X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נקנס במיליון שקל מודריק: פינטו חטא והחטיא, השתמש גם באשתו למרות מצבה הנפשי קובע שהסדר הטיעון סביר בשל הצורך לחקור את פרשת ארביב
▪  ▪  ▪
פינטו. הודה [צילום: מגד גוזני, פלאש 90]

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, גזר (יום ג', 12.5.15) שנת מאסר בפועל וקנס של מיליון שקל על הרב יאשיהו פינטו. כמו-כן חולטו 100,000 פרנק שנתן כשוחד לתת-ניצב אפשרים ברכה.
בכך קיבל מודריק את עמדת המדינה, שביקשה לגזור על פינטו שנת מאסר בפועל, בעוד ההגנה ביקשה לכל היותר עבודות שירות. הסניגורים הודיעו שיגישו ערעור לבית המשפט העליון, ומודריק עיכב עד 28.6.15 את ביצוע העונש כדי לאפשר את הגשתו ולבקש מהעליון לעכב את המאסר עד להכרעה בו.
פינטו הודה במסגרת הסדר טיעון שהציע לברכה שוחד בסך 200,000 דולר ונתן לו (באמצעות נשותיהם) שוחד של 100,000 אלף פרנק, תמורת מידע על החקירה בפרשת "חזון ישעיה". הסדר הטיעון עם פינטו בא לאחר שהוא מסר מידע ולפיו העניק שוחד למפקד יחידה להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב, כאשר הלה שימש כנציג המשטרה בארה"ב.
מודריק אומר, שהביא בחשבון את הנסיבות לכף זכות (בעיקר פעולות הצדקה רחבות ההיקף של פינטו) ואת הנסיבות האישיות כבדות המשקל של פינטו ובני משפחתו. אולם כל אלו אינם מאיינים את העבירות עד כדי הימנעות ממאסר ממשי, וזאת לנוכח ההקלה שכבר ניתנה בהסדר הטיעון.
"יתד טרויאני במערכת החוק"
מודריק מציין, כי רבים שיחרו לפתחו של פינטו והוא היה להם למנהיג. הוא ציין, כי יש לקבוע מתחם עונש גם כאשר מוצג לבית המשפט הסדר טיעון. "אין צורך שאחזור על הרעה החולה הגלומה בעבירת השוחד", הוא אומר. "יש לראות בחומרה רבה מהלכי שוחד שנועדו לתקוע יתד טרויאני במערכת החוק, שנועדה להפעיל את אנשיה כבובות". אם ברכה לא היה חושף את מעשיו של פינטו, הייתה עלולה להיגרם פגיעה קשה במערכת, מוסיף מודריק.
"הנאשם ניצל את מרותו על ברכה, הנובעת מהשקפת עולמו הדתית של ברכה", הוסיף מודריק. "הוא העצים את מרותו על-ידי הענקת התפילין האישיים שלו וגילויי החיבה מצידו. הצעת השוחד הייתה חלק ממערך של שיבוש מהלכי משפט - מעשה הרסני הממוטט את הסדר החברתי. על זה יש להוסיף שמדובר ברב שחטא והחטיא, ואשר שילב במעשיו את אשתו למרות שהייתה שרויה במצב הנפשי המתואר כיום".
"מתחם הענישה אינו משיק אפילו בתחתיתו לעונש שמבקשת התביעה", קובע מודריק, באומרו שהמתחם ההולם על עבירת השוחד הוא שנתיים-חמש שנות מאסר, ועל כלל העבירות בתיק - חמש-שבע שנות מאסר. לדעת מודריק, כל השיקולים המקלים לא יכולים להביא את העונש אל מתחת למתחם, והסדר טיעון אינו משנה את המתחם שהוא אמירה נורמטיבית של בית המשפט - בין אם ההסדר סגור ובין אם הוא של מתחם. ההסדר מאפשר להטות את המתחם, ולא לשנות את המתחם עצמו, מוסיף מודריק.
"הקלה רבה מאוד"
מודריק קובע שההסדר בעניינו של פינטו סביר, שכן הוא נובע מאינטרס ציבורי מן המדרגה הראשונה - הצורך לבחון את החשד לשחיתות בצמרת להב 433. "מדובר בהקלה רבה מאוד בעונש כנגד האפשרות למצות את החקירה בעניינו של ארביב", והמדינה לא ויתרה על העמדתו של פינטו לדין וביקשה כאמור שנת מאסר. מודריק גם מזכיר את פסק דינו של בג"ץ, שאישר את ההסדר.
התובעות, עוה"ד נאוה שילר ורחלי פלדמן-חזן, ביקשו לגזור על פינטו את העונש המירבי שנקבע בהסדר - שנת מאסר בפועל. לטענת המדינה, פינטו חשב שהוא מעל החוק, מעשיו בזויים במיוחד דווקא בשל מעמדו ושיבוש ההליכים שביצע עומד ברף העליון של חומרת העבירה. המדינה אומרת, כי מדובר בתיק חסר תקדים, וכי אלמלא ההסדר - הייתה מבקשת לגזור עליו כמה שנות מאסר. לשיטתה, העונש של שנת מאסר כבר משקלל את כל הנסיבות לקולא.
הסניגורים, עוה"ד איל רוזובסקי וצבי קלנג, ביקשו להסתפק בכמה חודשי עבודות שירות. הם אמרו, כי אין תקדים לכך שעד מדינה גם נשפט ומורשע בעצמו, וכי פינטו מסר מידע רב ערך בעניינו של ארביב. עוד שמה ההגנה דגש על מצבם הבריאותי של פינטו ובני משפחתו, וציינה את מעשי החסד בהיקף של מיליוני שקלים בהם הוא מעורב ב-15 השנים האחרונות.

תאריך:  12/05/2015   |   עודכן:  12/05/2015
+פינטו ניסה לכבוש את מערכת אכיפת החוק
10:00 12/05/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"ניצל את מרותו על ברכה כאדם דתי"  ▪  "הצעות השוחד השתלבו ברצף של פעולות שתכליתן לשבש מהלכי חקירה ובתורן גם לשבש מהלכי משפט"

מודריק. "שיחת והשחית"
+התובעת: גם אנשים חזקים יתנו את הדין
09:33 12/05/15  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה

ההגנה: מודריק לא התחשב בכל הנסיבות לקולא אפילו בתוך המתחם המחמיר שהוא עצמו קבע  ▪  עשויה לבקש מבית המשפט העליון להגיש את הודעותיו של ברכה במשטרה

רוזובסקי. יערערו [צילום: גיל יוחנן, פלאש 90]
+"מקום טמא"
09:29 12/05/15  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה

חסידיו של פינטו קיבלו את גזר הדין בהלם, אך גם בשקט  ▪  כאשר יצא רבם מן האולם, הם החלו לשיר "צדיק יסוד עולם" והסתירו אותו במגבעותיהם מן הצלמים הרבים

תהילים להצלחת הרב

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: שנת מאסר בפועל לרב פינטו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
וכעת נעבור למבחן בוזגלו
שלגיה  |  12/05/15 09:43
 
- לא הבנתי..רצית שייתנו לו פרס?
חייב שם?  |  12/05/15 16:38
2
אפרים ברכה תחת מרות רב?
שמעון אמסלם  |  12/05/15 11:24
3
הוא לא מה"קליקה"
בלונד  |  12/05/15 11:56
4
זה פינטו מהמערכונים של הגשש
סתם מושחת  |  12/05/15 12:47
5
הרב צדיק גדול הכל רדיפת רבנים
אביבית  |  12/05/15 13:53
 
- הטימטום עבר אצלך מעל האזניים
ומעל העיינים  |  12/05/15 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
רוזובסקי למודריק: אני מעריך שעוד לא נתקלת בכזה היקף של פעולות צדקה וחסד; מודריק: נכון - כי בדרך כלל אנשים כאלו לא מבצעים עבירות
איתמר לוין
מודריק תוהה כיצד ידע פינטו על החקירה הסמויה בפרשת "חזון ישעיה"; המדינה: לא נדבר על זה    התביעה מבקשת שנת מאסר בפועל בטענה שמדובר בתיק חסר תקדים בחומרתו ולאור מעמדו של פינטו
יואב יצחק
הדיווח נמסר בשנת 2011 וגם ב-2012, תקופה ארוכה לפני שנפתחה החקירה נגד הרב פינטו בחשד למתן שוחד לברכה    על-פי הדיווח לסוכן ה-FBI, הכספים לברכה ניתנו במסגרת הקשרים המשפחתיים וכסיוע כלכלי ואישי לתנ"צ ברכה    למרות העדויות נגדו מכחיש תנ"צ ברכה שקיבל כספים    הפרקליטות והיועמ"ש העניקו לברכה גיבוי וחיפוי והם מסרבים לחוקרו בחשד לקבלת כספים אסורים
איציק וולף
תמלול העימות שהתקיים במשטרה בין תת-ניצב אפרים ברכה לבין הרב יאשיהו פינטו חושף את עוצמת הרגשות שבין הרב לתלמידו לשעבר    פינטו האשים את ברכה בשקרים - "נודר בקדוש ברוך הוא שלקחת ממני כסף שלוש-ארבע פעמים"; "לך תעשה... אתה שפכת את דמי בשביל דרגה"    ברכה: "מתבייש שבאתי אליך, אם נתת לי כסף אני שם את הראש תחת הגרדום ומתאבד"
איתמר לוין
בושה, מבוכה, סלידה - זה מה שעוררה התנהגותה של המשנה לפרקליטת מחוז תל אביב, נאוה שילר, בעת הטיעונים לעונש במשפט פינטו. הלחץ בו היא מצויה, אינו מצדיק התנהגות בלתי הולמת שכזו מצד נציגה בכירה של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il