X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מודריק תוהה כיצד ידע פינטו על החקירה הסמויה בפרשת "חזון ישעיה"; המדינה: לא נדבר על זה התביעה מבקשת שנת מאסר בפועל בטענה שמדובר בתיק חסר תקדים בחומרתו ולאור מעמדו של פינטו
▪  ▪  ▪
פינטו. "תקווה שנשארה באוויר" [צילום: פלאש 90]

"כתב האישום בו הודה הנאשם מתאר מסכת ענפה של מעשים חמורים ומתוחכמים שבוצעו לאורך זמן בידי דמות נשואת פנים, שכל מטרתם הייתה שיבוש חמור, חוזר ונשנה, של מערכת אכיפת החוק תוך ניצול ציני של מעמדו הרוחני". כך אומרת (יום א', 3.5.15) התובעת, עו"ד רחלי פלדמן-חזן, בטיעונים לעונש במשפטו של הרב יאשיהו פינטו.
לאחר שציטטה פסקי דין בנוגע לחומרת עבירת השוחד טענה פלדמן-חזן, כי שיבוש ההליכים שביצע פינטו נמצא ברף העליון של עבירה זו. לדבריה, בלא הסדר הטיעון הייתה המדינה מבקשת רף של שתיים-ארבע שנות מאסר על מתן השוחד ושישה-שמונה חודשי מאסר על עבירת השיבוש; במסגרת ההסדר, מבקשת המדינה לגזור על פינטו שנת מאסר בפועל.
"במובנים רבים מדובר בתיק חסר תקדים בחומרתו, מבחינת הניסיון לפגוע בפעילות רשויות אכיפת החוק, ומתן סכום שוחד כל כך גבוה לקצין משטרה בכיר", הוסיפה חזן-פלדמן. לדבריה, גם מעמדו הציבורי של פינטו מהווה נסיבה מחמירה. היא הגדירה את מעשי השיבוש כ"מהבזויים ביותר שיש" וככאלו המלמדים על עזות מצח, העדר רתיעה וחוסר אכפתיות כלפי רשויות שלטון החוק, והכל - כדי לקדם את עניינו של מקורבו אברהם ישראל, שעמד בראש עמותת "חזון ישעיה". את פינטו תיארה כמי שסבור שהכל צריכים לסור למרותו ושהוא נמצא מעל החוק.
"מראשו של ברכה"
חזן-פלדמן ביקשה מהשופט עודד מודריק לכבד את הסדר הטיעון, בציינה את הפסיקה בדבר אימוץ הסדרים ואת העובדה שהוא עמד במבחן בג"ץ. השיקול העיקרי בחתימה על ההסדר, הדגישה, היה האינטרס הציבורי לאפשר את בדיקת החשדות נגד ניצב מנשה ארביב. עוד אמרה, כי הבקשה לשנת מאסר כבר מביאה בחשבון את כל הנסיבות המקלות - כולל נסיבות אישיות ופעילותו של פינטו לטובת נזקקים - ולכן "יש להטיל אותו ולא יום אחד פחות".
מודריק העיר: "נראה לי שאחד הדברים היותר מעניינים פה הוא, כיצד פרטים על חקירה סמויה של המשטרה [בפרשת חזון ישעיה] מגיעים לידיעת אדם שאולי אמור להיחקר בה". חזן-פלדמן: "זו בהחלט נקודה חשובה, אבל אני מנועה מלדבר על דברים שמעבר להסדר הטיעון ולכן אעצור כאן". עוד אמר מודריק, כי הסיבות למתן השוחד הן "מראשו של ברכה", שכן פינטו לא אמר לו מדוע הציע את השוחד. חזן-פלדמן אישרה את הדבר ואמרה, כי המניע עולה מחומר החקירה.
לדברי חזן-פלדמן, עד כה לא השמיע פינטו דברי חרטה וקבלה לעתיד, כפי שנפסק בהלכות תשובה. "קיווינו וציפינו שהנאשם יעמוד ויביע חרטה על מעשיו - והתקווה הזאת נשארה באוויר בינתיים. אנחנו מודעים לפרסומים לפיהם הודאתו של הנאשם באה כדי שרעייתו לא תועמד לדין". הסניגורים נזעקו: "לא אמרנו את זה, אנחנו לא טוענים מתוך התקשורת"; חזן-פלדמן חזרה בה מדבריה אלו.
"את לא מתביישת?!"
עוד אמרה חזן-פלדמן, כי לצד מעמדו הרם ומעשיו הראויים להערכה של פינטו, יש להביא בחשבון שהוא ניצל את מעמדו לצורך ביצוע העבירות בהן הודה. היא שבה ואמרה, כי כל אלו הובאו בחשבון כאשר הסכימה התביעה לדרוש שנת מאסר אחת בלבד, ומהוות נדבך משמעותי מאוד בעמדתה. "גדולתו של הנאשם ומעמדו הרם מקנים משנה תוקף לחומרת מעשיו", טענה.
לטענת חזן-פלדמן, פינטו השתמש בכספי צדקה שאסף כדי לממן את השוחד. הסניגור אייל רוזובסקי הטיח בה: "את יודעת שזה לא כתוב בכתב האישום!". מודריק השיב: "הרומאים אמרו שלכסף אין ריח. אם הוא קיבל 1.2 מיליון דולר [מ'חזון ישעיה'] והכניס אותם לחשבונו, אתה יכול לומר שה-100,000 פרנק שהוא נתן לברכה, באו מהתרומות או לא? אבל לא זה מה שחשוב".
רוזובסקי: "התביעה שאינה נותנת לנו להביא ראיות נוספות, צריכה להקפיד גם על עצמה". מודריק: "זה נכון". רוזובסקי: "חברתי נאוה שילר, כדי לחזק את המעשה הבלתי-ראוי שהם עושים, אומרת שאנחנו הבאנו ראיות נוספות בראיון לעיתון. את לא מתביישת?!". מודריק הורה לצדדים להגביל את עצמם לטענות שבכתב האישום.

תאריך:  03/05/2015   |   עודכן:  03/05/2015
+פינטו: אני מתנצל ומקבל את דין המדינה
13:22 03/05/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רוזובסקי למודריק: אני מעריך שעוד לא נתקלת בכזה היקף של פעולות צדקה וחסד; מודריק: נכון - כי בדרך כלל אנשים כאלו לא מבצעים עבירות

רוזובסקי. ציטט את ניצן [צילום: גיל יוחנן, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: פינטו חושב שהוא מעל החוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תראו לי במדינה הזו
אהרון שחר  |  3/05/15 12:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
יואב יצחק
הדיווח נמסר בשנת 2011 וגם ב-2012, תקופה ארוכה לפני שנפתחה החקירה נגד הרב פינטו בחשד למתן שוחד לברכה    על-פי הדיווח לסוכן ה-FBI, הכספים לברכה ניתנו במסגרת הקשרים המשפחתיים וכסיוע כלכלי ואישי לתנ"צ ברכה    למרות העדויות נגדו מכחיש תנ"צ ברכה שקיבל כספים    הפרקליטות והיועמ"ש העניקו לברכה גיבוי וחיפוי והם מסרבים לחוקרו בחשד לקבלת כספים אסורים
איציק וולף
תמלול העימות שהתקיים במשטרה בין תת-ניצב אפרים ברכה לבין הרב יאשיהו פינטו חושף את עוצמת הרגשות שבין הרב לתלמידו לשעבר    פינטו האשים את ברכה בשקרים - "נודר בקדוש ברוך הוא שלקחת ממני כסף שלוש-ארבע פעמים"; "לך תעשה... אתה שפכת את דמי בשביל דרגה"    ברכה: "מתבייש שבאתי אליך, אם נתת לי כסף אני שם את הראש תחת הגרדום ומתאבד"
איתמר לוין
בושה, מבוכה, סלידה - זה מה שעוררה התנהגותה של המשנה לפרקליטת מחוז תל אביב, נאוה שילר, בעת הטיעונים לעונש במשפט פינטו. הלחץ בו היא מצויה, אינו מצדיק התנהגות בלתי הולמת שכזו מצד נציגה בכירה של המדינה
איתמר לוין
מודריק: ההודעות אינן נחוצות כדי למנוע עיוות דין; די בנסיבות המפורטות בכתב האישום כדי לפרוס את התמונה המלאה על מתן השוחד
איתמר לוין
טוענת שהתמונה העובדתית בה הודה פינטו מסתמכת על ראיות נוספות    תוהה האם הסניגורים הנוכחיים טוענים שקודמיהם לא עיינו בהודעותיו של העד המרכזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il