X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשיפת רשימת הלקוחות בבנק UBS הביאה אשתקד למעצרם של 30 איש שלא דיווחו על נכסים בהיקפים של מיליוני דולרים הרשות תשקול להאריך את הנוהל המקוצר והאנונימי לגילוי מרצון
▪  ▪  ▪
אשר. שקיפות [צילום: נעם ריבקין-פנטון, פלאש 90]

בידי רשות המיסים רשימה של לקוחות ישראלים בבנק שווייצרי נוסף, לאחר החשיפה של הלקוחות בבנק UBS שלא דיווחו על נכסיהם, ואשר הביאה אשתקד למעצר של כ-30 איש שלא דיווחו על נכסים בהיקפים של מיליוני דולרים. כך גילה (יום ד', 6.5.15) מנהל רשות המיסים, משה אשר, ביום עיון של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין בנושא המלחמה בהון השחור.
אשר מעריך, כי תהליך השקיפות העולמי בתחום המס יואץ בשנים הקרובות, ובסופו של דבר לא ניתן יהיה להעלים רכוש בשום מקום בעולם. לדבריו, בשנה הקרובה תנסה רשות המיסים לקדם בחקיקה את שיתוף הפעולה הבינלאומי בתחום החשיפה, על-פי הסטנדרטים הבינלאומיים אותם התחייבה ישראל ליישם החל משנת 2018.
עד אז, הוסיף, קיים חלון ההזדמנויות להסדיר את ההון הלא-מדווח במסגרת הליך הגילוי מרצון, המעניק פטור מהליכים פליליים; ככל שעבודת ההכנה של המייצגים תהיה מקיפה יותר, ההליך במשרד השומה יהיה מהיר יותר - הבטיח.
עבירות מס - הלבנת הון
עוד אמר אשר, כי רשות המיסים תגיש שוב לכנסת את הצעת החוק להפיכת עבירות המס לעבירות מקור לפי החוק לאיסור הלבנת הון, והוא משער שההצעה תעבור. ההצעה הוגשה לכנסת הקודמת, אושרה בקריאה ראשונה אך נתקעה בוועדת חוקה, חוק ומשפט. משמעות החקיקה היא בעיקר מתן אפשרות לחלט רכוש בגובה עבירות המס, לצד החמרה הענישה עד כדי עשר שנות מאסר.
על הפגישות שקיים בשווייץ לפני כחצי שנה אמר אשר, כי מצא אוזן קשבת לנהלים ולצרכים של רשות המיסים הישראלים. הוא הבהיר לשומעיו, כי אין חובה להעביר את הכסף ארצה, אלא ניתן להמשיך לשלמו בשווייץ תוך תשלום המס בישראל, וביקש מהם להסביר ללקוחותיהם את הפרטים וההקלות. "הנוהל התקבל על-ידי הבנקים, שהכירו בכך שהוא פרקטי והוגן", הוסיף. "הבנקים הגדולים מכינים את עצמם למתן תשובות לפניות שלנו".
היועצת המשפטית של הרשות לאיסור הלבנת הון, שלומית וגמן-רטנר, ציינה, כי דווקא מדינות המשמשות כמקלטי מס מזדרזות לשתף פעולה בצורה יזומה עם היוזמות הבינלאומית בתחום זה, כדי שלא יהיו חשופות לסיכונים. מנכ"ל קרדיט סוויס בישראל, דורון אברבוך, טוען שאין זה נכון לומר ששוב אין סודיות שווייצרית, למרות שיתוף הפעולה של הבנקים המקומיים עם רשויות המס בחשיפת שמות לקוחות מעלימי מס ומלביני הון.
מבצע הגילוי מרצון הצליח
סמנכ"ל רשות המיסים לשעבר, רו"ח גידי בר-זכאי, סבור שמבצע הגילוי מרצון הצליח והוביל למספר גדול מאוד של פניות, ולכן קרא לרשות להאריך אותו מעבר לסוף חודש ספטמבר הקרוב (מדובר בנוהל המקוצר המאפשר פניות אנונימיות). הוא ציין, כי אין אפשרות להעמיד לדין 50,000 בעלי נכסים לא-מדווחים, ומכאן יתרונו של הליך הגילוי מרצון. "רוב הלקוחות שאנחנו מייצגים לא ירצו ללכת לדיון משפטי, כי הם יצטרכו לחשוף את עצמם והם יתביישו", הוסיף.
אשר הגיב באומרו, כי כאשר אושר הנוהל ביקש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לגבש נתונים על הבקשות. "אני מניח שכאשר יתקרב המועד, אנחנו נבחן את הדברים האלה. בשלב הזה אני לא יכול להבטיח שום דבר. אני גם שומע שיש עומס על מערכת הבנקים השווייצרית, ולוקח זמן להפיק את המסמכים הדרושים למייצגים. בסופו של דבר נתחשב בכל זה".

תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש עוד רשימה של לקוחות ישראלים בבנק בשווייץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע לא מפרסמים שמות?????? ל"ת
מזרחי  |  6/05/15 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
החל מהימים הקרובים, במשך שלושה חודשים, יצעדו אנשי הדור הצעיר של החברה להגנת הטבע את כל שביל ישראל תוך שהם מתעדים את השביל בעזרת מצלמות ה-Trekker של Street View    צילום השביל הארוך ביותר שנעשה אי-פעם והצילום הראשון בעולם של שביל טיולים החוצה מדינה שלמה, מתחילתה ועד סופה
איתמר לוין
החוקר ביצע את המעשה באישה שהתלוננה על התקנת מכשירי עיקוב בדירתה    הוא גם העתיק תמונות אינטימיות של מתלוננת אחרת, והוציא ממחשב המשטרה פרטים של מתלוננות בעבירות מין
אביתר בן-צדף
לאחר אישורו בסנאט - יחליף מפקד חיל הנחתים את גנרל מרטין ד�מפסי    גנרל פול ג'יי ס�לווה מחיל-האוויר האמריקני ימונה לסגנו
אביתר בן-צדף
מצרים הודיעה בינתיים, כי תשלח כוחות קרקע נגד המורדים בתימן    זו הפעם הראשונה מזה זה הרבה שנים, שמצרים שולחת כוחות לזירת המפרץ וים סוף
אביתר בן-צדף
החללית ניו שֶפּרד התרוממה לגובה של יותר ממאה ק"מ, וטסה במהירות של יותר משלושה מאך - עד שהנמיכה לקראת חזרתה לכדור הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il