X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיים כהן טיפל במשך שנים בבניה לפי תמ"א 38 ברמת גן לפני שלושה חודשים פרש לגמלאות, ובשבוע שעבר מונה לדירקטור בחברה של אור, העוסקת באותו תחום בדיוק ומנהלת מו"מ ל-5 פרויקטים בר"ג האם המינוי כשר או פסול?
▪  ▪  ▪
אור. כשרות המינוי בספק

חיים כהן, 68, שהיה שנים רבות מהנדס העיר רמת גן, ופרש לפני זמן קצר לגמלאות, מונה בשבוע שעבר לדירקטור בחברת אינוונטק, בשליטת יזמת הנדל"ן ענבל אור. החברה פעילה בבניה לפי תמ"א 38 - תחום שבו עסק כהן בעירייה עד פרישתו. חוק השירות הציבורי מחייב לכאורה לבדוק, האם המינוי של כהן כשר.
כהן אישר בשנים האחרונות עשרות פרויקטים לבניה לפי תמ"א 38. זה היה אחד מעיסוקיו העיקריים בעירייה, והוא אף התגאה בכך, שהעירייה מצליחה באמצעותו לקדם פרויקטים רבים של תמ"א 38. כהן פרש לגמלאות ב-31 בדצמבר 2014.
בראשית ינואר, ימים מספר לאחר פרישתו של חיים כהן, סיכמה חברת מגדלאור, בבעלות אור, עסקה, שלפיה רכשה מפרטיים 60% מחברת אינוונטק, ב-3 מיליון שקל. החוזה הסופי נחתם ב-25 בפברואר.
ב-2 באפריל, שלושה חודשים לאחר פרישתו מהעירייה, ושבוע לאחר חתימת החוזה לרכישת אינוונטק, מונה חיים כהן לדירקטור באינוונטק. בניה לפי תמ"א 38 היא תחום העיסוק היחיד והבלעדי שלה! כהן לא יהיה חבר בוועדות מקצועיות של הדירקטוריון. לא נמסר מהו השכר או הגמול שיקבל.
"קפץ" מהעירייה לחברה הפעילה באותו תחום
הבעיה היא, שאינוונטק הודיעה רשמית לפני חודש, שהיא מתכננת להיכנס לחמישה פרויקטים של תמ"א 38 ברמת גן - תחום עיסוק עיקרי של כהן עד לאחרונה ! מכאן, שחיים כהן "קפץ" תוך שלושה חודשים מהעירייה לחברת נדל"ן, העוסקת באותו תחום שבו עסק בהיותו מהנדס העיר וגורם מרכזי באישור פרויקטים!
אינוונטק הודיעה לפי חודש, שהיא מנהלת מו"מ מתקדם על חמישה פרויקטים לפי תמ"א 2\38, כלומר הריסת בניינים ישנים ובנית בניינים חדשים על המגרש. החברה הודיעה, שבבניינים המיועדים להריסה 81 דירות, ובמקומם יבנו 279 דירות. אחד הבניינים הוא ברחוב הירדן 93-91: לפני חודש חתמה החברה על חוזי פינוי עם שמונת הדיירים, ולאחר ההריסה יבנו בנין בן 55 דירות.
האם היו מגעים לפני הפרישה?
חוק השירות הציבורי (הגבלות לאחר פרישה) קובע, כי בכירים ברשויות המקומיות, ובהם מהנדס העיר, לא יוכלו לעבוד אצל יזם, הפעיל בתחום שבו טיפלו בעת שירותים בעירייה. ההגבלה, הידועה בשם "תקופת צינון" היא לשנה.
האם מותר או אסור לחיים כהן להיות דירקטור אצל ענבל אור? החברה טוענת שהכל חוקי וכשורה. ייתכן, אך הדבר דורש בדיקה: האם חיים כהן היה מעורב, עד לפרישתו מהעירייה, במו"מ שענבל אור ניהלה עם אחד או יותר מחמשת הפרויקטים ברמת גן? ענבל אור ואינוונטק לא מסרו מידע בנושא זה.
חברת מגדלאור, בבעלות אור, רכשה בראשית ינואר 60% מחברת אינוונטק, ב-3 מיליון שקל. לא ברור אם המו"מ בין אור לבין דיירים בפרויקטים שצוינו התחיל עוד לפני חתימת ההסכם. לא ידוע ולא נמסר, האם היו או לא היו מגעים בין ענבל או לבין חיים כהן, ערב לפרישתו מהעירייה.

תאריך:  07/04/2015   |   עודכן:  07/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהנדס ר"ג מונה לדירקטור בענבל אור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
וכי קיים איש/ה ששרת בשלטון
צורי  |  7/04/15 15:34
2
זה אפילו לא קצה החוט
ש.ב  |  7/04/15 16:56
3
ואם היה עובר לאחד מענקי הענף ?
אהה  |  7/04/15 18:00
4
בכל תחום הבנייה השחיתות גדולה
אחד אחד   |  9/04/15 15:33
5
מינוי ספק כשר לבטח מסריח ל"ת
אחד העם  |  12/04/15 12:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
יו"ר המרכז הרפואי לפוריות: כיום השיטה הנפוצה בישראל לטיפולי פוריות היא של "ניסוי וטעיה" כשבני הזוג נשלחים במהירות להתחיל בטיפולים בטרם נבדקה בצורה מדויקת הסיבה לכשל בפוריות, אומר ד"ר איליה בר. זוהי הסיבה העיקרית לנתוני ההצלחה הנמוכים של ישראל שמציבים אותה בתחתית הרשימה העולמית
איתמר לוין
מזוז: הפרקליטות שכחה לציין את שמו של עד התביעה המרכזי, ניסחה את כתב האישום בצורה כוללנית ולא עמדה בהנחיית בית המשפט למסור במועד לסניגור את חומר החקירה
אלעזר לוין
פרויקט ראשון לאחר שנים    רכשו מגרש בעסקה לפי 9%    הדירות יימכרו ב-8,000 שקל למ"ר    4 חדרים - 820 אלף שקל    דופלקס - 1.6 מיליון שקל   צ.פ. רכשה מגרש ל-100 דירות ומרכז מסחרי באפרת    גם משמרת בתים בתל אביב
עופר וולפסון
מערכת אחת נמכרה לבי"ח בארה"ב, והשתיים האחרות לבתי חולים בגרמניה ובטיוואן    מערכת נוספת נמכרה לבי"ח אמריקני סופקה לאחר תום הרבעון    צבר ההתקנות בארה"ב עלה ל-48
יפעת גדות
שני דובי פנדה הפכו לגיבורים לאומיים לאחר שהזדווגו במשך זמן ממושך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il