X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהמלצתו של ביהמ"ש העליון משך נציב מס הכנסה לשעבר את ערעורו על הרשעתו בהסדר כובל ברכישת חנות בטבריה ירצה שישה חודשי עבודות שירות וישלם קנס של 150,000 שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס]

נציב מס הכנסה לשעבר, רו"ח יאיר רבינוביץ, ירצה שישה חודשי עבודות שירות בשל הסדר כובל לרכישת חנות המשביר לצרכן בטבריה ובקבלת דבר במירמה באותו נושא. בהמלצתו של בית המשפט העליון, משך רבינוביץ (יום ד', 15.4.15) את ערעורו על הרשעתו.
מדובר בהתמודדות על רכישת החנות מידי מפרקי המשביר לצרכן (הישן) בשנת 2006. חברת אפיקי SIG נכסים שבשליטת רבינוביץ הציעה לרכוש את החנות תמורת 2,025,000 דולר, ואילו חברת ארזים ריהוט שבשליטת דורון פרימוביץ הציעה לשלם 2,050,000 דולר.
ערב ההתמחרות בין המציעים (ובהם חברה שלישית, שלא הייתה צד להסדר הכובל), סיכמו רבינוביץ ופרימוביץ, כי אפיקי נכסים לא תגיש הצעה גבוהה יותר לרכישת החנות. בתמורה, התחייב פרימוביץ לשלם לאפיקי נכסים 150,000-100,000 דולר, אשר יגדל ככל שארזים תרכוש את החנות במחיר נמוך יותר. ארזים רכשה את החנות ב-2.25 מיליון דולר, ולאחר מכן שילמה לאפיקי נכסים 50,000 דולר וסכום נוסף שגילם את המס בגין הכנסה זו.
בנימוקים לעונש אומר שחם, כי בפרשה יש חומרה לא מבוטלת ולרבינוביץ היה חלק מרכזי בביצוע העבירות. המניע לעבירות היה בצע כסף, רבינוביץ היה מודע היטב לעבירות שהוא מבצע והיה יכול להימנע בקלות מעשייתן. לדברי שחם, בדרך כלל יש לגזור עונש של מאסר בפועל על מי שמבצע עבירת קרטל, וזאת משיקולי הרתעה, אך במקרה של רבינוביץ יש להביא בחשבון את האחריות שנטל על מעשיו, את הפגיעה בו בעקבות הרשעתו, את הזמן שחלף ואת תרומתו לחברה.
רבינוביץ גם נקנס ב-150,000 שקל ונפסל מלשמש כדירקטור בחברה ציבורית במשך 3.5 שנים. חברת אפיקי נכסים נקנסה ב-400,000 שקל. בדיון בערעור ישבו השופטים ניל הנדל, נעם סולברג ואורי שהם. את רבינוביץ ייצגו עוה"ד נבות תל-צור ואריאל כפרי, ואת המדינה - עוה"ד רעות גורדון-כץ ועמרי קופלר.
רבינוביץ שימש, לאחר פרישתו מנציבות מס הכנסה, בתפקידים ציבוריים שונים. בין היתר עמד בראש שתי ועדות לרפורמות בתחומי המס (מעבר ממיסוי טריטוריאלי למיסוי פרסונלי במס הכנסה ורפורמה במיסוי המקרקעין) והיה יו"ר הרשות לבקרת תקציבים בהתאחדות לכדורגל. כמו-כן עמד בראש משרד רואי החשבון בבלי-מילנר, ולאחר מכן פנה לעסקים שונים בעיקר בתחומי הנדל"ן.

תאריך:  16/04/2015   |   עודכן:  16/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: עבודות שירות ליאיר רבינוביץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל לעולם לא תהיה מדינת חוק
הרשקו  |  16/04/15 10:20
2
למה עבודות שרות?
הצדקנית  |  16/04/15 12:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שולל כוונות מצד גורמים חרדיים לאפשר ביום ל"ג בעומר קרונות נפרדים לגברים ולנשים    משרד המשפטים יפעל לוודא שאין הפרדה מגדרית    לא יהיה סבסוד רכבות ביום ההילולה
איתמר לוין
לראשונה נפתחו לעיון 53 תיקים המתעדים חקירות בישראל של יהודים כחשודים בשיתוף פעולה עם הנאצים, ואשר בסופו של דבר לא הועמדו לדין    התיקים כוללים גם עדויות מוקדמות ורבות חשיבות בנוגע לאירועי השואה בשורה של מקומות
איציק וולף
שרקי ז"ל בן ה-25 הוא בנו של הרב אורי שרקי ואחיו של העיתונאי יאיר שרקי    הלוויתו תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין הספרדי בגבעת שאול    הרופאים ממשיכים להיאבק על חייה של בת 20 שנפצעה גם היא בדריסה
יצחק דנון
חברת רונית גלפו, בה הושקעו 30 מיליון שקל, מדווחת על חובות של 22 מיליון שקל, הפסקת פעילותה ופיטורי כל עובדיה
איציק וולף
נשיא המדינה הצהיר בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה כי לכל אחד מאזרחי ישראל יש מספר חקוק על היד    "המסע היהודי לא מתחיל בשואה ולא מסתיים בה. המסע היהודי מתחיל בארץ ישראל ולשם הוא תמיד שואף לחזור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il