X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדואר אמור להעביר למדינה חלק מהמקרקעין שבידיו תמורת הזרמת ענק למימון פרישת עובדים - אך ביהמ"ש קבע שיש להמתין עד שיתברר שהחברה יצאה מ"אזור חדלות הפרעון"
▪  ▪  ▪
תחת פיקוח [צילום: פלאש 90]

המדינה אינה רשאית להתמנות את סיועה לדואר ישראל בכך שהדואר יעביר לבעלותה חלק מנכסי המקרקעין שבבעלותו. כך קובע (16.4.15) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ.
בחודש שעבר התחייבה המדינה להעביר לדואר 477 מיליון שקל למימון פרישת עובדים במסגרת תוכנית ההבראה, ובמקביל התחייב הדואר להעביר למדינה חלק מקרקעותיו. התשלום הראשון, בסך 236 מיליון שקל, אמור לעבור מיידית, והיתרה - עד שנת 2018, כאשר העברת 181 מיליון שקל מותנית בהפרטת החברה.
חברת הרמטיק נאמנות - הנאמן למחזיקי האג"ח של הדואר, אשר לבקשתה החל הליך חדלות הפרעון בו דן מינץ - הסתייגה מהעברת הקרקעות. לטענתה, העברה זו מבוצעת ללא הערכת שמאי של שוויין, ובפועל - חברה חדלת פרעון מעבירה נכסים שלה לבעלת השליטה בה, מהלך שמשמעותו צמצום תרומת הבעלים ואולי גם העדפת נושים פסולה.
מינץ קובע תחילה, כי הדואר עדיין מצוי ב"אזור חדלות הפרעון", למרות שההסכם עם העובדים, הרפורמה בשירותיו ובתעריפים וההזרמה מן המדינה שיפרו בצורה משמעותית את מצבו בטווח הקצר-הבינוני. כיוון שכך, המהלכים המבוצעים בדואר עודם כפופים לפיקוחו של בית המשפט של חדלות פרעון.
לגופם של דברים אומר מינץ: "הקושי במתן תוקף להתניית המימון אינו בהיקף הנכסים המועברים, אלא בעצם העברת הנכסים. מנגד, לא ייגרם כל נזק למדינה אם לעת הזאת ועד אשר יוברר אם החברה יצאה מאזור חדלות פירעונה, שהנכסים לא יעברו אליה". לאור זאת הוא פסק:
"אין מניעה לאשר את הסכם המימון, אך לעת הזאת ועד אשר יוברר ריחוקה של החברה מאזור חדלות הפירעון, אין מקום לאשר את התניית ביצוע התשלומים בהעברת הנכסים לידי המדינה. כעבור 14 יום מביצוע התשלום לפי 'הפעימה הראשונה' בהסכם, ידווח המשקיף [איל גבאי] לבית המשפט אם לדעתו, ניתן לעת הזאת לברך על המוגמר, להכתיר את הליך ההבראה בהצלחה, לסיים את ההליך, ולאפשר את העברת הנכסים למדינה בהתאם. או אז, גם תינתן האפשרות לחברה לשעבד חלק מנכסיה לטובת בעלי איגרות החוב".
את הרמטיק ייצגו עוה"ד אלון קזיוף, ארנון שגב וגדעון אורבך; את הדואר ייצגו עוה"ד אמיר בר-טוב ומאיר אלבוים; המדינה יוצגה בידי עו"ד שרון אבני, והכנ"ר - בידי עו"ד איתי הס.

תאריך:  19/04/2015   |   עודכן:  19/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש עיכב העברת נדל"ן מהדואר למדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה ציין כי ישראל גם רואה בחומרה רבה את העובדה שאין שום אזכור לתוקפנות האירנית בהסכם הגרעין המתגבש בין המעצמות לאירן    "הטילים האירנים גדלים ונעשים מדויקים, מה שלא משתנה היא הכתובת 'מוות לישראל' שרשומה עליהם
עידן יוסף
רשת בתי הקפה הגדולה תשנה את המיתוג העברי שלה ותפנה ללקוחותיה באנגלית    תפתח השנה עשרה סניפים ופיתחה אפליקציה שתייתר את הצורך בכרטיס מועדון
חן מענית
עם התחדשות החקירה הנגדית נגד יו"ר אי.די.בי לשעבר, החל "קרב חפירות" בינו לבין התובעת    התובעת: "אנחנו יודעים על השיחות והסמסים, לצערי"; דנקנר: "גם לצערי"
עופר וולפסון
הצליחו לחדור לרשתות מחשבים הקשורות לצה"ל כחלק ממהלך ריגול רחב היקף שכלל תוכנות תקיפה זדוניות יחד עם הונאות דוא"ל    לא ברור אם מידע חיוני נגנב
עופר וולפסון
לפי ההסכם, צרפת תספק ללבנון מטוסים וספינות סיור    לבנון גם אמורה לקבל כלי רכב שוריינים, שבעה מסוקים ומטוסים קלים    הנשק אמור לסייע במלחמה נגד אל-נוסרה ודאעש    חשש בישראל מזליגת הנשק לחיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il