רכבת ישראל הודיעה (יום ה', 7.5.15) כי היא נערכת לסגירת השער שבין תחנת תל אביב (השלום) ל
קניון עזריאלי. לטענת ההנהלה, היא עושה זאת לנוכח דרישת הנהלת הקניון.
בהודעת הרכבת נאמר כי לאחרונה נדרשה רכבת ישראל לסגור את שער הכניסה והיציאה לנוסעים מתחנת רכבת השלום לקניון עזריאלי הסמוך לתחנה. מדובר בשער שבו עוברים מדי יום כעשרת אלפים נוסעים.
מקניון עזריאלי נמסר כי, "הנהלת הקניון מכחישה מכל את הנאמר. שער הקניון יישאר פתוח לרווחת הנוסעים ומבקרי הקניון". עוד נאמר בתגובה כי גשר הרכבת פועל ברציפות 17 שנים וימשיך לפעול גם מעתה ואילך. "הנהלת עזריאלי ורכבת ישראל פועלות למציאת פתרון למיקום קופת התחנה", לשון התגובה.
ברזלים במבנה לשימור בהודעה אחרת של רכבת ישראל, היא מאשימה את המועצה המקומית בעתלית בכך שהיא מונעת המשך שיפור השרות לנוסעי הרכבת. לדברי הרכבת, היא החלה בשדרוג של התחנה בעתלית במטרה לשפר את השירות לתושבי האזור הנוסעים ברכבת ולהביא את התחנה לסטנדרט גבוה יותר. למרות טרם תחילת העבודות התבצע סיור בשטח עם אנשי המועצה, כולל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. מהנדס המועצה הוציא צו הפסקת עבודה ולמעשה קטע את העבודה בתחנת הרכבת, "ללא כל סיבה". לדבריה, כל העבודות מבוצעות בהתאם לחוקי התכנון והבנייה. הבקשות החוזרות ונשנות של רכבת ישראל להידברות בנושא - לא נענו.
"רכבת ישראל משקיעה תשומת לב רבה בשרות לנוסעיה ונוחותם, הן בתכנון, בביצוע ובמשאבים, תוך הקפדה על מבנים לשימור. צר לנו כי יש גורמים שמעכבים זאת ולא מסייעים לדבר", נאמר בהודעת הרכבת.
דובר המועצה, אבי ברומברג, מסר בתגובה כי המחלוקת היא לגבי מבנה היסטורי שנועד לשימור בתחנה בעתלית. לדבריו, החלה רכבת ישראל לבצע עבודות בלי היתרים, ולכן קיבלה צו הפסקת עבודה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. ביום ראשון, הוסיף, יתקיים דיון בנושא. "ברכבת ישראל אמרו שהם לא צריך היתרים. אנחנו אומרים שאי-אפשר להתחיל עבודות תוך תקיעת ברזלים במבנה עתיק מבלי לשמור על רגישות ההיסטוריה תוך פגיעה בצביון הישוב".