במסגרת הפרויקט הלאומי להקמת רשת רכבות חשמלית, ערכה (יום ב', 27.4.15)
רכבת ישראל מפגש מציעים, כחלק מהמכרז להקמת תשתיות חשמול. מפגש המציעים נערך בהשתתפות נציגי הקבוצות, הנהלת הרכבת והנהלת הפרויקט. במהלך המפגש, הוצגו למשתתפי נקודות מפתח עיקריות במכרז ובפרויקט לרבות דגשים לתכנון וביצוע ולוחות הזמנים. הרכבת הזמינה את המשתתפים להעלות שאלות ובקשות להבהרות הן במהלך המפגש וגם ולאחריו.
כחלק ממפגש המציעים מתוכננים להתקיים סיורים במהלך שלושה ימים מרוכזים בהם יוצגו אתרים מרכזיים בפרויקט ובכלל זה הקו המהיר לירושלים ((A1, קו קריות-כרמיאל, קו השרון (531) ומתחמי תחזוקה (מתחמים).
המועד האחרון להגשת הצעות נקבע ליום 23.7.2015 לפי לוח זמנים זה, מתכננת הרכבת להוציא צו התחלת עבודה בפברואר 2016 כאשר לוח הזמנים המתוכנן להפעלת הקו החשמלי הראשון לנוסעים, הקו המהיר לירושלים הוא במרס 2018.
הרכבת ערכה הליך מיון מוקדם (Pre-Qualification Stage) להקמת תשתיות חשמול ברשת הרכבתית ביוני 2013.
להליך ניגשו שבע קבוצות. לאחר הליך בחינת המועמדויות שהוגשו, בד-בבד עם הליך אישור התוכנית הסטטוטורית לתשתיות לאומיות (תת"ל 18) אשר אושרה סופית באוקטובר 2014, אישרה הרכבת את מועמדותן של הקבוצות (קונסורציום/חברה) הבאות: סימנס, אלקנור, סאני, סי-אר-פי-אם ואלסטום.
המכרז כולל הקמת מערכת בשיטת 'תכנון ביצוע' של: הקמת תשתית חשמול לרבות מערכת הולכה עילית (OCS) ב-13 קווים תפעוליים החל מנהריה ועד לבאר שבע בהיקף של 420 ק"מ (כ-1,080 ק"מ מסילה בודדת), 14 תחנות השנאה, מערכת שליטה ובקרה מרכזית ומשנית.
בנוסף יידרש הקבלן הזוכה לספק שירותי תחזוקה למשך 10 שנים עם אופציה להארכת תקופת התחזוקה ב-15 שנים נוספות.
כמו-כן לרכבת שמורה האופציה להרחיב את התשתית לקווים נוספים ובהם המסילה המזרחית שלפי שעה תקוע מחוסר תקציב, קו העמק, מסילה רביעית באיילון, קו אשקלון-באר שבע ולוד-בית שמש.
במקביל למכרז תשתיות החשמל, נמצאת רכבת ישראל בשלב הערכת ההצעות במכרז הקטרים בו פרסמה רכבת ישראל מכרז לרכישת 62 קטרים (עם אופציה ל-32 נוספים) הפועלים על הינע חשמלי ובהמשך השנה תצא הרכבת למכרז רכש 60 מערכי רכבת ממונעים דו-קומתיים (EMU's).
פרויקט חשמול הרכבת, שעלותו נאמדת בכ-12 מיליארד שקלים (כולל רכש והסבת קטרים וקרונות), צפוי להגדיל באופן ניכר את מהירות הרכבות ותדירותן, ולהפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר והרעש של הרכבות.
בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, אמר כי "מכרז תשתיות החישמול הוא המשימה החשובה ביותר עבור חברת הרכבת, כדי לעמוד ביעדי הצמיחה והגידול, יחד עם פתיחת קווי השירות החדשים. במהלך החודשים האחרונים נעשו מספר צעדים משמעותיים ביותר לקידום הפרויקט ועד לסוף השנה הנוכחית תהיה רכבת ישראל לאחר שלב המכרזים ובתחילת שלבי הביצוע בפועל, לקראת השקת קו הרכבת החשמלי הראשון בשנת 2018".