X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ תמר זנדברג הגישה הצעת חוק לפיה שרים וסגניהם לא יוכלו לעשות שימוש ברכבי שרד כל עוד לא תוסדר תחבורה ציבורית בשבת מינהל הרכב: הוקפאה התקנת מערכות ניטור השימושים ברכב לנוכח התנגדות העובדים לפגיעה בצנעת הפרט
▪  ▪  ▪
זנדברג. גם לי גם לך לא יהיה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
שר למרחקים ארוכים
עידן יוסף
את ישראל כ"ץ לא ממש מעניין אם תהיה תחבורה ציבורית בשבת או לא * על השר הבא לדעת שלא יהיה הולם ליהנות בשבת מרכב שרד צמוד בשעה שלאחרים אין אפשרות להתנייד למרחקים
לרשימה המלאה

עידן יוסף
המפגינים באו לכפר אחים; כ"ץ יצא לטייל

ימים ספורים לאחר פרסום עצומה בנושא אי-מתן שירות תחבורה ציבורית בשבת, מבקשת חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) להחיל דין שווה בשבת על שרי וסגניהם. ההצעה מוגשת 24 שנים אחרי שהצעה קודמת בנושא נותקה מהצעת החוק המקורית שקשרה בין כל סוגי הרכב השייכים למדינה בטענה שמדובר בנושא שונה.
הצעת החוק של זנדברג מבקשת לקבוע כי שר או סגן שר לא יעשה שימוש ברכב ממשלתי, ביום המנוחה השבועי ובחג, כל עוד לא יופעלו שירותי תחבורה ציבורית בימים אלה. ניסוח זה עמום, שכן כבר היום מופעל שירות תחבורה ציבורית בהיקף מצומצם וגם היקף שירות התחבורה הציבורית שמציעה ח"כ זנדברג מצומצם בהרבה יחסית ליתר ימי החול.
עוד מוצע בהצעת החוק כי שר המשפטים יהיה רשאי, באישור ועדת החוקה, לקבוע מקרים חריגים בהם יינתן היתר מיוחד. ההצעה מתייחסת רק לשרים ולסגניהם, אך נמנעת מהתייחסות לבעלי תפקידים בכירים אחרים המקבלים רכב צמוד מן המדינה מכוח אותם כללים.
פי 16 רכבים צמודים
לעומת 1991, השנה בה נחקק החוק המגביל תחבורה ציבורית בשבת, שבה עמד מספר כלי הרכב הצמודים על 127 בלבד, כיום עומד מספרם על כ-2,000 - כמעט פי 16.
במינהל הרכב הממשלתי אמרו ל-News1 כי שיטת המיסוי הקיימת, זקיפת הטבה, נובעת מהשימוש ברכב הצמוד גם לצרכים פרטיים. לפיכך, מאחר שהנהנה מהרכב משלם על כך מס, אין הנחיות כלשהן באשר לשימוש פרטי ברכב שמעבר לשעות וימי העבודה.
בדוח שנתי (61ב) שפרסם ב-2011 מבקר המדינה, נכתב כי "על-פי דוחות מדגמיים שהופקו לבקשת משרד המבקר ממערכת המידע של המינהל לעניין 'נסיעות במשרד ברכב איגום בשישי-שבת', מתברר כי יש פעילות ענפה בכלי הרכב הללו בסופי-השבוע, וזאת בשעה שפעילות משרדי הממשלה מושבתת ברובה; זאת ללא מעקב ובירור של מינהל הרכב ורכזי התחבורה בדבר אופיין של נסיעות אלו וללא ניתוח אמיתי של הצורך בהן. מעקב ופיקוח מעין אלו, ראוי שיבוצעו בין השאר באמצעות הצלבה עם נתוני מערכות מידע אחרות. חוסר הבקרה על השימוש ברכבי האיגום עלול להביא בין היתר לשימוש פרטי באותם כלי רכב על-ידי עובדים שאינם זכאים לכך, ולהתחמקות מתשלום המס בגין זקיפת שווי רכב צמוד".
המבקר דרש שמינהל הרכב יבצע פעולות של בקרה ופיקוח בהתאם לתוכנית עבודה שנתית וקבע כי ההרתעה שביקורת מעין זו תעורר בקרב המשרדים עשויה לדרבן אותם לפעול בצורה זהירה, חסכונית ואחראית יותר.
ממשרד האוצר נמסר כי ככל שמבקר המדינה התייחס לנושא השימוש ברכב ממשלתי לצרכים פרטיים, ניתן מענה לרכבי איגום בלבד [כלי רכב שאינם מוצמדים לעובד כלשהו ומשמשים את נהגי המשרד למשימות כלליות, ע.י.] באמצעות מכרז להתקנת מערכות ניטור השימושים ברכב.
"המכרז הוקפא בשלב זה על-רקע סכסוך עבודה שהוכרז על-ידי הסתדרות עובדי המדינה וכן עקב המתנה לקבלת הנחיות ממשרד המשפטים להתקנה ולהפעלת מערכות מסוג זה לאור היבטי צנעת הפרט שבהפעלת מערכות מסוג זה. בהיעדר נתונים לא ניתן ללמוד על השימושים השונים", לשון התגובה.
הצעת החוק של זנדברג טרם קיבלה את נשיאות הכנסת, ובמתכונתה הנוכחית היא אינה צפויה לקבל תמיכה מוועדת השרים לענייני חקיקה, והסיכון שגם ראש האופוזיציה ייפגע מן ההצעה פוגע בסיכוייה להתקבל - מה שמבטיח את היותה הצהרתית בלבד.

תאריך:  13/04/2015   |   עודכן:  13/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כית ממרצ: רכב ממשלתי יושבת בשבת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אני
שמ  |  13/04/15 21:42
2
הצעה: ח"כים ישנו בלשכה
ה.א  |  14/04/15 06:36
3
קודם שהיא תחנה את רכבה ב7 ל"ת
אידיוטית שטחית  |  14/04/15 08:05
 
- אכן אדיוטית ל"ת
ירדנה  |  14/04/15 08:43
4
זנברג הקופה
סמו  |  14/04/15 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
מרדכי ליפמן
הפעם נתלו מפיחי הרוח למיניהם בנושא "חדש" לעייפה. תחבורה בשבת. ההתארגנות הקלושה הזו אספה עד כה, בדי עמל, כ-15-20 איש. גם התקשורת לא שובתת חלילה. התהליך כבר איפשר לה, להודיע בצהלה, כי "מתרחבת המחאה על מניעת תחבורה בשבת". כך הולך ומתפתח שוב סינדרום ההונאה העצמית הקבוע, בו לוקה אותו מחנה לאומי: "מחאה מתרחבת"
גיא דויטש
בדיון הציבורי על סוגיית התחבורה בשבת שכחנו את הדבר החשוב ביותר: אותם העובדים שיאלצו לעבוד בשבת. אם המדינה תאשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת - הם יהיו הנפגעים העיקריים
עידן יוסף
למרות הצהרות שר התחבורה, מאשר לראשונה המשרד פעילות מורחבת בחג    קווי הלילה בצפון יפעלו חלקית, המטרונית תפעל כל 30-20 דקות, ותהיה הפעלה משונה של קווי המגזר הערבי    משרד התחבורה מתעקש: אין שינוי בסטטוס-קוו
עידן יוסף
חברת הכנסת גילה גמליאל חולקת על שר התחבורה ומציעה להתגמש בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת    כ"ץ: "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית וככזו עליה לשמר כללים יחודיים הקשורים לזהותה"
עידן יוסף
ביטאון צה"ל טוען כי למרות הוראת שר התחבורה גובים פקחי רכבת ישראל קנסות מחיילים שהכרטיס שלהם אינו מותאם לתוואי הנסיעה    רכבת ישראל ומשרד התחבורה: לא מכירים כאלה מקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il