסותיו העסקיות של תאגיד זר ממתן שירותים וממכירת טובין חייבות במס בישראל אם הן הופקו בישראל, והטיוטה מיועדת להגדיר מתי ייחשבו פעולות אינטרנטיות ככאלו שבוצעו בישראל - הן לצורכי מס הכנסה והן לצורכי מע"מ.
בתחום מס הכנסה, הכלל הבינלאומי המכריע הוא קיומו של "מוסד קבע" במדינה המבקשת לגבות את המס. הטיוטה מונה שורה של סממנים העשויים להוביל למסקנה שלתאגיד הזר יש מוסד קבע בישראל, וביניהם: הפעלת אתר המותאם לשימושם של ישראלים, האתר נהנה מפופולריות גבוהה בישראל, נציגי התאגיד הזר בישראל מעורבים בגיוס לקוחות, התאגיד מקיים בישראל פעילות של קשרי לקוחות, יש לו סיכונים עסקיים בישראל והוא נותן בארץ שירותי תמיכה בהיקף משמעותי.
אפשרות נוספת לקביעת "מוסד קבע" היא כאשר קיימת בארץ "נוכחות דיגיטלית משמעותית". מדובר למשל בחתימת מספר משמעותי של חוזים אינטרנטיים למתן שירותים דיגיטליים בין התאגיד לבין תושבי ישראל, שירותיו של התאגיד נצרכים בארץ בהיקף נרחב, או שהתאגיד מקבל מתושבי ישראל תשלומים משמעותים בליבת עיסוקו.
דרך שנייה לקביעת "מוסד קבע" היא קיומו של "סוכן תלוי" המתקשר בישראל בשמו של התאגיד הזר. גם כאן מונה הטיוטה תבחינים לפיהם תיקבע מידת מעורבותו של הסוכן הישראלי בפעילותו של התאגיד הזר. בהמשך מסבירה הטיוטה כיצד ייוחסו רווחיו של מוסד הקבע לתאגיד הזר, בשתי חלופות: אם התאגיד הזר התאגד במדינה עימה יש לישראל אמנה למניעת כפל מס, ואם הוא בא ממדינה שעימה אין אמנה כזאת.
בנוגע להיבטי המע"מ נאמר בטיוטה: "כאשר קיימת זיקה ישירה והדוקה בין השירותים המסופקים על-ידי התאגיד הזר בהיקפים משמעותיים באמצעות האינטרנט ללקוחותיהם הישראלים לבין ישראל, באופן שהנסיבות הכרוכות בשירות כאמור קשורות לישראל, ניתן לטעון כי מתקיימת למעשה פעילות עסקית בישראל". במצב זה, על התאגיד הזר להירשם בישראל כעוסק מורשה ולשלם מע"מ. במקביל, ספקים ישראלים של התאגיד יהיו חייבים לגבות ממנו את המחיר בתוספת מע"מ.
הטיוטה מציעה גם בהקשר זה תבחינים, ובהם: המידע מסופק לישראלים המעוניינים לקבל שירות בישראל; השירות מבוצע הלכה למעשה בישראל; חברות ישראליות הקשורות לתאגיד הזר מבצעות עבורו פעולות שיווק. הטיוטה מביאה כדוגמה - בלי לציין במפורש את שמותיהם - את גוגל ואת האתר booking.com ככאלו החייבים במע"מ בישראל בהתאם לקני מידה אלו.

תאריך:  02/04/2015   |   עודכן:  02/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיוטה להחלת מיסוי על ענקי אינטרנט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרס עצמי של כלכלה
טבע   |  2/04/15 15:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אנשים ומחשבים
הרשת החברתית מכניסה אופציות חדשות לעריכת סרטוני הווידאו    לא צריך לריב כי יש תפקיד לכולם
יניב הלפרין
היוזמה פונה בעיקר לעובדי היי-טק    לדברי הוגת הרעיון, "מאוד קל, במקום לשים את התלושים או הכרטיס שאנחנו ממילא מקבלים לחג בארנק, לתת אותם למישהו אחר"
עופר וולפסון
ירד ב-1.8 נקודות לרמה של 130.1    כלכלני הבנק מעריכים שהיציבות במדד נובעת במידה רבה משיפור בכוח הקנייה של הציבור, עקב הוזלות מחירים במשק והמשך ירידה בשיעור האבטלה
מירב ארד
אמר בטקס להענקת תעודות למצטיינים בביה"ס לתקשורת: רציתי לתת ביטוי לאלה שגורלם קיפח אותם, מעניים בתלפיות ובעיירות הפיתוח ועד לפלשתינים. אני לא סמולן בס', רק רציתי להראות את החלשים בחברה
עופר וולפסון
הגיוס בוצע באמצעות הרחבת סדרה יב’ במחיר של 109.6 אגורות לכל 100 אג’ ערך נקוב, המשקף תשואה שנתית לפדיון של כ-2.87%; התמורה תשמש למחזור חוב קיים ולפעילותה השוטפת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il