X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר התמוטטה לפני הדיון והועברה לבית החולים מח"ש: היא ביימה התעלפות; הסניגור: דברים מקוממים
▪  ▪  ▪
דוד. דיון בהיעדרה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
ניצן מהסס לגבי מלכה
פרקליט המדינה, שי ניצן, מהסס לחתום על הסכם עד מדינה עם רב-פקד בדימוס ערן מלכה, בשל הביקורת שמתח בית המשפט העליון על ההסדר עם הרב יאשיהו פינטו. זאת, בנוסף לצורך לחקור מידע רב המצוי בידי המחלקה לחקירות שוטרים, במיוחד מאז החתימה על הסכם עדת מדינה עם עוזרתו לשעבר של פישר. חוקרי מח"ש והפרקליטות מבקשים לדעת תחילה איזה מידע יש בידיהם בלא עדותו של מלכה, ולאור זאת יחליטו האם הם זקוקים לו כעד מדינה.
בידי מלכה מידע על קצינים נוספים ובכירים ממנו ביחידה להב 433, וייתכן שהוא גם יכול לספק מידע נוסף על דוד. גורמים משפטיים מעריכים, כי בידי מח"ש ראיות מוצקות נגד דוד, אם כי ייתכן שיהיה צורך בראיות נוספות כדי להגיע לסבירות גבוהה להרשעה. נציג מח"ש, דוד תא-שמע, אמר בדיון, כי מלכה אינו עד מדינה ואישר שהלה טוען שברשותו חומרים נוספים.
על-פי הראיות שבידי מח"ש, מלכה קיבל מפישר שוחד תמורת מידע שמסר לו, ובמקרים אחרים מסר לו את המידע בשל הקשרים ביניהם - דבר המהווה עבירה של מירמה והפרת אמונים. הקשרים בין השניים נוצרו לפני שנתיים, כאשר פישר ייצג מתלונן באחד התיקים בהם טיפל מלכה. מח"ש צפויה להגיש בשבוע הבא הצהרת תובע בדבר הגשת כתב אישום נגד מלכה, והחוק מחייב להגיש את כתב האישום בתוך חמישה ימים נוספים. על-פי ההערכות, לפחות בשלב הראשון לא יהיה זה כתב אישום במסגרת הסדר טיעון, והסדר כזה ייחתם - אם בכלל - רק לאחר הגשתו.

שופט בית משפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, האריך (יום ו', 8.5.14) בשתי יממות את מעצרה של פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, עו"ד רות דוד, החשודה בקבלת שוחד ושיבוש מהלכי משפט בפרשת רונאל פישר. חוקר מח"ש אמר בבית המשפט, כי היחידה מייחסת לפישר כעשרה מקרים בהם ביצע עבירות.
דוד איבדה את הכרתה בכניסה לבית המשפט ופונתה לבית החולים שערי צדק. חוקר מח"ש, דוד תא-שמע, אמר שייתכן שמדובר בביום כדי להביא לדחיית הדיון והעיר, כי בעבר יעצה דוד ללקוחותיה לנהוג בצורה דומה. פרקליטה, עו"ד יאיר גולן, אמר בתגובה שהדברים מקוממים. לאחר הפסקה של שעתיים, התקיים הדיון בהיעדרה.
תא-שמע אמר, כי החשד לשיבוש הליכים נובע מפעולות שביצעה דוד לאחר שקיבלה - כאשר שימשה כסניגוריתו של פישר עם מעצרו אשתקד - את הפרוטוקולים של החקירות במח"ש. לדבריו, בעקבות זאת התקיימה פגישה שבה רואה מח"ש שיבוש, ובה השתתפו עוד עורכי דין שנחקרו באזהרה אך לא נעצרו. את עבירת השוחד מייחסת מח"ש לדוד בטענה שתיווכה בין פישר לבין רב-פקד ערן מלכה. עוד אמר, כי דוד אישרה לחוקרים לערוך חיפוש בטלפון הנייד שלה, אך העיון בחומר עודנו מצריך אישור של בית המשפט.
גולן טען, כי שיא עבירת השיבוש המיוחסת הוא אותה פגישה במשרדו של פישר, וכי המשתתפים דיברו לתומם ולכן לא ביצעו עבירה. לדבריו, החוקרים הטיחו בדוד שהיא העבירה פעם אחת מעטפה לקבלן יאיר ביטון, לקוחו של פישר, ובכך תיווכה בשוחד; דוד השיבה, כי לא ידעה מה יש במעטפה.
הרבסט אומר בהחלטתו, כי התמונה הכוללת היא "קשה ומטרידה שעניינה השחתת המידות והשפעה בוטה ופושעת על עבודת המשטרה". עם זאת, הוא מדגיש, עליו להתייחס רק לעניינה של דוד. לגבי התיווך לשוחד אומר הרבסט, כי קיים חשד סביר, אם כי מדובר בעבירה בעוצמה נמוכה. לגבי השיבוש - קיימים מספר מקרים שרמת ההוכחות לגביהם אינה זהה, ולכן יש להאריך את מעצרה של דוד. לצד זאת מעיר הרבסט, כי הוא בטוח שמח"ש מבינה שלא ניתן יהיה להאריך את מעצרה עד שיתבררו כל החשדות.
הרבסט מוסיף: "מדובר אכן במי שחלשה על תפקיד מרכזי ומשמעותי במערכת אכיפת החוק, אולם פעולות חקירה אשר צריכות להתקיים לא יכולות להיות מושפעות מכך, וכל הדרוש בירור – צריך שיהא מבורר מבלי להתייחס למעמדו או לייחוסו של הנחקר". הוא קובע לבסוף, שיש להאריך את מעצרה בשל החשש שתשבש את החקירה אם תשוחרר.
ל-News1 נודע, כי פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) העבירה שלשום לחוקרים את התיקים בהם עסקה דוד במסגרת תפקידה. התיקים הועברו לניצן, למח"ש ולנציבת הביקורת על הפרקליטות, הילה גרסטל. על החוקרים לבדוק כעת את התיקים לעומקם, כדי לברר האם דוד קיבלה החלטות הנראות נגועות, במיוחד בנושאים הנוגעים ללקוחותיו של פישר. החוקרים כבר חושדים, כי דוד מנעה הגשת כתב אישום נגד ראש עיריית רמת השרון לשעבר, יצחק רוכברגר, שיוצג בידי פישר. מדובר בכמות גדולה של מידע, המצריכה זמן רב ועבודה מאומצת.
כפי שנחשף ב-News1, הפרקליטות סירבה להעביר לגרסטל את התיקים כאשר פתחה בבדיקה בשנה שעברה, וניצן ביקש מגרסטל לעצור את הבדיקה. כעת, מחשש שייחשדו בשיבוש הליכים, נאלצו הפרקליטים להעביר את התיקים. עם זאת, גרסטל לא תוכל להתקדם כרגע בבדיקה, בשל קיומה של החקירה הפלילית נגד רות דוד.

דוד מפונה לבית החולים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
תאריך:  08/05/2015   |   עודכן:  09/05/2015
+הקשר הבעייתי בין אבי ניר לרונאל פישר
19:50 08/05/15  |  ד"ר אילן רבינוביץ'   |   לרשימה המלאה

הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' כותב כיצד הונה אותו רונאל פישר, ש"גויס" "לעזרתו" על-ידי מנכ"ל קשת אבי ניר  ▪  וכיצד נאלץ פישר להשיב את מלוא שכר הטרחה לאחר שרבינוביץ' גילה את התרמית  ▪  רומז במקביל על הקשר הבעייתי המתמשך בין פישר לבין אבי ניר  ▪  ממליץ לאבי ניר לעשות חשבון נפש על העסקתו של פישר כטאלנט בקשת

אבי ניר. קשר מסוכן [צילום: פלאש 90]
פישר. רימה את רבינוביץ' [צילום: פלאש 90]
+פרופ' יורם ברק חשוד בפרשת פישר
17:36 08/05/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מנהל המחלקה הפסיכו-גריאטרית בבית החולים אברבנאל נחקר בחשד לשיבוש הליכים  ▪  הכחיש את החשדות ושוחרר בידי קצין משטרה

פרופ' יורם ברק
+רונאל המגה נוכל
11:16 08/05/15  |  אריה אבנרי   |   לרשימה המלאה

עתה מותר לגלות שאומ"ץ הייתה מעורבת מאחורי הקלעים באורח פסיבי בפרשת חסן-פישר. כיצד סלל רונאל פישר את דרכו לצמרת ולמה הוא עדיין חבר בלשכת עורכי הדין

פישר. פרקליט מסואב [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  הילה גרסטל / Hila Gerstel  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יאשיהו יוסף פינטו  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  שי ניצן / Shai Nitzan  שמואל הרבסט / Shmuel Harbest  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רות דוד - למעצר עד יום ראשון
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
כל המערכת רקובה
בלונד  |  8/05/15 10:38
 
- ((37שנות שילטון ליכוד וחרדים
ישראל מושחתת.  |  8/05/15 11:45
 
- נכון. כולל השופטים חובשי הכיפה
וכולל שופטות דתיו  |  12/05/15 06:30
2
גם את התיקים של ניצן לחקירה ל"ת
זינגלה  |  8/05/15 10:50
3
בשתי מילים
עידןסובול   |  8/05/15 11:36
4
לבי כואב על ההתעללות ברות דוד
הניה  |  8/05/15 12:18
 
- ומה עם הסבל שגרמה לאחרים ? ל"ת
לגב' הניה  |  9/05/15 02:11
5
השחיתות במיטבה
חרד  |  8/05/15 12:57
6
מבחן בוזגלו דוד מול אתיופי מפג
אזרח מודאג מאד  |  8/05/15 13:00
7
כל המערכות לאכיפת החוק -נגועות
סיירוס  |  8/05/15 13:14
 
- מי יבדוק ? היועמ"ש לממשלה ?
החתול ןהשמנת  |  8/05/15 15:14
8
שום גבר לא מפתיע ולא חדש
אזרח  |  8/05/15 13:34
9
זה בפירוש איבוד הכרה
איגרא  |  8/05/15 13:46
10
לפרק את מח"ש
אוונגארד  |  8/05/15 14:45
11
כל המערכות לאכיפת החוק -נגועות
סיירוס  |  8/05/15 15:21
 
- ישר דומה יותר לרספוטין ל"ת
היעץ לעניני כלום  |  8/05/15 16:57
12
רשת מסועפת של שחיתות ע"י פישר
שושפרי  |  8/05/15 16:01
13
האם דוד 'רק' בפרשות רונאל ? ל"ת
ליואב יצחק  |  9/05/15 00:10
14
מה עמדת מוטי גילת ביחס לדוד ? ל"ת
הרהור לעניין  |  9/05/15 00:16
15
מי יחקור את המשטרה והפרקליטות  ל"ת
ללוין  |  9/05/15 01:59
16
רק אלשיך מוגנת?
מייק זילבר  |  9/05/15 07:34
 
- מייק, אני מסכים לכל מילה שכתבת
רפי בלומנטל  |  9/05/15 21:37
17
התיק של אפי קניאס לחקירה
כעעעעג  |  9/05/15 18:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
עמי דור-און
מה עובר בנפשו של רונאל פישר לפשוע וגם להדיח אנשים לעולם הפשע? מהם החלומות שמנחים את אובדן הדרך הזה, מהם הפחדים, מהן התקוות?
יואב יצחק
עו"ד רונאל פישר פעל בעיקר מאחורי הקלעים ונתן ייעוץ "משפטי" ליצחק רוכברגר בתלונות ובתיקי חקירה שהתנהלו נגדו    רות דוד, בתפקידה כפרקליטת מחוז, התנגדה ועיכבה הגשת כתב אישום נגד רוכברגר    פרקליט המדינה משה לדור דחה "המלצתה" והורה על הגשת כתב אישום חמור, בגינו הורשע
איתמר לוין
מח"ש צפויה להגיש בשבוע הצהרת תובע ולפיה בתוך חמישה ימים יוגשו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים    מעצריהם של פישר ומלכה הוארכו עד 11.5.15
איתמר לוין
פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר חשודה בקבלת שוחד - כפי שנחשף ב-News1    אחרי פרישתה הייתה שותפתו של פישר    מעצרה הוארך בשלושה ימים
יואב יצחק
נציבת התלונות על הפרקליטות ביקשה לבדוק את הקשרים בין הפרקליטה הבכירה לבין פישר, נתקלה בסירוב של פרקליטים למסור לה מידע    כשביקשה את סיועו של ניצן - התבקשה להימנע מבדיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il