מאז שהגישה עיריית הרצליה את עתירתה להפעלת
תחבורה ציבורית בשבת בעיר, שוכבת העתירה כאבן שאין לה הופכין ודבר לא מתקדם.
בדיקת News1 מעלה כי מי שאחראי לכך הוא
משרד התחבורה, שעדיין לא הכריע לכאן או לכאן, האם לאשר לעירייה את בקשתה ולהסכים להפעלת קו 29 של
חברת מטרופולין בשבת, בעיקר בשעות בהן רוחצים מעוניינים להגיע לים.
מן הבדיקה עולה כי ההשתהות והסחבת מצד משרד התחבורה מתאפשרת גם בזכות הסכמה בשתיקה מצדה של עיריית הרצליה בראשות
משה פדלון, שהודיע כי העירייה תמשוך את העתירה, שהוגשה בתקופת כהונתה של
יעל גרמן כראש העירייה. עד כה לא משכה העירייה את העתירה.
נמצא כי משרד התחבורה השיב לבג"ץ כי כדי ללמוד את הנושא לעומקו עליו לאסוף מידע שיאפשר לו לשקול את הבקשה. בין היתר ביקש המשרד לבדוק את רמת המינוע של האוכלוסייה המתגוררת בסמוך לקו ואת טיבם של היעדים אותם הוא עשוי לשרת. לצורך כך, העריך כי נדרשים לו ארבעה חודשים כדי להשלים את הבדיקה.
העתירה הוגשה ב-2012 וארבעת החודשים הללו הסתיימו מזמן, בסוף נובמבר 2013. למרות שחלפו מאז המועד שנקבע כשנתיים וחצי, לא נראית תשובה באופק ו
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה אינה מקבלת החלטה.
- תגובה: ממשרד התחבורה נמסר תחילה כי "תגובותיו של המשרד לעתירות המוגשות נגדו מוגשות לערכאות. המשרד איננו מנהל את הנושאים התלויים ועומדים בערכאות השיפוטיות, באמצעות התקשורת". אולם לאחר פנייה חוזרת מצד News1 שביקשה לברר את פשר אי-העמידה בהתחייבות לבג"ץ, נמסרה התשובה הבאה: "בתשובתו המקורית של המשרד לבג"ץ, הובהר כי טרם ניתנה תשובה לעירית הרצליה, כיוון שמדובר בסוגיה מורכבת עם הרבה היבטים, שבחינתה טרם הושלמה. במקביל, הוגשו באופן חוזר ונשנה, בקשות דחייה מוסכמות, שאושרו על דעת שני הצדדים".
המשרד אינו מסביר את ההתמשכות הלא-סבירה של הבחינה, אך התקבל לאישור לדבריו על כך שנעשו כמה דחיות עוקבות בהסכמת הצדדים (עיריית הרצליה והמדינה), האחרונה שבהן מהתקופה האחרונה - למשך 90 יום. ניתן להעריך כי הסיבה לכך היא פוליטית.