X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה התחייב לבג"ץ לבחון בתוך ארבעה חודשים את בקשת עיריית הרצליה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת מאז חלפו כשנתיים וחצי - ותשובה אינה נראית באופק
▪  ▪  ▪
[צילום: עינב רימון]
הרצליה: תחבורה ציבורית בשבת - לא ממלכתית
עידן יוסף
עיריית הרצליה מתכוונת למשוך את העתירה שהגישה בתקופת יעל גרמן * הנימוקים: ממלכתיות ודו-קיום בין דתיים לחילוניים
לרשימה המלאה

הסולם של פדלון
חבר מועצת הרצליה יריב פישר טוען כי העירייה אינה יכולה למשוך את עתירתה, משום שהמועצה החליטה בעד תחבורה ציבורית בשבת ולכן על-פי פקודת העיריות, שינוי החלטת המועצה חייב להיעשות באישורה. זו הסיבה כנראה שעיריית הרצליה אינה מושכת את העתירה, למרות שראש העירייה פדלון מעוניין בכך. אולם עיון בפרוטוקול ישיבת מועצת העיר הרצליה מלמד כי העירייה החליטה רק להגיש בקשה למשרד התחבורה ולא לעתור לבג"ץ. מאחר שהבקשה הוגשה, הרי שהחלטת מועצת העיר בוצעה לפרטיה ודקדוקיה. עתירה לבג"ץ היא הליך נוסף שאינו קשור להחלטת המועצה. כיוון שכך, סלולה הדרך בפני פדלון למשוך את העתירה מבלי להזדקק לאישור המועצה. כדי להיחלץ מן הסבך הפוליטי, מספיק טלפון אחד לשר התחבורה ישראל כ"ץ שיאמר למנכ"ל משרדו להשיב לעירייה תשובה שלילית על הבקשה, ומכאן ואילך פטורה העירייה מכל התחייבות. את תגובתו של משה פדלון לא ניתן היה להשיג.

מאז שהגישה עיריית הרצליה את עתירתה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר, שוכבת העתירה כאבן שאין לה הופכין ודבר לא מתקדם.
בדיקת News1 מעלה כי מי שאחראי לכך הוא משרד התחבורה, שעדיין לא הכריע לכאן או לכאן, האם לאשר לעירייה את בקשתה ולהסכים להפעלת קו 29 של חברת מטרופולין בשבת, בעיקר בשעות בהן רוחצים מעוניינים להגיע לים.
מן הבדיקה עולה כי ההשתהות והסחבת מצד משרד התחבורה מתאפשרת גם בזכות הסכמה בשתיקה מצדה של עיריית הרצליה בראשות משה פדלון, שהודיע כי העירייה תמשוך את העתירה, שהוגשה בתקופת כהונתה של יעל גרמן כראש העירייה. עד כה לא משכה העירייה את העתירה.
נמצא כי משרד התחבורה השיב לבג"ץ כי כדי ללמוד את הנושא לעומקו עליו לאסוף מידע שיאפשר לו לשקול את הבקשה. בין היתר ביקש המשרד לבדוק את רמת המינוע של האוכלוסייה המתגוררת בסמוך לקו ואת טיבם של היעדים אותם הוא עשוי לשרת. לצורך כך, העריך כי נדרשים לו ארבעה חודשים כדי להשלים את הבדיקה.
העתירה הוגשה ב-2012 וארבעת החודשים הללו הסתיימו מזמן, בסוף נובמבר 2013. למרות שחלפו מאז המועד שנקבע כשנתיים וחצי, לא נראית תשובה באופק והרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה אינה מקבלת החלטה.
  • תגובה: ממשרד התחבורה נמסר תחילה כי "תגובותיו של המשרד לעתירות המוגשות נגדו מוגשות לערכאות. המשרד איננו מנהל את הנושאים התלויים ועומדים בערכאות השיפוטיות, באמצעות התקשורת". אולם לאחר פנייה חוזרת מצד News1 שביקשה לברר את פשר אי-העמידה בהתחייבות לבג"ץ, נמסרה התשובה הבאה: "בתשובתו המקורית של המשרד לבג"ץ, הובהר כי טרם ניתנה תשובה לעירית הרצליה, כיוון שמדובר בסוגיה מורכבת עם הרבה היבטים, שבחינתה טרם הושלמה. במקביל, הוגשו באופן חוזר ונשנה, בקשות דחייה מוסכמות, שאושרו על דעת שני הצדדים".
המשרד אינו מסביר את ההתמשכות הלא-סבירה של הבחינה, אך התקבל לאישור לדבריו על כך שנעשו כמה דחיות עוקבות בהסכמת הצדדים (עיריית הרצליה והמדינה), האחרונה שבהן מהתקופה האחרונה - למשך 90 יום. ניתן להעריך כי הסיבה לכך היא פוליטית.

להרחבה בנושא תחבורה ציבורית בשבת
תאריך:  08/05/2015   |   עודכן:  08/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרצליה מחכה לתחבורה ציבורית בשבת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הרצליה ע"ש הרצל הגוי=גויים! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  8/05/15 16:20
 
- ומה תגיד על בית שמש?
nnnnYY  |  8/05/15 19:29
 
- הרצל שאתם מקללים, נושכים את ל"ת
היד שמאכילה אתכם  |  8/05/15 23:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רכבת ישראל טוענת כי הנהלת הקניון דורשת ממנה לסגור את שער הכניסה בו עוברים אלפי נוסעים מדי יום    הנהלת הקניון: השער יישאר פתוח    ועוד: מועצת בנימינה נגד עבודות במבנה לשימור
עידן יוסף
מערך התחבורה הציבורית למירון פגע קשות בשירות הסדיר    נוסעים המתינו בתחנות האוטובוס בצפון הארץ, אבל איש לא טרח לעדכן אותם על השינויים
עידן יוסף
מחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב מגלה כי צוות במשרד התחבורה פועל לאשר בקרוב הארכת מוניות השירות הקיימות בשבת ולהרחיב את מסלול הנסיעה שלהן    משרד התחבורה מכחיש את הדברים: "לא היה ולא נברא!"
עידן יוסף
זכתה במכרז משרד התחבורה להפעלת קווים באזור שדרות, נתיבות, אשקלון, קריית גת, אופקים וקרית מלאכי    הציעה 220 מלש"ח תמלוגים למדינה
עידן יוסף
עד אוגוסט צפויים להתוסף עוד קווי אוטובוס בהם תונהג עלייה מן הדלתות האחוריות    עוד השנה: שיפור במערכות הכרטוס, הרחבת מרכזי השירות, טעינת רב-קו באמצעות האינטרנט וקווים מהירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il