בשורה טובה לתושבי הדרום. הלילה (19.4.15) יפתח לתנועה, קטע דרך חדש, באורך של 10 קילומטרים, בין מולדה לכסייפה, בכביש 31 החדש. זאת, במסגרת תוכנית של
משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל לשדרג את כביש 31, משוקת ועד ערד, בעלות של כמיליארד שקלים.
הכביש החדש מצטרף לקטע כביש באורך של כחמישה קילומטרים, שנפתח לפני כחודשיים לתנועה, בין גשר מרעית לנחל באר שבע וכן לקטע נוסף, באורך של 10 קילומטרים, הצפוי להיפתח בחודש הבא במסגרת הפרויקט.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי הכביש שנבנה בסטנדרטים גבוהים ומודרניים, ישפר באופן משמעותי את רמת הבטיחות של כביש 31, ויקצר את משך הנסיעה מערד לבאר שבע באופן ניכר. לדבריו, הכביש המשודרג ייתן מענה גם לנפחי התנועה הגדולים הצפויים בכביש, בעקבות תוכניות הפיתוח, המתכוננות באזור.
החל מחודש הבא תתאפשר נסיעה רציפה ובטיחותית, לאורך 25 קילומטרים של כביש 31 המשודרג, בקטע שבין ערד למולדה. מדובר בכביש דו-מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, שנכלל בעבר ברשימת הכבישים האדומים של ישראל.
המכרז האחרון יצוין כי כל קטעי הדרך החדשים ששודרגו בכביש 31, הם ברוחב של ארבעה נתיבים וכוללים מפרדה באמצע הכביש, שוליים רחבים ותקניים, מעקות בטיחות, תאורה ומעברים בטיחותיים להולכי רגל ובעלי חיים.
במסגרת המיזם, הוסדרו הכניסות ליישובי הפזורה הבדואית, ונבנו מחלפונים ומעגלי תנועה, במקום צמתים וכניסות בלתי מורשות, זאת במטרה להגביר את הבטיחות בכניסות לישובים אלה.
חברת נתיבי ישראל פרסמה השבוע את המכרז האחרון לשדרוג כביש 31, בקטע שבין שוקת למולדה, באורך של שישה קילומטרים. עם בחירת הקבלן וסיום העבודות בקטע זה, תושלם הרחבת כביש 31 משוקת לערד, באורך של 33 קילומטרים.
כביש 31 מצומת ערד מהווה ציר חיבור עיקרי מדרום ים המלח, דרך העיר ערד, למרכז הארץ. לאורך הכביש קיימים ריכוזי אוכלוסייה של בדואים, חלקם בישובים מוסדרים וחלקם בפזורה. במסגרת הפרויקט, כביש 31 משודרג לדרך ראשית דו-מסלולית, בעלת שני נתיבים, הכוללת שישה מפרידנים.