X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכרה מגרש ברמלה ב-50.2 מיליון שקל מנהלת מו"מ למכור מגרש בפסגת זאב בכ-50-45 מיליון שקל חייבת לפרוע תוך שנה 292 מיליון שקל סך החובות - 1.1 מיליארד שקל. "החשדות כלפי יאיר ביטון אינם משפיעים על ניהול עסקי החברה"
▪  ▪  ▪
יאיר ביטון. ברמלה ובירושלים [צילום: יח"צ]

חברת ב. יאיר מוכרת מגרשים ברמלה ובירושלים, בתמורה כוללת של כ-100 מיליון שקל, וברווחים של מיליוני שקלים. תמורת המכירות מיועדת ככל הנראה לפירעון חובות החברה, החייבת לפרוע עד סוף 2015 כ-292 מיליון שקל, כמפורט בהמשך. סך חובות החברה לחמש השנים הקרובות עומדים על כ-1.1 מיליארד שקל.
החברה חתמה לפני שבועות מספר על חוזה סופי למכירת מגרש בשכונת מצליח ברמלה, ב-50.2 מיליון שקל. ב. יאיר רכשה את המגרש ב-2011 ממשרד הבינוי ב-41.5 מיליון שקל, כולל פיתוח, ותרשום על המכירה רווח של כ-9 מיליוני שקלים, לפני הוצאות ומס. העסקה סוכמה כבר לפני 8 חדשים, אך חתימת החוזה הסופי התעכבה, בשל הצורך לקבל את אישורו של משרד הבינוי.
במקביל, מנהלת חברת ב. יאיר מו"מ על עסקה נוספת, שבה תמכור למשקיע פרטי מגרש בן 6.75 דונם בשכונת פסגת זאב בירושלים, המיועד לבניית 160 דירות. החברה רכשה את המגרש, במכרז, מרשות מקרקעי ישראל, בנובמבר 2013, ב-39.2 מיליון שקל. על-פי הערכה, ישלמו הקונים 50-45 מיליון שקל, כך שב. יאיר תרשום גם כאן רווח של מיליוני שקלים.
עד לאחרונה תיכננה ב. יאיר לבנות על המגרש. היא העריכה את ההשקעה בכ-171 מיליון שקל, והעריכה עוד כי תמכור את הדירות ב-207 מיליון שקל (הנתונים אינם כוללים מע"מ), כך שתרשום רווח לפני מס של 36 מיליוני שקלים, שהם רווח של 21% על ההשקעה. מכאן, שסביר אכן לצפות שהחברה תמכור את המגרש ברווח ניכר. החברה תיכננה למכור את הדירות ב-1.5 מיליון שקל בממוצע, כולל מע"מ.
ב. יאיר סיימה את שנת 2014 ברווח נטו של 39.2 מיליון שקל. זוהי ירידה של כ-13 לעומת הרווח ב-2013.
חובות לציבור, לבנקים ולגורמים חוץ-בנקאייים
ב. יאיר חייבת לפרוע תוך שבעה חודשים וחצי, עד 31 בדצמבר, כ-292 מיליון שקל: 95 מיליון שקל אג"ח שהנפיקה לציבור, 143 מיליון שקל לבנקים, כ-94 מיליון שקל אשראי חוץ בנקאי ואחר, שלא פורט. יש להניח, שמכירת שני מגרשים, יחד עם רווחים שוטפים, יקלו על החברה לפרוע חובות אלו.
בסך-הכל חייבת ב. יאיר לכל הגורמים הפיננסיים כ-1.1 מיליארד שקל. החוב הגדול ביותר, 487 מיליון שקל, הוא התחייבות חד-פעמית, שלא פורטה, ולא נמסר מתי מועד פרעונה. החברה גם חייבת לציבור בגין אג"ח 385 מיליון שקל, כולל הסכום העומד לפירעון בחדשים הקרובים. בנוסף, היא חייבת לבנקים 143 מיליון שקל, שכולם עומים לפרעון עד סוף השנה. יש גם חובות חוץ-בנקאיים ואחרים. ב-96 מיליון שקל.
פרקליטות המדינה הודיעה לאחרונה, שבכוונתה להגיש כתב אישום נגד יאיר ביטון, יו"ר ב. יאיר ומבעלי מניותיה, בגין עבירות פליליות לכאורה, הקשורות בבנית דירות בשכונת שחמון, אילת. . ביטון מכחיש את כל החשדות נגדו.חברת ב. יאיר הודיעה בשבוע שעבר, שהחשדות נגד ביטון נוגעים לו אישית, אינם נוגעים לחברה, ואינם משפיעים על פעילותה הסדירה.

תאריך:  13/04/2015   |   עודכן:  13/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ב. יאיר מוכרת מגרשים ב-100 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אמורים היו להקים יחדיו מרכז עסקים ראשי ברמת בית שמש    היזם אשר קורנבליט טוען: נס סילק אותי ואת יחיאל מוזס מהפרויקט בו זכינו
איתמר לוין
ביהמ"ש: הסוכנות החתימה בשנת 2000 חברה בבעלות רובינסון על כתבי ויתור ושיפוי בלתי חוקיים בעסקה לרכישת קרקעות במושב זנוח    החברה תבעה פיצוי של 50 מיליון שקל אך נדחתה
איתמר לוין
השותף ברוך כצמן וצוותו גבו מיליון שקל על טיפול בבקשה לביטול פסק בוררות בסכסוך על 2.8 מיליון שקל    ביהמ"ש קבע שהצד המפסיד יחזיר לזוכה רק חמישית מסכום זה
איתמר לוין
יחיאל טיטלבאום, לשעבר בעל השליטה בחברת אקסטרא פלסטיק, חויב להחזיר את הסכום לקופת הכינוס של חברה משפחתית לאחר שנקבע שנטל אותו ממנה שלא כדין
יצחק דנון
אלישבע מרטון-לאור טוענת שבכל 32 שנות עבודתה בחברה לא קיבלה תשלום תמורת הזמן בו היה עליה לעבוד לפני כל המראה ואחרי כל נחיתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il