X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיעור החשיפות של יו"ר יש עתיד בפרינט היה גבוה בשנה שחלפה יותר מאשר זה של ראש הממשלה נתניהו, בעיקר בשל נושאים כלכליים
▪  ▪  ▪
לפיד. התעניינות תקשורתית [צילום: פלאש 90]

שר האוצר לשעבר יאיר לפיד זכה בשנה שחלפה למספר אזכורים גבוה יותר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיתונות המודפסת. שיעור החשיפה שלו באינטרנט המערכתי היה נמוך אך במעט מזה של נתניהו.
חשיפה זו משקפת את העניין התקשורתי בפעילותו של לפיד בשורה של תחומים, בהם תוכנית מע"מ אפס אחוזים ומהלכים כלכליים נוספים, מהלכי החקיקה הנוגעים לשוויון בנטל (גיוס חרדים) ועוד. רק בחודשי הקיץ, בעת מבצע צוק איתן, כאשר סדר היום התקשורתי הוקדש כמעט לחלוטין לנושאי ביטחון, זכה נתניהו לחשיפה גבוהה הרבה יותר מלפיד.
אלה הם רק חלק מן הממצאים הרבים הנכללים בדוח השנתי התקשורת בישראל 2013, סדרי יום, שימושים ומגמות, שמתפרסם השבוע. הדוח, בעריכת ד"ר רפי מן וד"ר אזי לב-און, יוצא לאור זו השנה הרביעית על-ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. להוצאת הדוח שותפות גם החברות יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI.
  • בשנת 2014 הופצו ברשתות החברתיות בישראל יותר ממיליון פוסטים שכללו אלימות מילולית, קללות, שפה בוטה, ביטוי גזענות, או קריאה לביצוע מעשה אלימות פיזי.
  • ההוצאות לפרסום באינטרנט ב-2014 - 22% מכלל עוגת הפרסום - היו קרובות בשנה זו לנתח הפרסום בעיתונות המודפסת (23%). ניתן להעריך כי 2015 תהיה השנה שבה יידחק הפרסום בעיתונות המודפסת למקום השלישי אחרי הטלוויזיה והאינטרנט.
  • סדר היום התקשורתי ביותר מ-20% משנת 2014 התמקד בנושאי ביטחון, בעקבות חטיפת שלושת הנערים ורציחתם, מבצע צוק איתן וירי הרקטות לעבר חלקים נרחבים ממדינת ישראל. המצב הביטחוני השפיע פחות על היקף ההוצאות לפרסום, שעמדו בשנה זו על היקף דומה לזה של השנה הקודמת.
  • האינטרנט הפך לדרך הנפוצה ביותר בקרב גולשים להכרות עם בני או בנות זוג חדשים. על-פי סקר "בזק" שהתפרסם ב-2014 32% העידו כי הכירו את בן/בת זוגם באינטרנט (בהשוואה ל-6% לפני חמש שנים).
  • שיעור החדירה של הטלפונים הסלולריים בישראל 2014 עומד על כ-95%.
  • יוקר המחיה היה בשנה זו נושא הדגל של המחאה הצרכנית בישראל, אשר זכה לביטוי בבמות תקשורת פופולריות ולא רק כחלק מהסיקור הכלכלי.
  • בשנת 2014 ירד אמון הציבור בתקשורת לשפל חסר תקדים על-פי נתוני "מדד הדמוקרטיה הישראלית" של המכון הישראלי לדמוקרטיה רק 29.7% מכלל הציבור הביעו אמון בתקשורת, שיעור אמון נמוך יותר מזה שחש הציבור כלפי מוסדות אחרים.
  • בשנה זו נמשכת העלייה במספר האירועים והתהליכים שבמרכזם שיתוף אזרחים בקבלת החלטות ציבוריות במתוכנת של דיוני "שולחנות עגולים" ובמתכונות אחרות.

התקשורת בישראל 2014, סדרי יום, שימושים ומגמות / דוח שנתי
הדוח יוצא לאור זו השנה הרביעית על ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. להוצאת הדוח שותפות גם החברות יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI. הדוח סוקר את הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום התקשורתי, את שימושי המדיה ושוק הפרסום, המחאות בתקשורת הנושא יוקר המחייה, ניהול משברים ברשתות החברתיות ועוד. להלן מספר ממצאים מעניינים הכלולים בדוח: · במהלך השנה זכה שר האוצר לשעבר יאיר לפיד למספר אזכורים גבוה יותר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיתונות המודפסת, ושיעור החשיפה שלו באינטרנט המערכתי היה נמוך אך במעט מזה של נתניהו. · ההוצאות לפרסום באינטרנט – 22% מכלל עוגת הפרסום - היו קרובות בשנה זו לנתח הפרסום בעיתונות המודפסת (23%). ניתן להעריך כי 2015 תהיה השנה שבה יידחק הפרסום בעיתונות המודפסת למקום השלישי אחרי הטלוויזיה והאינטרנט. · סדר היום התקשורתי ביותר מ-20% משנת 2014 התמקד בנושאי ביטחון, בעקבות חטיפת שלושת הנערים ורציחתם, מבצע צוק איתן וירי הרקטות לעבר חלקים נרחבים ממדינת ישראל. המצב הביטחוני השפיע פחות על היקף ההוצאות לפרסום, שעמדו בשנה זו על היקף דומה לזה של השנה הקודמת. · במהלך שנת 2014 הופצו ברשתות החברתיות בישראל יותר ממיליון פוסטים שכללו אלימות מילולית, קללות, שפה בוטה, ביטוי גזענות, או קריאה לביצוע מעשה אלימות פיזי. · האינטרנט הפך לדרך הנפוצה ביותר בקרב גולשים להכרות עם בני או בנות זוג חדשים. על פי סקר "בזק" שהתפרסם ב-2014 32% העידו כי הכירו את בן/בת זוגם באינטרנט (בהשוואה ל-6% לפני חמש שנים). · שיעור החדירה של הטלפונים הסלולריים בישראל 2014 עומד על כ-95%. · יוקר המחיה היה בשנה זו נושא הדגל של המחאה הצרכנית בישראל, אשר זכה לביטוי בבמות תקשורת פופולריות ולא רק כחלק מהסיקור הכלכלי. · בשנת 2014 ירד אמון הציבור בתקשורת לשפל חסר תקדים על פי נתוני "מדד הדמוקרטיההישראלית" של המכון הישראלי לדמוקרטיה רק 29.7% מכלל הציבור הביעו אמון בתקשורת, שיעוראמון נמוך יותר מזה שחש הציבור כלפי מוסדות אחרים. · בשנה זו נמשכת העלייה במספר האירועים והתהליכים שבמרכזם שיתוף אזרחים בקבלתהחלטות ציבוריות במתוכנת של דיוני "שולחנות עגולים" ובמתכונות אחרות. (122 עמ')
תאריך:  05/05/2015   |   עודכן:  05/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד עקף את נתניהו בעיתונות הכתובה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נו?
שמ  |  5/05/15 16:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
יואב יצחק
ארנון (נוני) מוזס, שתאוותו לכוח ולכסף אינה יודעת שובע, השקיע מאות מיליוני ש"ח במטבעות חוץ מכספו הפרטי ועל-חשבון ידיעות אחרונות    בחלק ניכר מהעסקות הפסיד עשרות מיליוני דולרים ודרדר עוד יותר את מצב הקבוצה
עידן יוסף
22 אנשי הפלג הירושלמי של הרב אוירבך נעצרו במבצע משטרתי בו השתתפו כ-200 שוטרים    חשודים שאיימו וסחטו בכירים בחברות במשק ובחברות ממשלתיות תוך שידולם לפרסם בעיתון "הפלס"    שניים מהחשודים: עסקנים חרדים מוכרים
בנימין נתניהו
מטרתו של נוני מוזס היא להביא לעליית שלטון השמאל. אליו מצטרפים גורמי שמאל בארץ ובחו"ל שמזרימים עשרות מיליוני דולרים לעמותות שפועלות בקמפיין "רק לא ביבי" בצורותיו השונות
עמי דור-און
מדינת ישראל עומדת לבחור בין נוני מוזס מידיעות אחרונות לשלדון אדלסון מישראל היום והאינטרסים שלהם, שלא בהכרח מתאימים לאזרחי ישראל
ישראל רוזנבלט
חד-צדדיותה של העיתונות בישראל מעולם לא הומחשה לציבור כבמערכת הבחירות הנוכחית. הקרב העיקרי אינו בין הליכוד למחנה הציוני, אלא בין ישראל היום לידיעות אחרונות וסייעניו הרבים, השותפים במידה זו אחרת לקמפיין "רק לא ביבי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il