X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי יקבי רקנאטי העסיק במשך שנתיים בביתו עובדת פיליפינית ללא היתר בית הדין: הסבריו היו בבחינת עצימת עיניים והיתממות
▪  ▪  ▪
רקנאטי. ללא הגנה מן הצדק [צילום: ישראל הדרי]
חוצפה כפולה
1. מדוע אדם עשיר צריך להעסיק עובדת זרה בלתי חוקית? בשביל לחסוך כמה שקלים נוספים שיצטרך לשלם לעובד ישראלי חוקי? או שהוא רוצה מישהו שיעשה כל מה שאומרים לו, ולא ידרוש כל מיני שטויות כמו תנאים סוציאליים ושעות עבודה סבירות?
2. לני רקנאטי עשה הכל כדי למשוך את הדיון בתיק נגדו - והצליח למרוח אותו על פני כמעט ארבע שנים, למרות שמדובר במצע עובדתי פשוט ביותר ובמחלוקות משפטיות ברורות. הוא ביקש שוב ושוב דחיות (נסיעות עסקים לחו"ל, חופשה בחו"ל, עוד לא קיבל את חומר החקירה), ביקש פעמיים לבטל את כתב האישום נגדו, והגיש תגובה לכל תשובה של המדינה.

בעלי יקבי רקנאטי, לני רקנאטי, העסיק במשך שנתיים בצורה בלתי חוקית עובדת פיליפינית בנקיון ביתו בהרצליה. כך קבעה (15.4.15) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, חנה טרכטינגוט, אשר הרשיעה את רקנאטי בהעסקה שלא כדין.
רקנאטי טען לאכיפה בררנית, בנימוק שהיה מקום להסתפק בקנס מינהלי, וכן טען שהמפקח עזר שמש הבטיח לו שלא יועמד לדין. טרכטינגוט דחתה את טענת האכיפה הבררנית, תוך שהיא מסתמכת בין היתר על הרשעתה של נילי ברק-פריאל בעבירה דומה. היא גם מציינת, שרקנאטי לא הציג ראיות להוכחת טענה זו, ומעירה שאין לו זכות קנויה להיקנס בהליך מינהלי במקום לעמוד לדין פלילי.
לגבי הבטחתו של שמש אומרת טרכטינגוט, כי זו אכן ניתנה ואין לקבל את טענת המדינה לפיה הייתה זו חריגה מסמכות מצידו של שמש. אולם אין צורך בהודאתו של רקנאטי (שניתנה בעקבות הבטחתו של שמש) כדי להרשיע אותו. לדבריה, "יש לשקול זה מול זה את האינטרס הציבורי באכיפת חובת ההגינות של השלטון וחובתו לעמוד בהתחייבויותיו, מול האינטרס הציבורי במיצוי הדין עם העוברים על החוק, תוך דגש על חומרת העבירה מחד ותוך שמירה על זכויות היסוד של הנאשם מאידך" - ובמקרה הנדון אין מקום לטענת ההגנה מן הצדק.
בקובעה את היסוד הנפשי של העבירה, אומרת טרכטינגוט, כי רקנאטי העסיק את העובדת בביתו במשך שנתיים, ולכל הפחות נמנע מבדיקת אישור השהייה שלה - דבר המהווה עצימת עיניים. הוא גם הודה שלא היה לו היתר להעסקתה, וטענתו שלא ידע שיש צורך בהיתר כזה היא היתממות. טרכטינגוט זיכתה את רקנאטי מחמת הספק מאשמת העסקת עובד ללא ביטוח רפואי. את המדינה ייצג עו"ד דן טוניק, ואת רקנאטי - עוה"ד זרי חזן ודפנה שגל.

תאריך:  11/05/2015   |   עודכן:  11/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לני רקנאטי הורשע בהעסקת עובדת זרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בתאונה בין רכב למשאית נהרגו שני צעירים ונפצעו שלושה נוספים    מנכ"ל אור ירוק: בניית גדר הפרדה בין הנתיבים הייתה יכולה למנוע תאונות רבות
איציק וולף
יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, שלח לרופאים ולרופאות מכתב ובו הודיע כי הוחלט להיאבק בכוונה למנות מנכ"ל שאינו רופא למשרד הבריאות    "מתנגדים למועמדות איש האוצר שרואה הכל דרך 'החור שבגרוש' ודוגל בייבוש מערכת הבריאות כדי להכריח את הרופאים 'להתייעל' על חשבון המטופלים"
איתמר לוין
מלצר קובע שאם יש התנגשות בין חוק חופש המידע לבין חוק העוסק בצורה פרטנית בדרך לקבל מידע - יגברו הוראותיו של החוק הפרטני
איתמר לוין
מזוז וסולברג מצטרפים לרובינשטיין ופוגלמן, מול דנציגר: מנהל רשות המיסים יכול לפתוח שומה שנקבעה בהסכם עם הנישום, גם אם מקורה בטעות של פקיד השומה ולא בהטעיה מצד הנישום
עידן יוסף
מח"ש חושדת כי עו"ד רות דוד ניסתה לשבש חקירה נגד הקבלן יאיר ביטון בדרך יצירתית - לשכנע את עו"ד ניסים מרום מפרקליטות מחוז ת"א לפרוש מעבודתו ולהשתלב כיועץ משפטי בחברה    מרום דיווח על ניסיון השכנוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il