X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יהדות התורה הפכה למפלגה הראשונה שמצטרפת לממשלת נתניהו החדשה טיוטות ההסכמים הקואליציוניים שעוברים בין הליכוד למפלגות המיועדות לכניסה לממשלה כוללות סעיף שבו מתחייבות כל המפלגות שלא לתמוך ביוזמות חקיקה בתחום התקשורת ללא אישור שר התקשורת
▪  ▪  ▪
חוזרים מהאופוזיציה [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
נתניהו למד מתרחיש העבר [צילום: מן הטלוויזיה]

מועצת החכמים של מפלגת יהדות התורה אישרה (יום ג', 28.4.15) את טיוטת ההסכם הקואליציוני בין המפלגה לבין הליכוד. בכך, הפכה המפלגה החרדית לראשונה שמצטרפת לממשלת נתניהו החדשה. זאת, לאחר שבקדנציה הקודמת של הכנסת הייתה חברה באופוזיציה.
יהדות התורה צפויה לקבל בחזרה לידיה את ראשות ועדת הכספים של הכנסת ואת משרד הבריאות. כמו-כן תקבל סגן שר במשרד החינוך, יו"ר ועדת המדע וסגן יו"ר הכנסת לחצי קדנציה.
מסמך ובו 71 דרישות של יהדות התורה מן הליכוד פורסם בימים האחרונים. בין הדרישות שהופיעו שם - ביטול חוק הגיור שקודם בממשלה הקודמת, שימור הסטטוס קוו הדתי בישראל ועוד סעיפים רבים. בשלב זה לא ברור עדיין כמה מאותן דרישות קיבלו מענה בטיוטה הסופית של ההסכם בין המפלגות.
סעיף סודי בטיוטות ההסכמים הקואליציוניים שעוברות בין נציגי הליכוד לשאר המפלגות המיועדות לכניסה לממשלה קובע כי אף אחת מן השותפות לקואליציה לא תורשה לתמוך ביוזמות חקיקה בתחום התקשורת ללא אישורו של שר התקשורת. כך חשף (יום ג', 28.4.15) העיתונאי רביב דרוקר.
מדובר, למעשה, בסעיף שנועד לסכל יוזמות עתידיות להצרת צעדיו של עיתון ישראל היום. זאת, בעקבות יוזמת החקיקה של ח"כ איתן כבל שעלתה בכנסת הקודמת ואשר זכתה לתמיכתם של אביגדור ליברמן, של יאיר לפיד ושל נפתלי בנט שהיו אז שותפיו הבכירים של נתניהו בממשלה.
אחת המשמעויות הנוספות של הסעיף היא הנחת היסוד שתיק התקשורת יישאר בידי הליכוד וכי בשל כך ישלוט נתניהו בכל ניסיון להובלת חקיקה נגד העיתון ישראל היום של פטרונו, שלדון אדלסון.

"מכירת חיסול ואפליה מכוונת"

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, טען כי להסכמים הקואליציוניים המסתמנים אפשר לקרוא "ההסכמים להחזרת המדינה אל החושך". לטענתו, מדובר במכירת חיסול, שבה בנימין נתניהו מבטל בזה אחר זה את הצעדים קדימה בתחומי החינוך, השוויון וקידום המשק והחברה שנעשו בימי הממשלה הקודמת.
"פרט לכספים במיליארדים ואפליה מכוונת של הציבור הכללי, יש בהסכם עם יהדות התורה גם גניבת דעת כפשוטה, בסעיף ביטול "הסנקציות הפליליות" - שם שהוא הטעיה מכוונת, כי לא מדובר בסנקציות מיוחדות לחרדים אלא בחובת גיוס כמו לכולם", אמר.
עוד הוסיף כי בישראל יש חוק שירות ביטחון, נוגע לכל צעיר וצעירה בארץ. "אי-אפשר שתהיה חובת גיוס שמשמעה עבור צעיר אחד הוא מאסר, ועבור צעיר אחר תהיה עונש כלכלי. מי שמדבר על שינוי החוק מדבר על ביטולה למעשה של חובת הגיוס הכללי וחיסולו של צבא העם. היועץ המשפטי לממשלה לא יוכל להגן על זה, בג"ץ לא ייתן לזה לעבור. הסעיף הזה בהסכם הקואליציוני הוא או הונאה, או פתח לפירוק צה"ל כמו שאנחנו מכירים אותו - בחתימת "מר ביטחון" והרמטכ"ל לשעבר המכהן כשר הביטחון", הוסיף.

תאריך:  28/04/2015   |   עודכן:  28/04/2015
+ניר חפץ נועד עם אריאל אטיאס
16:13 28/04/15  |  

יועצו הבכיר של נתניהו ניר חפץ נפגש כעת בכנסת עם יו"ר צוות מו"מ טעם ש"ס אריאל אטיאס.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועצת חכמי יהדות התורה אישרה ההסכם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני בעד ממשלה ללא טפילים !
ישמעאל   |  28/04/15 19:08
 
- כלומר ממשלה ללא פוליטיקאים? ל"ת
עודד12366  |  28/04/15 22:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
עמי דור-און
רק בתחום אחד עדיין לא התרחש המהלך הנראה כבלתי נמנע והוא - ראשות הממשלה. אבל הזמן כנראה עושה את שלו. ככל שחולפות השנים, הולך וגדל הסיכוי, לפחות מן הבחינה הסטטיסטית, כי בראש ממשלת ישראל יעמוד בעתיד הלא רחוק בן עדות המזרח
עידן יוסף
הסיעה דורשת דיון בנושאי הליבה בשולחן המו"מ ומתן תשובה לגבי תיק החינוך    הסתיים מיני-משבר מול יהדות התורה    דרעי: המו"מ תקוע    כחלון דורש דחיית העברת התקציב
עידן יוסף
יועץ התקשורת של ח"כ מרגי, שהוא קרוב משפחה של יו"ר יחד, מגלה כי פוטר לאחר שהתברר כי לא יוכל לשמש יועץ למרגי כשׂר    בש"ס מכחישים מהלך ל"טיהור" הסיעה
עליס בליטנטל
אם ש"ס תקבל את משרד הפנים, אזי כל תחלואי העבר החשוכים יחזרו, ובגדול. אל לנו להותיר את ראש הממשלה לבדו במאבק במושחתים. הציבור חייב להתעשת ולהגיב למצבים כאלה, בהם המוסר היהודי הנעלה נרמס, ואנו - אי-אנו באים?
רוני מזרחי
על-מנת שמשהו ישתנה כאן באמת, הממשלה הבאה ובייחוד שר האוצר הבא, חייבים להקצות מדי שנה קרקעות למינימום 50,000 יחידות דיור חדשות, שכן רק הגדלת היצע הקרקעות יכולה להביא לירידת מחירי הדיור
רשימות נוספות
כולנו לקראת סיכום סופי עם הליכוד  /  עידן יוסף
"חבילת פיצוי" לבנט על אי-קבלת משרד החוץ  /  עופר וולפסון
סגן שר לבית היהודי; מנכ"ל לש"ס  /  עידן יוסף
נפתלי בנט - המפסיד הגדול  /  יוני בן-מנחם
הבית היהודי ובית המשפט העליון   /  עו"ד חיים שטנגר
סכנה לדמוקרטיה  /  גיא דויטש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il