X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מומחי ופעילי הנדל"ן קוראים לכנסת ולממשלה להסדיר את הנוהג הקיים שבמסגרתו דורשות רשויות מקומיות מיזמים לממן בניית מבני ציבור ואחרים, כתנאי לקבלת היתרי בניה
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

על הכנסת והממשלה לחוקק חוק להסדרת הנושא של מטלות ציבוריות. זו הייתה דעת רבים מהמרצים והמשתתפים ביום עיון על נושא זה, שנערך (יום ג') במכללה האקדמית בנתניה. יום העיון נערך ביוזמת משרד עו"ד צבי שוב, המתמחה בנדל"ן, ובית הספר לנדל"ן על שם רוני צארום, הפועל במסדגרת המכללה.
השמאי יצחק שפיגל הציג את עיקרי הנושא: ״עיריית תל אביב מחייב את יזמי הנדל"ן במטלות ציבוריות מוגזמות. למזלם של היזמים, מחירי המגרשים הוכפלו בשש השנים האחרונות, כך שהם יכולים - בינתיים - לממן מטלות אלו; אם לא כן, היו נקלעים להפסדים בשל דרישות העירייה."
שפיגל הוסיף: "עיריית תל אביב הגדילה לעשות. היא עקפה את כל פסקי הדין בנושא, ובתוכנית המיתאר החדשה, תא-5000, קבעה במפורש, שהיזמים יחויבו לממן מטלות ציבוריות, ואף קבעה רשימה מפורטת מה וכמה דורשים מכל יזם לממן, על-פי זכויות הבנייה שלו. דוגמה אחרת היא פרויקט אגיש -רבד (בנית מגדל משרדים מעל לבנין הנוכחי ברחוב מוזס בתל אביב - א.ל.). שם קבעה העירייה במפורש, שהיזם יחויב לתת לה שתי קומות מתוך 20 קומות המשרדים, שהוא מתכנן לבנות. שטח שתי הקומות 1,400 מ"ר, והן מוגדרות כמטלה ציבורית".
האחים גינדי ניצחו את העירייה
עו"ד צבי שוב: "חלק מהרשויות מודיעות בשנים האחרונות ליזמים, שהם יקבלו היתרי בניה רק אם יממנו מטלות ציבוריות שהרשות תשית עליהם, כגון סלילת כבישים או בנית מוסדות ציבור. הרשות זקוקה לכספים, הטלי ההשבחה אינם מכסים את צרכיה, ולכן הן פונות לדרך זו. האם זה חוקי? זהו תחום אפור. דרישות מעין אלו מגיעות טיפין טיפין לבתי המשפט פסק הדין החשוב ביותר, המהווה נצחון ליזם, ניתן לפני ארבע שנים, בתביעה שהגישה חברת "דירות יוקרה", שקבע כי דרישות אלו אינן חוקיות, גם אם היזם מסכים לדרישות העירייה. News1 מעיר, כי המדובר בחברת בניה בשליטת האחים משה ויגאל גינדי, המקדמת פרויקט גדול בתל אביב.
אולם לאחר מכן - המשיך עו"ד שוב - נתנו בתי המשפט עוד כמה פסקי דין בעניין זה, שכירסמו בפסק דין זה . המצב המשפטי כיום אינו אחיד. אולם נראה, כי ברוב המקרים, הנפגעים העיקריים הם היזמים, ולא הרשויות, כי בתי המשפט הכשירו חלק מההסכמים".
עו"ד שוב אמר, כי הפתרון הרצוי הוא חוק בעניין זה, שיסדיר את הנושא תוך התחשבנות בצרכי הרשויות המקומיות והיזמם. שוב היה בראשון בדוברים שקרא לחוקק חוק בעניין זה.
דנוס: דרישות העיריות מביאות להתייקרות הדירות
אוהד דנוס, יו״ר לשכת השמאים: " המצב כיום בלתי נסבל. דרישות הרשויות מביאות להתייקרות דירות, וכך, התשלום בעד המטלות הציבוריות הוא על חשבונם של קוני דירות. יש לחשוב על פתרונות יצירתיים. אציע פתרון אחר לדוגמא: הכנסת שימושים מסחריים לתוך המטלות הציבוריות".
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב, התגוננה: "דרישות העיריות הכרחיות, ולדעתנו גם צודקות, בעיקר בפרויקטים גדולים, שבהם נהנה היזם מרווחים גדולים. בתל אביב אין קרקע מיותרת. העירייה אינה יכולה להשתמש בסמכותה החוקית, ולהפקיע מהיזם קרקע לצרכי ציבור - כי אין קרקע כזו . לדעתנו, מוצדק לדרוש מהיזם, במקום זאת, להשתתף במימון הקמת מבני ציבור בסמוך לפרויקט שלו. אני מסכימה שיש לנהל נושא זה בצורה שקופה וברורה. דרוש לחוקק חוק שיסדיר את הנושא.הרבה עיריות לא יוכלו להתקיים ללא שיטה חיונית זו. הדבר טוב לעירייה ולציבור:"״.
עו"ד אילנה מרכוס סגנית היועצת המשפטית בעירית אשקלון: " עיריות לא יוכלו לפתח שכונות חדשות מכספי הטל ההשבחה בלבד. הן זקוקות לעוד כספים. גם לדעתי, יש להסדיר את הנושא באמצעות חוק".
"היינו יכולים לבנות יותר, לו היו תשתיות"
סגן מנכ"ל חברת שיכון ובינוי, אבישי קימלדורף, שהיה בעבר מהנדס העיר חדרה, הציג את נקודת המבט של היזמים:: "המצב הנוכחי לא טוב. חברתנו בונה 2,500 דירות. יכולנו לבנות הרבה יותר דירות, לו היו מוכנות תשתיות על וליד המגרשים שעליהם אנחנו מבקשים לבנות. היזמים רוצים לבנות והעיריות רוצות לפתח, אין מסגרת מסודרת. גם אני סבור, שיש לחוקק חוק שיסדיר את נושא המטלות".
עו"ד מיכה גידרון, שהיה עד לאחרונה יו"ר ועדת ערר מחוזית: "כיום, יכול יזם לקבל זכויות בניה בבנין אחד, במסגרת תמ"א 38, אם יחזק מבני ציבור במקום אחר בעיר. זהו ניוד זכויות, שמשמעותו המעשית היא מימון בניה או חיזוק של מבני ציבור על-ידי היזם. מדוע הדבר מותר בתמ"א 38, אבל מבקשים לאסור אותו במסגרת תב"ע?".
את יום העיון הנחתה עו"ד יפעת בן אריה, עורכת הניוזלטר המשפטי "עו"ד על נדל"ן". בין המרצים האחרים ביום העיון: פרופ׳ אהרון נמדר (דקאן בית הספר לנדל״ן) עו"ד רונן ירדני, השמאי אריה קמיל, עו"ד עופר צילקר והשופטת בדימוס שרה גדות.

תאריך:  16/04/2015   |   עודכן:  16/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יש לחוקק חוק להסדרת המטלות הציבוריות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענים שהפרקליטות ניסתה למנוע מההגנה לממש את זכות היסוד לעיין בחומר החקירה    מאשימים את הפרקליטות בהדלפה מגמתית וכוזבת לישראל היום
איתמר לוין
פינטו הודה ששיחד את ברכה ב-200,000 דולר כדי לקבל מידע על חקירה זו    ההגנה: במערכת היחסים בין פינטו לברכה הייתה השליטה בידי האחרון    ברכה הכחיש שפינטו הציע לו זוג תפילין כשוחד - אך המדינה האשימה בכך את פינטו
איציק וולף
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, פנתה אל היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה וקראה להם לדרוש משרי הממשלה המיועדת שלא להסתמך בקביעת המדיניות שלהם על אנשי אמון אלא על גורמי מקצוע    "הליך גיבוש מדיניות ממשלתית המערב את הגורמים המקצועיים הרלוונטיים באופן חלקי בלבד, כאשר את מקומם ממלא באופן אקראי נציג זה או אחר של חבר הממשלה עלול להוביל להפעלת שיקול דעת לוקה"
עופר וולפסון
הכניסה 82.1 מיליון דולר ברבעון הראשון    גידול של כ-63% במספר הלקוחות החדשים וגידול של כ-34% בהיקף הלקוחות הפעילים
עופר וולפסון
המגעים עליהם דווח בתחילת אפריל, להשקעה בחברת העוסקת בתחום תוספי מזון בעבור מיליון דולר, לא צלחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il