X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשבוע שעבר התארחו מספר יזמים בכנס שארגנה חברת ההשקעות Reliance שנמצא בבעלותו של מוקש אמבאני, בהם בכירים מהחברות SimilarWeb, פריון, אאוטבריין, Celltick ו-Moon Active
▪  ▪  ▪
מוקש אמבאני [צילום: AP]

הסטארט-אפ ניישן בדרך להודו: כחודש אחרי שסוכנות הידיעות בלומברג חשפה כי מוקש אמבאני, האיש העשיר ביותר בהודו, בוחן השקעות בסטארט-אפים מישראל, לצד בריטניה וארה"ב, נראה שהדברים זזים די מהר.
ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר יצאו מספר נציגים של סטארט-אפים ישראלים, לצד חברות טכנולוגיה מקומיות, כדי להשתתף בכנס שארגנה חברת האחזקות ההודית Reliance Industries, שאמבאני הוא הבעלים שלה, ולהציג את היכולות הטכנולוגיות שלהן.
ברשימת החברות הישראליות שהשתתפו בכנס בשבוע שעבר אפשר למצוא את חברת SimilarWeb, שפיתחה כלי לניטור וניתוח טראפיק לאתרים ולאפליקציות. את החברה, שגייסה עד היום 40 מיליון דולר, ייצג המנכ"ל ואחד המייסדים אור עופר.
בכנס גם הציג סטארט-אפ גיימינג בשם Moon Active, שעופר נמנה על משקיעיו. בין החברות הישראליות הנוספות שנבחרו להציג בפני אנשיו של אמבאני אפשר למנות את Celltick, ספקית שירותי מדיה לפלטפורמות מובייל, שגייסה עד היום 42 מיליון דולר.
סטארט-אפ ישראלי נוסף הוא winapp, שפיתח טכנולוגיה שמקשרת בין עולם הפרינט לעולם הדיגיטל.
בכנס השתתפו גם נציגים של שתי חברות טכנולוגיה ישראליות גדולות, שכנראה לא מחפשות ממש אחר השקעה מצידו של אמבאני אך שיתוף פעולה בהחלט נמצא על הפרק. אחת מהן היא חברת Perion, שנסחרת בבורסה ועוסקת בעולם שיווק התוכנות והאפליקציות. עוד חברה ישראלית היא אאוטבריין, שפיתחה מנוע המלצות תוכן לאתרים.
אאוטבריין אומנם מוגדרת עדיין כחברה פרטית שמבוססת על גיוסי הון, אך נמצאת צעד וחצי לפני הנפקה ציבורית, כך שהשקעות הן כנראה לא הכיוון אלא יותר שיתופי פעולה עם אחת החברות של אמבאני.
השוק ההודי נחשב לאחד השווקים החמים בעולמות האינטרנט והטכנולוגיה ולאחד המתפתחים שבהם וכך, מעבר לכסף הגדול של מובאני, היכולת להגיע למשתמשים רבים דרך הקשרים של Reliance, שפועלת בעולמות הנפט והטלקום, אמורה לקסום ללא מעט יזמים ישראלים ובכלל.
לחברת Reliance יש קרן השקעות בשם GenNext Ventures, שעל-פי הפרסום בבלומברג, ניהלה שיחות עם קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים בישראל, ארה"ב ובריטניה כדי שיסייעו לאמבאני ולחברה שלו למצוא סטארט=אפים מתאימים להשקעה ולשיתוף פעולה.
ראי גופטה, השותף המנהל של קרן GenNext, אמר לבלומברג כי שיתוף פעולה יכול להיות יתרון לשני הצדדים. "הסטארט-אפים יכולים לקבל הזדמנות להגיע לשוק גדול כמו הודו ואנחנו יכולים לקבל גישה לרעיונות הטובים ביותר שיש".
ראג'אונט מאשלקר, יו"ר GenNext, אמר באותה הזדמנות לבלומברג כי בכוונת החברה לרכוש אחזקות מיעוט בסטארט-אפים שפועלים בתחומים שקשורים לעסקיה השונים של Reliance. "ישנו מגוון רחב של עסקים בתוך קבוצת Reliance ונחפש סטארט-אפים שיש להם חיבור טבעי לאקו סיסטם הזה", הוא ציין.
קרן GenNext מפעילה בהודו אקסלרטור לסטארט-אפים - חלק משיתוף פעולה של החברה האם Reliance עם קרן ההשקעות של מיקרוסופט, Microsoft Ventures.
עד היום, GenNext השקיעה בשתי חברות - Videonetics Technologies, שמתעסקת בטכנולוגיות וידאו, ו-Covacsis, שמציעה שירותי אנליטיקס למפעלי ייצור.
על-פי בלומברג, ל-Reliance יש מזומנים וכסף זמין בהיקף של 10.6 מיליארד דולר ומלבד עיסוקי בשוק הנפט והזיקוק, היא מחזיקה בחברה בת, Reliance Retail, שהיא הבעלים של רשתות שיווק ולייף סטייל בהודו ומתכננת להיכנס לעולם המסחר המקוון.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  04/05/2015   |   עודכן:  04/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes  מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסטארט-אפים הישראלים שעל כוונת העשיר בהודו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עובדי מע"מ ערכו ביקורות בקרב מאות סוכני ביטוח פרטיים ברחבי הארץ וגילו עבירות מס בהיקף נרחב    בממצאים: סוכן שלא דיווח על עסקות בהיקף 3 מיליון שקל וסוכן עם הכנסות נמוכות, אבל מיליון שקלים פנויים להוציא על פרסום אצל מפרסם שאינו קיים
אילנית חיות
בעלי קופיקס יחזיקו ב-84.5% מהחברה, והציבור יחזיק ב-15.5%    הפעילות תורחב לפורמט חדש תחת השם "סופר קופיקס" - סופרמרקט שבו יימכרו כלל המוצרים ב-5 שקלים ליחידה    מניית אגרי בהפסקת מסחר
עופר וולפסון
במשרד התקשורת טוענים כי פרטנר ביצעה שינוי במבנה חשבון הטלפון של המנויים, כאשר לא הציגה בסיכום החשבון של לקוחותיה את הפירוט כנדרש אלא רק את הסכום לתשלום    ההפרה לא תוקנה בתום 7 חודשים - פרק הזמן בו התחייבה החברה לתקנה
עופר וולפסון
עובדי המכס במעבר גבול ניצנה בשיתוף השב"כ סיכלו הברחות לרצועת עזה של חומר הודף לרקטות ורכיבים לייצור אמצעי לחימה‎
איתמר לוין
היוצרים טענו להפרת זכויותיהם בשל פרסום כמה פריימים מתוך הסרט    בית המשפט: בליבת יצירה קולנועית עומדות הקול והתמונה ולא הפריים הבודד; השימוש בפריימים אחדים הוא הוגן ומותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il