X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערך התחבורה הציבורית למירון פגע קשות בשירות הסדיר נוסעים המתינו בתחנות האוטובוס בצפון הארץ, אבל איש לא טרח לעדכן אותם על השינויים
▪  ▪  ▪
חדר המצב של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במירון
משרד התחבורה על ההר
בחודשים האחרונים עשו פקידי משרד התחבורה עבודה קשה מאוד בתכנון מערך התחבורה הציבורית וההיסעים לקבר הרשב"י. מדובר באירוע גדול במיוחד אליו מגיעים מאות אלפי בני אדם. זהו אירוע התחבורה הכי גדול בכל השנה, ששיאו הגיע היום בפתיחת חדש מצב של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שתיזז במירון סביב השעון. 2,461 אוטובוסי תחבורה ציבורית ו-220 "שאטלים" (ועוד כ-1,200 אוטובוסי חברות פרטיות) הסיעו מספר חסר תקדים של 135,000 נוסעים! על כך ראוי משרד התחבורה לכל שבח.
השאלה, האם ניתן להפחית בשירות הסדיר כדי לתגבר את התחבורה הציבורית המיוחדת למירון היא שאלה ערכית ומקצועית שצריכה להתברר, אולם בשום אופן אי-אפשר להתייחס ליתר הנוסעים מהציבור הכללי, שעושים בתחבורה הציבורית שימוש יומיומי, כאל סרח עודף ולא לומר להם מילה על כך שהשירות בל"ג בעומר ייפגע תוך פירוט מספר הנסיעות שלא יופעלו.

משרד התחבורה גייס אלפי אוטובוסים להסעת נוסעים, כמעט כולם מריכוזים חרדיים, להילולת רבי שמעון בר-יוחאי במירון תוך פגיעה קשה בשירות התחבורה הציבורית הסדיר לציבור הכללי, בעיקר בצפון הארץ.
נוסעים רבים שהמתינו היום בתחנות להגעת אוטובוסים כלל לא עודכנו על נסיעות שבוטלו. מדובר באלפי נסיעות שבוטלו. כל זאת מבלי שמישהו בנתיב אקספרס או באגד יודיע בתחנות או יפרסם הודעות באינטרנט על ההפחתה המשמעותית בשירות. מערכות המידע היו אומנם מעודכנות בשינויים, אך כאמור לא התפרסמה כל הודעה על כך שבעקבות ל"ג בעומר תחול איזושהי פגיעה בשירות, בפרט ביום שבו חיילים רבים חוזרים לבתיהם.
כך למשל, קו 271 חיפה-נהריה שביום רגיל מבצע 152 נסיעות, ביצע בל"ג בעומר רק 104 נסיעות; קו 4 בנהריה שביום רגיל מבצע 62 נסיעות, ביצע בל"ג בעומר רק 38 נסיעות; קו 2 בעכו שביום רגיל מבצע 79 נסיעות, ביצע בל"ג בעומר רק 69 נסיעות; קו 2 בכרמיאל שביום רגיל מבצע 76 נסיעות, ביצע בל"ג בעומר 64 נסיעות; קו 3 של אגד בחיפה שביום רגיל מבצע 161 נסיעות, ביצע בל"ג בעומר רק 45 נסיעות; קו 35 (עכו-מעלות) שביום רגיל מבצע 22 נסיעות, ביצע בל"ג בעומר 14 בלבד; קו 3 בצפת שביום רגיל מבצע 62 נסיעות, ביצע בל"ג בעומר רק 10 נסיעות.
מפעילי התחבורה הציבורית אגד ונתיב אקספרס מדגישים כי הגריעה נעשתה באישור משרד התחבורה, אולם שניהם מתחמקים מלהסביר מדוע לא טרחו למסור על כך הודעה לציבור לקוחותיהם למרות שידעו זמן רב מראש על השינויים.
מנכ"ל תחבורה בדרך שלנו, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, איתי חיים, הגיב בחריפות ואמר כי שיטת הגבינה השוויצרית שכשלה ברה-ארגון בתחבורה הציבורית בגוש-דן, הניפה ראש, במבצע עטור השבחים שהעלה על נס את פועלו של משרד התחבורה והרשות לתחבורה ציבורית בניהול מערך ההיסעים למירון. "השיטה הידועה, שלמעשה לא הותירה אפשרות אחרת היא הסטת נסיעות של חברות התחבורה הציבורית מאזורים שונים בארץ לטובת 'מבצע ל"ג בעומר'. אלא מאי, הגלגלים עובדים לאט וסטנדרטים מקובלים בשנת 2015 - יעילות, שקיפות, שיתוף ציבור והסברה עדיין לא הוטמעו במערכת. והתוצאה: נוסעים רבים ברחבי הארץ המתינו לשווא בתחנות לאוטובוסים שלא הגיעו בזמן, בהסתמך על לוחות זמנים שלא עודכנו מראש. האם מישהו יפצה אותם על כך? ודאי שלא".
חיים הוסיף כי במשרד התחבורה יצטרכו להפנים שהסברה חייבת לכלול את ארגוני הנוסעים. "הרי הנוסע הפשוט מבין בעצמו שצריך לפרסם לוחות זמנים ולעדכן את הציבור על השינויים המתוכננים.
לצערי, שוב הציבור הכללי נפגע בגלל תקלות בהסברה, שוב כנראה ולא יעשה דבר מול המפעילות כפי שלא נעשה דבר מול המפעילות שלא הפעילו תחבורה ציבורית סדירה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות כמובטח".

תאריך:  07/05/2015   |   עודכן:  08/05/2015
+האם שער הרכבת בעזריאלי צפוי להיסגר
01:11 08/05/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רכבת ישראל טוענת כי הנהלת הקניון דורשת ממנה לסגור את שער הכניסה בו עוברים אלפי נוסעים מדי יום  ▪  הנהלת הקניון: השער יישאר פתוח  ▪  ועוד: מועצת בנימינה נגד עבודות במבנה לשימור

[צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלפי נסיעות הושבתו; הציבור לא ידע
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כ"ץ ישלח את כולם לבוזי ולפיד ל"ת
זינגלה  |  7/05/15 23:01
2
ולמה זה חשוב שרוב הנוסעים
שאלת תם  |  7/05/15 23:13
3
לשר התחבורה 'יש עדיפויות' ל"ת
נו...באמת  |  7/05/15 23:35
4
עד דה לא ידע
אהרון שחר  |  8/05/15 09:08
5
הציבור לא ידע
ים תיכונית  |  8/05/15 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב מגלה כי צוות במשרד התחבורה פועל לאשר בקרוב הארכת מוניות השירות הקיימות בשבת ולהרחיב את מסלול הנסיעה שלהן    משרד התחבורה מכחיש את הדברים: "לא היה ולא נברא!"
עידן יוסף
זכתה במכרז משרד התחבורה להפעלת קווים באזור שדרות, נתיבות, אשקלון, קריית גת, אופקים וקרית מלאכי    הציעה 220 מלש"ח תמלוגים למדינה
עידן יוסף
עד אוגוסט צפויים להתוסף עוד קווי אוטובוס בהם תונהג עלייה מן הדלתות האחוריות    עוד השנה: שיפור במערכות הכרטוס, הרחבת מרכזי השירות, טעינת רב-קו באמצעות האינטרנט וקווים מהירים
מירב מורן
חניוני הרכבת מתמלאים מוקדם בכל בוקר עד אפס מקום בנוסעים שמחנים את מכוניתם ליום שלם (לפחות)    כעת החליטה הרכבת להכשיר חניה לעוד אלפי מכוניות, אולם עלויות הקרקע והוצאות הפיתוח מחייבות לבחון מחדש את התלות של נוסעי הרכבת בחניוני הענק
עידן יוסף
ה"שבוס", מיניבוס בהפעלה של חברה ערבית, מסיע חברי קואופרטיב חדש למקומות הבילוי בירושלים    נדחתה הצעת סיעות השמאל במועצת העיר להפעלת תחבורה ציבורית בשבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il