X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גרמניה תממן כשליש מהעסקה שעלותה הכוללת כ-1.8 מיליארד שקל החברה המייצרת טיסנקרופ תרכוש ברכש גומלין בהיקף של כ-50% משווי העסקה, לעומת כ-40% בעסקת צוללות הדולפין
▪  ▪  ▪
טקס החתימה במשרד הביטחון (צילום: אריאל חרמוני)
אסדת קידוח תמר. הגנה היקפית [צילום: פלאש 90]

ישראל וגרמניה חתמו (יום ב', 11.5.15) על הסכם לרכישת 4 ספינות מגן לחיל הים הישראלי. הספינה הראשונה תסופק בעוד 5 שנים והשלוש הנוספות יסופקו בשלוש פעימות של שנה.
משלחת גרמנית, הכוללת נציגים מחייל הים הגרמני, בכירים במשרד ההגנה הגרמני ונציגי החברה היצרנית של צוללות הדולפין - טיסנקרופ (TKMS -ThyssenKrupp) הגיעה לישראל לרגל טקס החתימה. כחלק מההסכם, תתחייב TKMS בפניי הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה לרכש גומלין, הכוללת השקעה ישירה בתעשיה הישראלית בהיקף של כ-700 מיליון שקל.
טיסנקרופ (ThyssenKrupp) הוא תאגיד רב תחומי העוסק בייצור מתכת (40%) וחלקים לתעשיית הרכב, בהקמת מפעלים כימיים ושירותים הנדסיים, בתפעול מספנה ובפעילויות משנה נוספות. החברה מעסיקה כ-160,000 עובדים מסביב לעולם, כ-60% מהם מחוץ לגרמניה. הכנסות החברה עמדו בשנת 2014 על כ-40 מיליארד אירו. החברה משקיעה כמיליארד אירו בשנה במחקר ופיתוח, ממנו כמחצית על פרויקטים מחוץ לגרמניה.
בשנת 2006, חתמה ממשלת ישראל עם יצרנית הצוללות הגרמנית על הסכם לרכישת צוללות דולפין. בעקבות הסכם הרכישה, התחייבה כאמור TKMS לרכש גומלין של 40% משווי העסקה, בסך של כ-1.8 מיליארד שקלים (רכש גומלין בהיקף כ-740 מיליון שקל). בדיקת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה (רשפ"ת) העלתה כי עד כה, טרם מימשה החברה את חובה לרכש גומלין באופן מלא.
לאור האמור, דרשה הרשפ"ת במשרד הכלכלה - כבר בשלבי המשא-ומתן המוקדמים - לדון בהרחבה בחוב רכש הגומלין הנוכחי של החברה ובהיקף ההתחייבויות הנוספות אותן תיקח עליה במסגרת העסקה החדשה.
במסגרת המתווה עם החברה TKMS התחייבה לרכש גומלין בהיקף של כ-50% משווי העסקה החדשה - כ-700 מיליון שקל. זאת בהשוואה לרכש הגומלין בעסקה הקודמת של צוללות הדולפין, שעמד על 40% בלבד. הרשפ"ת ו-TKMS יבחנו במשותף היתכנות להשקעה בשיתוף פעולה של מחקר ופיתוח, בהקמת מפעל יצור ובהמרת חלק מהמחויבות לרכש גומלין בהשקעות הון. זאת בהשוואה לעסקה הקודמת בה התחייבה TKMS לרכש גומלין בלבד.
הממונה על השקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה, זיוה איגר, מסרה: "משרד הכלכלה בשיתוף ובגיבוי משרד הביטחון וחיל הים, הצליח להביא אל שולחן המשא-ומתן מתווה שהופך רכש ביטחוני לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי. הרחבת פעילותה הכלכלית של TKMS בישראל הוא פריצת דרך בשיתוף הפעולה המסחרי, הכלכלי והמחקרי בין המדינות. אנו פועלים בהתאם למדיניות המשרד לעידוד מפעלים קטנים ובינוניים וחיזוק הפריפריה. שיתוף הפעולה עם TKMS מהווה דוגמה לחשיבות של רכש הגומלין למשק הישראלי."
מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, הוסיף: "ההוצאה הישראלית על ביטחון לאומי מכניסה כסף לתעשיה הישראלית. הנענו מהלך שהופך חוב תלוי ועומד, להשקעה ישירה בתעשיה הישראלית על-פי תוכנית מפורטת בהתאם ללוחות זמנים מחייבים. יש כאן בשורה חשובה לתעשיה הישראלית, לשוק העבודה הישראלי וגם זרקור חיובי על שיתוף הפעולה הכלכלי והביטחוני של ישראל עם גרמניה, המציינות בימים אלו 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות".

שר הביטחון משה יעלון אמר במהלך הטקס: "זהו יום משמעותי ביותר עבור חיל הים הישראלי ועבור צבא ההגנה לישראל: בעקבות העסקה יצטייד חיל הים בארבע ספינות אשר יגנו על אסדות הגז בים התיכון.
"העסקה הזו מהווה מכפיל כוח משמעותי לחיל הים הישראלי, תשפר את איכויותיו ותגביר את יכולותיו להגן על נכסים אסטרטגיים של מדינת ישראל. הספינות הללו הן מהמתקדמות ביותר, ורכישתן תסייע לחיל הים הישראלי להוסיף ולעמוד בשורה אחת עם חילות הים המובילים בעולם".

תאריך:  11/05/2015   |   עודכן:  11/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל רכשה מגרמניה 4 ספינות להגנת אסדות נפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת הכספים הזמנית אישרה את ההטבה לעמותות פה-אחד לאחר שקיבלה דיווח מנציגי מחלקת מלכ"רים ברשות המיסים ומרשם העמותות, כי מוסדות אלו עומדים בכל הקריטריונים הקבועים בחוק על-מנת לזכות בהטבה
עופר וולפסון
כל סיעות ההכנסת הגישו בקשה לוועדת הכספים לדחות את מועד הגשת הדוחות בשל תקופת הבחירות    הדחייה - ל-1 בנובמבר    בעקבות הדחייה גם דוח מבקר המדינה בנושא יישום מימון מפלגות נדחה ל-3 באפריל 2016
עופר וולפסון
הכלכלן הראשי של מודיס אנליטיקס בפורום שוק החוב של מידרוג: "הביצועים של כלכלת ישראל בשנים האחרונות מציבות אותה כאחת הכלכלות הטובות בעולם"    צופה צמיחה עולמית מרשימה של 3.5% בשנים 2017-2016
עידן יוסף
הוועדה המסדרת אישרה הקדמת הדיון על תיקון לחוק יסוד: הממשלה    הוועדה המסדרת קבעה לוח זמנים צפוף לדיונים
עופר וולפסון
יו"ר ומנכ"ל רוביקון: "הרגולציה מנוסחת באופן שמאפשר לעשירים להתעשר יותר ומי שאין לו נשחק"    "הבורסה יבשה ונמצאת בשפל חסר תקדים, ומגזר העסקים בצמיחה לא באמת מעניין את הבנקים והמוסדיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il