X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש עיריית נצרת עילית נדון לעבודות שירות לאחר שהורשע בשוחד המדינה גם מבקשת להטיל עליו קלון כך שלא יוכל לשוב לתפקידו
▪  ▪  ▪
גפסו. יצא בזול [צילום: אבישג שאר-ישוב, פלאש 90]

פרקליטות המדינה הגישה (יום ג', 12.5.15) לבית המשפט העליון ערעור על קולת עונשו של ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו אשר נדון לשישה חודשי עבודות שירות, לאחר שהורשע בהתניית שוחד.
גפסו הורשע בכך שדרש מחבר במועצת העיר להצטרף למחנהו כתנאי לכך שגרושתו של חבר המועצה לא תפוטר מעבודתה בחברה עירונית. בית המשפט המחוזי בחיפה הקל בעונשו של גפסו בנימוק שמדובר בהרשעה ראשונה מסוגה בעבירה זו וכן בשל חלוף הזמן. ביהמ"ש גם נמנע מלהטיל על גפסו קלון כך שהוא חזר לתפקידו.
המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה מבקשת מבית המשפט העליון לגזור על גפסו מאסר בפועל ולקבוע שבעשיו דבק קלון. היא גם מבקשת לעכב את ביצוע עבודות השירות שהוטלו עליו, אשר אותן הוא אמור להתחיל לבצע בחודש הבא, ולקבוע דיון דחוף בערעור. הערעור הוגש באמצעות מנהל המחלקה, עו"ד ג'ואי אש.
הפרקליטות מצטטת את דבריה של הנשיאה מרים נאור בפסק הדין בבג"ץ שהורה להעביר את גפסו מתפקידו: "עבירת השוחד הינה עבירה חמורה. זו עבירה הנוגעת לטוהר המידות, עבירה אשר חומרתה מצדיקה, בדרך כלל, מאסר בפועל. נוסף על כך, עבירת השוחד המיוחסת לגפסו, על נסיבותיה הייחודיות, מצביעה לכאורה על כך שהיה בהתנהגותו של גפסו פגם מוסרי הכורך עימו קלון פוטנציאלי".
לדברי הפרקליטות, "פסיקתו העקבית של בית משפט נכבד זה מורה כי נטילת שוחד מקימה קלון, ודינו של נוטל השוחד מאסר בפועל מרתיע. המערערת תטען כי בגזר דינו, סטה בית המשפט המחוזי ממדיניות עקבית זו... המקרה דנן אינו נמנה על אותם מקרים יוצאי דופן, בהם ניתן היה לחרוג מן הכלל הקובע מאסר ממשי. עבירת השוחד אותה ביצע המשיב, בנסיבותיה, מהווה ביטוי חמור וחריף של השחתת המידות".
בעניין הקלון מצוטטים דבריו של הנשיא מאיר שמגר: "העבירה של נטילת שוחד כרוכה על פניה בהמטת קלון על עובד המדינה שהתחייב בה, וקשה להעלות על הדעת נסיבות, בהן נטילת שוחד על-ידי עובד מדינה איננה מוליכה למסקנה האחת והיחידה, כי בעובד, שהואשם בעבירה, דבק הכתם האמור".
הפרקליטות טוענת: "המשיב חטא במעשי עבירה אשר נושאים חותם מובהק של קלון. המשיב - עובד ציבור בכיר ביותר, ראש עיר בישראל - ניצל את כוחו ומעמדו לרעה, ותוך הפעלת לחץ מתמשך על חבר מועצה נבחר פעל בנחישות על-מנת להביא לשינוי - בפועל - של תוצאות בחירות דמוקרטיות למועצת העיר; הכל, תוך שהוא עושה שימוש קר ומחושב בצורך של עובדת החברה הכלכלית לשמור על מקום עבודתה. בכל אלה מעל המשיב בשליחתו הציבורית, באופן בו נכרך הקלון - באופן ברור וחד-משמעי - במעשיו".
נגד גפסו תלוי ועומד כתב אישום נוסף על קבלת שוחד, בו נטען שבשנת 2008 הוא הבטיח לשניים מפעילי הקמפיין שלו משרות בעירייה. היועץ המשפטי לממשלה ביקש מהוועדה להשעיית ראשי רשויות מקומיות לשוב ולהשעות את גפסו, ומבקר המדינה, בצעד יוצא דופן, הביע תמיכה פומבית בצעד זה. מאז שחזר גפסו לעירייה, הוא פיטר כמה בעלי תפקידים בכירים, בהם המנכ"ל, בצעד שלגביו נטען כי מדובר בניסיון למנוע ביקורת על מעשיו.

תאריך:  12/05/2015   |   עודכן:  12/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה מערערת לעליון: מאסר בפועל לגפסו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
היכן העמדה לדין של רות דוד ? ל"ת
ל 'מדינה'  |  12/05/15 16:52
2
גם את רוני גולן מתלמונד לדין  ל"ת
כל הכבוד הגיע הזמ  |  12/05/15 20:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
מבקר המדינה מביע דאגה רבה מפעולותיו של ראש עיריית נצרת עילית, שחזר לתפקידו לפני שירצה עבודות שירות בעקבות הרשעתו בהתניית שוחד וכאשר תלוי ועומד נגדו כתב אישום נוסף
אלעזר לוין
הדיקן לשעבר בפקולטה לניהול ואחיו מדריך הטיולים "חסכו" במשך שנים מיסים ב-130 אלף שקל על 5 דירות שהשכירו בכפר מעש    עתה נתפסו, והם צפויים לשלם 500 אלף שקל ויותר    פינה שוכרת ותיקה שסירבה לשלם 6,000 שקל
איציק וולף
פרופ' רייכל, המרצה בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון, חשוד כי העלים יחד עם אחיו הכנסות בסך של 1.3 מיליון שקלים מיחידות דיור שבבעלותם בכפר מעש    ניסה למנוע את פרסום שמו כחשוד, אך סורב
איתמר לוין
פרקליט המדינה ערך שימוע נוסף לראש עיריית נצרת עילית, ודחה את בקשתו לבטל את כתב האישום הנוכחי המייחס לו קבלת שוחד משני פעילים בבחירות המקומיות של 2008
איתמר לוין
משטרת רומניה טוענת שמנכ"ל השלוחה הרומנית של החברה הישראלית שילם שוחד של 175,000 אירו לשני אחים - חבר פרלמנט וראש עיריית קונסטנצה - תמורת זכייה במכרז בנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il