X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אבירמה גולן: משה רבינו שמיגנט את עם העבדים, ואחותו המרתה את פיו אורי מילשטיין: אברהם אבינו שכפר באלילות ולחם נגד ארבעה מלכים האלוף בדימוס דורון רובין: "דוד בן-גוריון קיבל החלטות אמיצות במצבים של אי-ודאות"
▪  ▪  ▪
בן-גוריון. יכולת תמרון

"בן-גוריון קיבל החלטות קשות במצבים של אי-ודאות. היה לו חזון. הוא ידע מה הוא רוצה, ידע עם מי יש לו עסק. הייתה לו יכולת תמרון והוא ידע להבדיל בין עיקר לטפל. בן-גוריון בעיני הוא מודל של מנהיג אולטימטיבי". דברים אלה אמר האלוף בדימוס דורון רובין. הנחשב לאחד המנהיגים הקרביים הבולטים ביותר בתולדות צה"ל, שבמלחמת יום הכיפורים בלם עם גדוד הצנחנים 202 דיוויזיה מצרית בקרב ואדי מבעוק, שהוא אולי הקרב המוצלח ביותר באותה מלחמה. בגלל אומץ לבו ונכונותו לומר דברים "בלתי נעימים", הדיח אותו הרמטכ"ל דאז אהוד ברק מצה"ל, כפי שהדברים הוצגו בין היתר לאחרונה בסרטו התיעודי של יוסי אשדות על דורון רובין "אתם, אני והמלחמה הבאה", שהוקרן בסינמטקים ובערוץ הראשון לפני כשנה.
דברי רובין נאמרו במסגרת חבר-דיון על מנהיגות וגבורה בתאטרון "נוצר" בבת-ים בהנחיית המנהלת האמנותית של התאטרון דלית מילשטיין, לפני העלאת הטרילוגיה "הר" על אריק שרון.
אבירמה גולן, ממשתתפי חבר-הדיון, טענה שהמודל האולטימטיבי למנהיג הוא משה רבינו, שמִגנט את עם העבדים והוציאם ממצרים, בתנאים כמעט בלתי אפשריים, אך חשובה לא פחות ממנו, באותו אירוע, הייתה אחותו מרים הנביאה, ש"איחדה את העם בכך שלקחה תוף פשוט, יצאה לשיר עם כולם והפכה את המעבר המיתי ממצרים דרך הים הקרוע לחיים חדשים ול'שירת הרבים'. מרים המציאה את 'שירת הרבים'. היא גילתה אומץ לב עילאי בכך שהלכה נגד אחיה והעזה להמרות את פיו. היא נענשה וחלתה בצרעת אך העם היה איתה וחיכה לה עד שנרפאה. היא גילתה גבורה להיות לא-פופולרית וללכת נגד הזרם המרכזי שאותו ביטא משה. היא הייתה קשובה לאמת ולא פחדה".
ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין דחה את דברי גולן. הוא טען שמשה היה שליח השם, שהיסס רבות אם לקבל את השליחות וכל הצלחותיו נעשו בהדרכת השם. זה, לדבריו, אינו מודל למנהיגות לאומית, מבלי לפגוע כהוא זה בחשיבתו של משה. לדברי מילשטיין, המודל האולטימטיבי למנהיגות עילאית הוא אברהם אבינו שכפר בדת האלילית הקיימת והגיע לבדו, כפי שקבעו חז"ל, להבנת האלוהות הטרנסנדנטית. בכך הוא היה למעצב העיקרי של הציוויליזציה הנוכחית. "אצל אברהם היה שילוב שאין לו אח ורע של אינטליגנציה גבוהה, אומץ לב נדיר והכרת המציאות. את מנהיגותו הוא גילה במלחמה נגד ארבעת המלכים, המתוארת פרק י"ד בספר בראשית. התמורה הייתה הברית בין הבתרים וגבולות ההבטחה בפרק ט"ו שהוא הפרק החשוב ביותר בהווייה היהודית. את אברהם אבינו עלינו לקחת כמודל למנהיג", קבע מילשטיין.
המנחה דלית מילשטיין תהתה האם מודל המנהיגות והגבורה שהתפתח בצה"ל והשפיע מאוד על השיח הישראלי בעניין זה, ביטל את חשיבות הביקורת וההיסוס בהתנהלות הצבאית והאזרחית. לדבריה, בטרילוגיה "הר" מוצגים שני מודלים של מנהיגות: מנהיגות נחרצת העלולה לגרום לאסונות שאותה מייצגת דמותו של אריק שרון ומנהיגות ביקורתית המונעת אסונות ומובילה דווקא הצלחות שאותה מייצגת דמותו של סגנו ביחידה 101 שלמה באום. דורון רובין ענה לה כי מה שקובע הוא מבחן התוצאה. "האם מרוב היסוס אין עושים דבר? אין לדבר לא על מנהיגות ולא על גבורה" - קבע.

תאריך:  14/05/2015   |   עודכן:  14/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מנהיג יותר: משה, אברהם או בן-גוריון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ללא ספק אברהם אבינו
לוליק  |  14/05/15 13:01
 
- הלקח הציויליזציוני הוא
אורי מילשטיין  |  14/05/15 18:09
2
לא משה ולא אברהם היו עושים סלק
קורןנאוה טבריה  |  15/05/15 11:51
3
דיון אינטליגנטי ורהוט.
כנרת  |  16/05/15 00:49
4
השאלה יותר מגוחכת מהתשובה...
שמעון מהצפון  |  16/05/15 10:16
 
- מדובר על דיון בסגנון מנהיגות  ל"ת
ולא בהשוואה!!!  |  17/05/15 06:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אסף אלפרוביץ טוען שהבנק דרש ממנו להשקיע בפקדונות כתנאי להעמדת אשראי, וסירב למכור פקדונות כדי לכסות את יתרת החובה בחשבונו
יצחק דנון
איל סברו טוען ששמחה זיברט העתיק 12 סיפורים שהוא פרסם בעיתונות מקומית ויצר רושם כאילו מדובר על חקירות שהנתבע ערך
עידן יוסף
סקר חדש: רק 15% מהדתיים הלאומיים בעד תחבורה ציבורית בשבת באזורים חילוניים מובהקים    83% מהציונות הדתית מתנגדים להפעלתה לפי אמנת גביזון-מדן
עידן יוסף
בשורה צרכנית לצופי הספורט: מקצת המשחקים ישודרו לציבור הרחב בכל ערוצי הבסיס    ביום ראשון הקרוב בשעות הערב: ברצלונה נגד אתלטיקו מדריד, גמר היורוליג, קליבלנד נגד שיקגו והפועל י-ם נגד הפועל ת"א
איציק וולף
שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן אמר לסטודנטים כי הוא מתנגד לחקיקת פסקת ההתגברות    "השאלה האם הדבר הזה הוא טוב או לא טוב. אני סבור שהוא לא טוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il