X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכלכלן הראשי של מודיס אנליטיקס בפורום שוק החוב של מידרוג: "הביצועים של כלכלת ישראל בשנים האחרונות מציבות אותה כאחת הכלכלות הטובות בעולם" צופה צמיחה עולמית מרשימה של 3.5% בשנים 2017-2016
▪  ▪  ▪
זנדי. בישראל המחירים יורדים ובשאר העולם הם אפסיים

"הכלכלה העולמית אומנם מאכזבת ברבעון האחרון אך אני מאוד אופטימי לגבי הכלכלה האמריקנית בעיקר בזכות שוק העבודה שמציג ביצועים טובים שלא ראינו כבר הרבה שנים" - כך אמר (יום ב', 11.5.15) ד"ר מארק זנדי, בפורום שוק החוב ה-20 של מידרוג.
סיבה נוספת לאופטימיות בשווקים, לדברי זנדי, הינה מחירי האנרגיה שמייצרים פוטנציאל צמיחה בכל רחבי העולם וישחררו מקורות לצריכה פרטית שיניעו את כלכלת העולם. בנוסף, מעריף זנדי כי עליית הריבית צפויה להתחיל מארה"ב אזור ספטמבר אך תהיה עליה איטית אך אולי קצת יותר מהירה ממה שהשווקים מראים היום.
לדברי זנדי, בשנים 2016 ו-2017 צפויה צמיחה עולמית של 3.5%. כלכלת הודו נמצאת בשלב של החלמה ומתחילה לגדול. כלכלת סין נאבקת והוכחה לכך הינה הורדת הריבית שנעשתה אתמול על-ידי הבנק המרכזי ולכן אנחנו ממליצים להיזהר מסין". לדבריו, "הכלכלה האמריקנית נמצאת לקראת תעסוקה מלאה, "אבל אנחנו עדיין צריכים לראות צמיחה חזקה יותר".
זנדי אומר כי "ישנם מספר סיבות להיות אופטימי לגבי הכלכלה העולמית הראשונה שבהן היא מחירי האנרגיה הנמוכים וציין שאפילו נורבגיה שמפיקה המון אנרגיה יש לה קצת בעיות. המחיר לחבית היום עומד על כ-65 דולר לחבית, שייצר 0.5% צמיחה גלובאלית במיוחד באסיה, יפן, סין וארה"ב ובעלי השפעה על הצרכן הסופי זה כמו ירידה במיסים כי בסופו של דבר הצרכן משלם פחות על הדלק שהוא צורך". עוד הוסיף זנדי כי לדעתו אנחנו נמצאים היום בתחתית מחירי הנפט ואני צופה שהם יתחילו לעלות באיטיות.
סיבה נוספת לאופטימיות, אמר זנדי, היא שבישראל המחירים יורדים ובשאר העולם הם אפסיים. באירופה עד לא מזמן הייתה דפלציה כאשר ברזיל הינה המדינה היחידה בה מעלים ריבית: "חוץ מזה כל הבנקים המרכזיים מורידים ריבית, אבל אנחנו רואים את סופו של המעגל זה". עוד הוסיף זנדי כי "כאשר המצב גרוע הכספים זורמים בעיקר לנדל"ן ואנו רואים את זה במקומות כמו: מיאמי, סידני, ונקובר, לונדון ועוד. כאשר מחירי האקוויטי עולים, נוצרת בועה בשוק נדל"ן. אנחנו רואים שכלכלת אירופה נאבקת ומחירי האינפלציה התייצבו. בצרפת הם עדיין נמוכים אבל הם צפויים להתייצב. אחת הבעיות בכלכלה האירופאית זה המחסור באשראי. מחירי הריבית בגרמניה, ספרד וצרפת נמוכים, שער האירו איבד גובה ביחס לדולר וירד ב-20%-25%. הבנק המרכזי חיובי מאוד בקשר בכלכלת העולם. אני אהיה מאוד מופתע אם האירופאים ויוון לא יגיעו להסכם".
לסיכום, אמר זנדי: "ארה"ב תהיה מנוע צמיחה משמעותי לכלכלה העולמית ואני אופטימי לגביה. היא במצב הכי טוב מזה 25 שנה. בשנה שעברה יצרנו 3 מיליון מקומות עבודה. מה שמעודד זה אחוז ההתפטרות. בנוסף, אני צופה שתתחיל העלאת ריבית ממש בקרוב באנגליה וביפן ועד סוף שנת 2017 תהיה עליה בשווקים. בלי קשר למה שיקרה, אנחנו נראה בקרוב הרבה עליות וירידות בשווקים".
לסיכום אמר זנדי כי טורקיה, ברזיל ודרום אפריקה הן המדינות החשופות ביותר להעלאת הריבית וגם הרגישות ביותר ויהיה להן קשה להסתדר לאור המצב הפוליטי ועוד דברים המתרחשים שם. הכלכלה הסינית תאט דרמטית, לדבריו, "אבל, תמיד יש סיכונים ודברים לדאוג להם, אבל הסיכונים מרגישים פחות מסוכנים ב-25 שנה האחרונות והפרספקטיבה של הכלכלה העולמית טובה".

תאריך:  11/05/2015   |   עודכן:  11/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ביצועי כלכלת ישראל - מהטובים בעולם"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בגלל זה נתניהו ניצח !
א.ל. רמת-גן  |  11/05/15 14:59
2
אבל
שמ  |  11/05/15 22:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הוועדה המסדרת אישרה הקדמת הדיון על תיקון לחוק יסוד: הממשלה    הוועדה המסדרת קבעה לוח זמנים צפוף לדיונים
עופר וולפסון
יו"ר ומנכ"ל רוביקון: "הרגולציה מנוסחת באופן שמאפשר לעשירים להתעשר יותר ומי שאין לו נשחק"    "הבורסה יבשה ונמצאת בשפל חסר תקדים, ומגזר העסקים בצמיחה לא באמת מעניין את הבנקים והמוסדיים"
איתמר לוין
בימים הקרובים יוגש כתב אישום שייחס לפישר עשרה מקרים של שוחד תמורת מידע על חקירות או סגירתן, ואישום אחד של שיבוש החקירה נגדו    גם כתב האישום נגד מלכה יוגש בימים הקרובים
עידן יוסף
מדינת ישראל מתקבלת לארגון האומות המאוחדות
שירות גלובס
העיתונאי זוכה פרס הנובל סימור הרש, טוען כי הנרטיב של הממשל האמריקני לגבי חיסול בן-לאדן שקרי ומוטעה    לדבריו, פקיסטן החזיקה בבן-לאדן מ-2006 בתור אסיר, ורק בכיר לשעבר בשירותי המודיעין של המדינה חשף את מיקומו בתמורה לפרס שהציעה ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il