X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מ-1 באוקטובר: כל אוטובוס חדש יחויב להתקין מערכת כיבוי אש אוטומטית בתא המנוע מ-1 בינואר: יחויבו גם אוטובוסים שגילם עד שבע שנים
▪  ▪  ▪
שריפה בקו 480 [ארכיון]

החל ב-1 באוקטובר 2015, שנתיים וחצי(!) אחרי החלטה של שר התחבורה ישראל כ"ץ בנושא, יחויב כל אוטובוס חדש שיעלה על הכביש, בהתקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, שנועדה להגן על בטיחותם של הנוסעים.
החל ב-1 בינואר 2016 יחויבו כל האוטובוסים שגילם עד שבע שנים להתקין מערכת כיבוי אש אוטומטית, בתא המנוע של האוטובוס. מדובר במערכת חדשה, המתבססת על תקן ישראלי שנקבע במכון התקנים הישראלי.
אגף הרכב במשרד התחבורה הודיע השבוע לכל הגורמים בענף התחבורה והרכב על ההחלטה וביקש לקבל את התייחסותם לשינוי התקנות. בין הגורמים: איגוד ההיסעים, איגוד יבואני הרכב, התאחדות התעשיינים, מפעילי תחבורה ציבורית, מועצת המובילים, איגוד מכוני הרישוי, איגוד המוסכים ואיגוד קציני הבטיחות.
מדי שנה עולים באש כ-160 אוטובוסים בממוצע. מנתוני הרשות הארצית לכבאות ולהצלה עולה, כי 55% מהאוטובוסים שנשרפו היו בשירות התחבורה הציבורית, 44% בשירות התחבורה הפרטית ו-1% בשירות צה"ל. הסיבה העיקרית לדליקות הייתה דליקה במנוע (78%), ואחריה בפער ניכר (15%) עשן או דליקה בצמיגים. ברוב הפעמים (59%) הסתיימה הדליקה בנזק קל לאוטובוס, ב-11% היה הנזק בינוני וב-30% נגרם נזק כבד. עיקר השריפות היו באזורים הרריים בבית שמש, בירושלים וביהודה והשומרון.
נציבות כבאות והצלה חייבה התקנת מערכת לגילוי אש, בתא המנוע של האוטובוס, זאת בהתאם לתקנים הבינלאומיים שנקבעו.
עד לכניסת התקנה לתוקף, הורה השר כ"ץ להמשיך ולהדק את הפיקוח והבקרה על מוסכי תחזוקת אוטובוסים. חברות התחבורה הציבורית הונחו להקפיד על שורה של בדיקות בטיחותיות, במסגרת הבדיקות החודשיות, המתבצעות באוטובוסים.
בין השאר נדרשות החברות להקפיד על בדיקת תא מנוע האוטובוס, לרבות נזילות שמן ודלק, בסביבת המנוע, בדיקות מערכות החשמל והבלימה, לרבות דליפות אויר וכן תקינות צמיגים ושלמותם.

תאריך:  02/04/2015   |   עודכן:  02/04/2015
+אלכס לנגר: מערכות רכבות לעניים?!
13:40 02/04/15  |  מרטין בוקסדורף   |   לרשימה המלאה


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דליקות האוטובוסים: מאוקטובר - מערכות כיבוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
מרטין בוקסדורף
איתמר לוין
התביעה הוגשה לאחר שביתה של העובדים שעיכבה את התנועה במשך שעה באפריל 2007    הרכבת תתקין עוד 26 מכונות למכירת כרטיסים ושילוט שיתן מידע על מסלולי נסיעה חילופיים
יצחק דנון
טוענת שחלק מהנהגים כבר סירבו להתייצב לסיבוב הרביעי, דבר העלול להותיר 27,000 נוסעים ללא פתרון תחבורתי בשעות אחר-הצהריים
עידן יוסף
פתיחת הכרמלית לאחר שיפוצים שתוכננה לפני הפסח תידחה בכמה חודשים    לראשונה יוחלף כבל הכרמלית לחדש
עידן יוסף
נסיעות אוטובוסי התחבורה הציבורית אינן רק בקווים הפועלים לפי הסטטוס-קוו אלא גם בקווים שעד היום לא העזו לנסוע בשבת    החוק מתיר נסיעות חצי שעה אחרי צאת השבת, אבל בפועל יוצאות הנסיעות מוקדם יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il