X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפלגה השמרנית בבריטניה זכתה באופן רשמי ב-331 מושבים בפרלמנט, מתוך 650 מושבים קמרון צפוי לעמוד בפני ניסיונות הפיכה מצד מחוקקים מרדנים במפלגתו שלו, במיוחד על-רקע משאל העם הצפוי על עזיבת אירופה שהובטח עד ל-2017
▪  ▪  ▪
קמרון ואשתו. קדנציה לא פשוטה [צילום: AP /Kirsty Wigglesworth]

המפלגה השמרנית בהנהגת דיוויד קמרון זכתה באופן רשמי ב-331 מושבים בפרלמנט הבריטי, מתוך 650 מושבים בסך-הכל, שיאפשרו לה להקים ממשלה ללא מפלגות נוספות. כך עולה (יום ו', 8.5.15) בתום ספירת הקולות בממלכה. בכך הגיע סופה של הקואליציה בת חמש השנים של קמרון עם הליברל-הדמוקרטים.
עם זתא, קמרון צפוי לעמוד בפני ניסיונות הפיכה מצד מחוקקים מרדנים במפלגתו שלו, במיוחד על-רקע משאל העם על עזיבת אירופה שהובטח עד לשנת 2017. ביקורת רבה צפויה גם מצד המפלגה הסקוטית הלאומית (SNP), שזינקה והפכה למפלגה השלישית בגודלה.
התחייבותו של ראש הממשלה בן ה-48 לעזוב את רחוב דאונינג 10 לפני הבחירות הבאות בשנת 2020 משאירה אותו חשוף בצמרת, לדברי מומחים.
"קמרון חוזר עכשיו לרחוב דאונינג 10 לשהייה הריבית של שלוש שנים," אמר פרופ' פטריק דנליווי מבית הספר לכלכלה של לונדון (LSE). "הוא חייב להתפטר באמצע 2018 לכל המאוחר כדי לאפשר ליורשו מרוץ ראוי וצבירת מומנטום בסקרים".
"בתקופת הביניים, הממשלה תצטרף לעמוד מול כמה אתגרים משמעותיים, עם רוב שברירי".
קמרון מצידו אמר הערב כי יפעל לקדם במהירות את משאל העם המתוכנן באשר לחברותה של המדינה באיחוד האירופי, והבטיח לסקוטלנד האצלת סמכויות נרחבת "יותר מבכל מקום אחר בעולם".
"כן, אנו נקיים את הבטחתנו למשאל עם באשר לעתידנו באירופה," אמר קמרון בפנייה לתקשורת לאחר ביקור אצל המלכה אליזבת, לקראת התחלת תהליך הקמת הממשלה החדשה.
קמרון אמר כי הוא יתקדם מהר ככל הניתן בתוכנית שתיתן יותר סמכויות לסקוטלנד, שהצביעה באופן גורף בעד המפלגה הלאומית הסקוטית, התומכת בעצמאות מהממלכה המאוחדת.
"בסקוטלנד, התוכניות שלנו הן ליצור ממשלה עצמאית חזקה יותר מבכל מקום אחר בעולם עם סמכויות חשובות בנושאי מיסוי, ואף פשרה חוקתית לא תהיה מלאה אם היא לא תציע גם תנאים הוגנים כלפי אנגליה," הוא אמר.
ברכות ממנהיגי העולם
נשיא ארה"ב ברק אובמה בירך ביום שישי את דיוויד קמרון על "נצחון מרשים".
"מערכת היחסים המיוחדת והמהותית בין ארצות הברית ובריטניה נעוצה באינטרסים וערכים משותפים עמוקים ותמידיים", מסר אובמה בהצהרה.
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את ראש הממשלה הנבחר דיוויד קמרון בדף הפייסבוק שלו. הוא כתב: "מזל טוב דיוויד קמרון על הניצחון המרשים ועל קבלת המנדט המחודש מהבוחר. אני מצפה לעבוד איתך למען המטרות המשותפות של שלום ושגשוג".

תאריך:  08/05/2015   |   עודכן:  08/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשמית: השמרנים זכו ב-51% מהמושבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
"מערכת הביטחון של ישראל אינה מתעניינת בגורל האזרחים בעת התקפה גרעינית. לכן, כל אזרח בישראל צריך לדאוג לשרידות עצמו ומשפחתו, ולא לסמוך על הממשלה, על צה"ל או על פיקוד העורף. ויש הרבה מה לעשות" - דברים חריפים אלה אמר ד"ר להנדסה גרעינית, מוטי בריל, בסיכום שתי סדנות בנושא: "התקפה גרעינית על ישראל", שהתקיימו ב"פורום אלפרדו", בהנחיית ד"ר אורי מילשטיין
איתמר לוין
מנהל המחלקה הפסיכו-גריאטרית בבית החולים אברבנאל נחקר בחשד לשיבוש הליכים    הכחיש את החשדות ושוחרר בידי קצין משטרה
עידן יוסף
משרד התחבורה התחייב לבג"ץ לבחון בתוך ארבעה חודשים את בקשת עיריית הרצליה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת    מאז חלפו כשנתיים וחצי - ותשובה אינה נראית באופק
איתמר לוין
הממשלה תתבקש לאשר את ביטול המגבלה על מספר השרים וסגני השרים ואת החזרת השרים בלי תיק - ובהצעת החוק נטען שאין לכך רלוונטיות לגבי התקציב, משק המדינה ומצבת כוח האדם
עידן יוסף
פרופ' עומר מואב תוקף את ארגוני העובדים במגזר הציבורי    ד"ר שלמה קליש בכינוס מרכז איין ראנד והתנועה הליברלית החדשה: "כספי המדען הראשי הם גזל. סטארט-אפים גרועים שלא קיבלו מימון מצליחים לשרוד בזכות כספי ציבור"    הדוברים בכינוס קראו לעצור את ההתערבות הממשלתית בכל תחומי החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il