X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההערכות בשוק היו לעלייה של חצי אחוז בלבד במדד התייקרו במיוחד מחירי הפירות והירקות והלבוש האינפלציה בשנה החולפת עדיין שלילית - מינוס חצי אחוז
▪  ▪  ▪
התייקרו במיוחד

מדד המחירים לצרכן בחודש אפריל עלה ב-0.6 אחוז. כך עולה (יום ו', 15.5.15) מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ההערכות בשוק היו לעלייה של חצי אחוז בלבד.
העלייה מקורה בעיקר בעיקר בהתייקרות מחירי הירקות (7.6%), הפירות טריים (14.4%), ההלבשה וההנעלה (6.7%) והתייקרות מחירי הנופש והנסיעות לחו"ל, בשיעור של 5.5%.
מוצרים שירדו בחדות הם מוצרי השירותים הרפואיים, ושירותי הדיור והמכוניות.
המדד ללא דיור עלה ב-0.9 אחוז והגיע ל-98.8 נקודות, המדד ללא אנרגיה עלה ב-0.7 אחוז והגיע ל-100.2 נקודות והמדד ללא ירקות ופירות עלה ב-0.4 אחוז והגיע ל-99.3 נקודות.
מתחילת השנה ירדו המדד הכללי והמדד ללא דיור ב-0.7 אחוז כל אחד, המדד ללא ירקות ופירות ירד ב-0.9 אחוז והמדד ללא אנרגיה ירד ב-0.2 אחוז. ב-12 החודשים האחרונים (אפריל 2015 לעומת אפריל 2014), המדד הכללי והמדד ללא ירקות ופירות ירדו ב-0.5 אחוז כל אחד, המדד ללא דיור ירד ב-1.3 אחוזים והמדד ללא אנרגיה עלה ב-0.4 אחוז. ניתן ללמוד מכך, שהגורם האינפלציוני המוביל הם מחירי הדיור, הממשיכים להאמיר.
נתוני המגמה בחודשים ינואר 2015 עד אפריל 2015, מלמדים כי קצב הירידה השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-0.9 אחוז, של המדד ללא דיור ל-0.6 אחוז ושל המדד ללא ירקות ופירות וללא דיור ל-1.2 אחוז.
האינפלציה הצפויה לשנת 2015: 0%
איילת ניר, הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות "יצירות", מסרה בתגובה כי מדד חודש אפריל תומך בהערכות לפיהן האינפלציה במשק הישראלי הגיעה לתחתית כבר בפברואר-מרס, ומכאן היא צפויה לטפס כלפי מעלה ולהכנס אל תוך טווח יעד יציבות המחירים, בפברואר 2016. מדד חודש אפריל, אפוא, אינו תומך בהפחתת ריבית נוספת במשק, לדבריה.
עם זאת, חולשה ניכרת בנתוני סחר החוץ בחודשים האחרונים בשילוב עם לחץ על שער השקל והצפי להתמתנות בהיקף הסחר העולמי, עשויים להוביל את בנק ישראל להפחית את הריבית במשק, מתוך דאגה פן התמתנות קצב הצמיחה והתחזקות השקל יפגעו באותה התאוששות במדד המחירים לצרכן מרמתו השלילית.
להתפתחות שער החליפין ב-10 הימים הקרובים, אם כך, תהיה חשיבות מכרעת בקביעת הריבית בסוף החודש.
רו"ח בועז צליח, מנכ"ל בית ההשקעות "טופ אלפא", מסר כי "מדד המחירים לצרכן הפתיע מעט והעלה בשיעור של 0.6% בכך נוצר רצף של חודשיים בהם שיעור עליית המדד היה חיובי, רצף אשר לא היה מאז יולי 2014. לעליית המדד תרמו עליית מחירי הפירות והירקות והתאזנות מחירי הנפט בחודש שעבר. כמו-כן, הגידול באשראי הצרכני, שהביא לגידול בצריכה הפרטית, בוודאי תרם את חלקו לעליית המחירים בחודש אפריל. נראה כי הורדת הריבית ע"י בנק ישראל לרמת השפל שבה היא נמצאת כרגע תרמה את חלקה לגידול בפעילות הכלכלית במשק והקטנת הלחצים הדפלציונים. להערכתנו נמשיך לראות גידול בפעילות הכלכלית במשק בחודשים הקרובים ובהתאם להתפתחות תווי הריבית בארה"ב, שצפויה להתחיל לעלות בסביבות ספטמבר, נראה גם בישראל את מיצוי המהלך המוניטרי המרחיב ובטווח הארוך אף התחלת תהליך של צמצום מוניטרי. בטווח הקצר, לעומת זאת, ניתן לראות מגמה חיובית בהשקעות הישירות במשק ע"י גורמים חיצוניים. דבר זה תומך בחוזקתו של השקל מול סל המטבעות האפקטיבי, מגמה אשר אם תמשך ייתכן שתביא דווקא להורדת ריבית ע"י בנק ישראל. לדעתנו בטווח הבינוני האינפלציה תהיה בטווח, אם כי בחלקו התחתון, דבר ההופך לכדאי את ההשקעה באפיקים צמודי המדד, כמובן בהתחשבות בסיכוני המח"מ המגולמים בשוק אגרות החוב".
אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות הלמן-אלדובי לפרסום המדד, מסר כי "המדד עלה מעבר לציפיות, דבר היאפשר הפוגה לבנק ישראל לבחון בנחת את הצעדים הבאים הנדרשים בתחום הריבית. עם זאת, להערכתנו, הדחייה בהורדת הריבית מבנק ישראל יכולה ליצור המשך התחזקות השקל וצפויה להגביר את רכישות המט"ח על-ידי בנק ישראל. גם מדד מאי צפוי להיות חיובי בהשפעת עליית מחירי הנפט, מה שככל הנראה יוביל לשיפור ועליה בסביבת האינפלציה לרמה חיובית של כ-1%".
חן הרצוג, הכלכלן הראשי ב-BDO Consulting Group, מסר כי מדד חודש אפריל עלה ב-0.6%, בעיקר עקב עליות עונתיות במחירי הפירות והירקות וההלבשה שתרמו ביחד כ-0.35% לעליית המדד. "להערכתנו, מדובר בהשפעות עונתיות ותיקון למדדים השליליים שהיו בתחילת השנה, ואין מדובר בשינוי מגמה מבחינת קצב האינפלציה. על-פי הערכות כלכלני BDO, האינפלציה השנתית לשנת 2015 צפויה לעמוד על כ-0%, מתחת ליעד האינפלציה של בנק ישראל. למרות זאת, אנו מעריכים כי בנק ישראל ימנע מהורדת הריבית בשבוע הבא, כל עוד לא מתבררת המדיניות הכלכלית של הממשלה הנכנסת.
"המשק הישראלי נמצא בתוואי של האטה וארגז הכלים להרחבה מוניטרית מיצא את עצמו. לכן נדרשת להערכתנו מדיניות ממשלתית אקטיבית לעידוד ההשקעות והפעילות במשק", סיכם.

תאריך:  15/05/2015   |   עודכן:  15/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
טוענת כי הוועד מתכחש לסיכומים שהושגו במו"מ ומתעקש על שביתה    התקדמות במו"מ מול עובדי חברת קווים
עידן יוסף
אושרה הרחבת "סדנות אפרים", מתחם התחזוקה והתפעול של רכבת ישראל בחיפה    עכשיו תור הציבור להעיר
איתמר לוין
עו"ד רוני מודריק עובדת בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), וכמו כל הפרקליטים - כפופה למשנה לפרקליט המחוז, עו"ד נאוה שילר, שבאופן חריג התייצבה בפני מודריק במשפט פינטו
מיטשל א' לוין
ברוסיה צומצמו אפשרויות המחיה של היהודים עד למהפכה הרוסית
איציק וולף
השר לשעבר גלעד ארדן, שסרב לקבל את הצעת נתניהו לתפקיד שר בממשלה ה-34 מבהיר כי עשה זאת משום שלא קיבל בהצעה כלים לשינוי האמיתי שנדרש במשרד לביטחון פנים ובמשטרה    מצהיר כי ימשיך לפעול "כחבר כנסת מן השורה הראשונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il