X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון יעלון רמז לפעולה במוצאי יום העצמאות: "לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה"
▪  ▪  ▪
יעלון. האיומים לא פחתו [צילום: אריאל חרמוני]

כלי טיס של חיל-האוויר חיסל (יום א', 26.4.15) חוליית מחבלים שביקשה להניח מטען על גדר המערכת באזור מג'דל שמס. הנחת המטען הייתה התוך השטח הכחול השייך לישראל אך נמצא מעבר לגדר. דווח כי ארבעה מחבלים נהרגו באירוע. הכוננות בגבול סוריה ובגבול לבנון הועלתה מחשש להתחממות הגזרה.
האירוע התרחש ליד מוצב סחייטה, לא רחוק מהאירוע שהיה לפני שנה וחצי בו פגע חיזבאללה בלוחמי גדוד 202.
שר הביטחון משה יעלון התייחס מוקדם יותר במרומז לדיווחים על תקיפה ישראלית כביכול בשטח סוריה. באירוע קבלת הפנים המסורתי ביום העצמאות, אמר יעלון: "רק במוצאי יום העצמאות נוכחנו לדעת כי המציאות הביטחונית מחייבת אותנו לפעול באחריות ובשיקול דעת, לא להתפתות לפתרונות קלים ושטחיים, לפעול לפי הכלל 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. להגיב באופן חד, ברור ונחוש, אך גם לא לשלוף מן המותן. לנהל מדיניות מושכלת ונבונה".
לדבריו, האיומים לא פחתו, אלא השתנו. "את מקומם של צבאות ערב, שהתפרקו או עסוקים בהישרדות פנימית, תופס ערב רב של ארגוני טרור, שבעת הזו עסוקים בעצמם ובאחרים, אך באחת עלולים להפנות את נשקם לעברנו".
הוא קרא למפקדים לאפשר לפקודיהם להביע דעות אחרות. "מינעו התנשאות של הדרגים הבכירים. זכרו שהתבונה לא נמצאת רק אצלנו, ושלעיתים עמדה או רעיון של סמל במדור או קצינה זוטרה בענף, הם הנכונים. אל תסתירו את מי שמאתגרים אתכם או תהלכו עליהם אימים, גם אם ניסיונם דל מניסיונכם: עליכם לגרום לכפופים לכם לא לחשוש לומר את דעתם גם אם אינה תואמת את דעתכם. עליכם לעודד שיח מפרה והטלת ספק. היו קשובים וחושבים. היו פתוחים לביקורת. הילחמו בעריצות מחשבתית וביהירות, אך הקפידו על משמעת פעולה".
יעלון הביע ציפייה כי עם הקמת הממשלה החדשה, ייפתח שיח הגון וענייני בין משרד הביטחון למשרד האוצר. " - שיח שלא יהיו בו השמצות כלפי משרתי צה"ל ומערכת הביטחון. שיח שלא יהפוך קצינים ונגדים מסורים, אשר מקדישים את חייהם לביטחון המדינה, ורובם המכריע משתכר באופן ממוצע, ל'סחטנים ולגזלני הקופה הציבורית'. שיח שיאפשר למערכת הביטחון ולצה"ל לבנות סוף-סוף תוכנית רב שנתית, שתאפשר לנו לנהל ולהתנהל בראייה ארוכת טווח, שתכלול השקעה ראויה בהצטיידות בכלים ובאמצעי הלחימה המתקדמים ביותר, ובמימוש פרויקטים עתידיים; שיח שיאפשר לנו להמשיך בפרויקט הלאומי וההיסטורי של העברת צה"ל לנגב, חזון שבימים אלו הופך לנגד עינינו למציאות של ממש, מוחשית ומרגשת".
שר הביטחון סיפר כי "בחודשים האחרונים מנסה תמנון הטרור מטהרן לחמש את חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה באמצעי לחימה, ולסייע לבנות את כוחם הצבאי מחדש. אין לנו דבר נגד תושבי הרצועה המעוניינים לחיות ולהתפרנס, אך לא נאפשר ניסיונות הברחה דרך הים או היבשה ולא נסבול ירי לעבר ישראל.
"אירן ממשיכה לנסות ולחמש את חיזבאללה, גם בימים אלו, והיא שואפת לצייד את ארגון הטרור הלבנוני בנשק מתקדם ומדויק. אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לעשות זאת בכל דרך ובאמצעות כל נתיב, מודעים לקווים האדומים שמדינת ישראל הציבה, ושאין לה כל כוונה להתפשר עליהם: לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום. לא נאפשר לאירן ולחיזבאללה להקים תשתיות טרור בגבולנו עם סוריה, ונדע להניח ידנו על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם".

תאריך:  26/04/2015   |   עודכן:  27/04/2015
+בפעם השלישית בשבוע: "ישראל תקפה בסוריה"
07:13 27/04/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אל-ג'זירה ואל-ערבייה: מטוסי חיל-האוויר תקפו משגרי טילים של צבא אסד וחיזבאללה באל-קלמון  ▪  לפי הדיווחים, ישנם הרוגים ופצועים בתקיפה  ▪  כלל לא בטוח שישראל אכן תקפה  ▪  אמש סוכל ניסיון להניח מטען על גבול סוריה

עוד תקיפה לילית [צילום אילוסטרציה: AP]
+נתניהו והרצוג שיבחו פעילות הצבא
00:06 27/04/15  |  

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל ניסיון לפגוע בחיילינו או באזרחינו ייתקל בתגובה נחושה כמו בפעולת צה״ל הלילה שסיכלה ניסיון פיגוע. אני משבח את ערנות חיילי צה״ל שהביאה לפעולה מהירה ומדויקת". גם יו"ר העבודה יצחק הרצוג שיבח את פעילות צה"ל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסלה חוליה שהניחה מטען בגבול סוריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
הרשימה הערבית המשותפת פרסמה הודעה לקראת יום העצמאות ה-67 המתארת אותו כיום הנכבה והבטחה כי הערבים לא ישכחו ולא יסלחו
קרן אבירם, יורם שוייצר
בינואר האחרון הורה הרכב מורחב של ביהמ"ש העליון בדיון נוסף על מחיקת תביעת הנזיקין שהגיש דיראני נגד המדינה, בטענה לעינויים שהופעלו כלפיו ע"י חוקריו עת היה נתון במשמורת בישראל. בעשותו כן, הרחיב ביהמ"ש את הכלל הנוהג במשפט המקובל, ולפיו "אין מבררים את תביעתו של אויב בעת מלחמה", והחיל אותו גם על פעיליהם של ארגוני טרור הפועלים ממדינה זרה, גם כשזו אינה נמצאת במצב מלחמה פורמלית עם המדינה
יוני בן-מנחם
השופט בדימוס אחמד אלנאטור ממשיך להשתלח במדינת ישראל מעל בימת העיתון "כול אלערב". גורמי החוק והאכיפה חייבים לטפל בתופעה הפוגעת במרקם הדו-קיום בין יהודים לערבים במדינה
יוני בן-מנחם
ההקצנה בקרב המנהיגות הערבית בישראל גוברת ונראה כי היא נטשה את הסיסמה שערביי ישראל הם הגשר לשלום. הקו הקיצוני הזה הינו מרשם בדוק להחרפת הסכסוך והקיטוב בין יהודים לערבים שיוביל לשום מקום
עידן יוסף
על-פי סוכנות הידיעות הגרמנית בוצעה התקיפה בשבוע שעבר במתקני צבא בחומס וגבתה נפגעים ונזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il