X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה: במרוץ אחרי כוח אדם איכותי הפרקליטות: יישארו בעיות מובנות כמו תחום השיפוט המדינה סייעה ללאומי קארד כאשר נטען שנתוני הלקוחות דלפו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המדינה סייעה ללאומי קארד כאשר היה נתון לסחטנות בטענה לגניבת נתוני לקוחותיו, בצורה שתאגיד עסקי לא יכול היה לפעול בכוחות עצמו. כך מגלה (יום ג', 19.5.15) עו"ד אפרת ברזילי, לשעבר מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, וכיום שותפה בכירה במשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', בכנס לשכת עורכי הדין באילת.
היועץ המשפטי של מטה הסייבר בלהב 433, עו"ד גלעד בנט, אמר, כי בפרשת לאומי קארד ההחלטה הייתה לתת עדיפות להגנה על מאגר המידע, גם במחיר של אובדן ראיות פורנזיות. ראש תחום חקיקה, משפט וטכנולוגיה בפרקליטות, עו"ד חיים ויסמונסקי, ציין שרשויות אכיפת החוק צריכות למנוע את הנזק שבהתקפות סייבר, והמשטרה והפרקליטות מחפשות את הדרכים לעשות זאת.
עו"ד חיים רביה סיפר, כי אלפי עמודים של תוכניות מנוע הטיל "חץ 3" נגנבו ומצויים במה שמכונה "דארק-נט". הוא צופה, כי ישראל תהיה יעד לתקיפות סייבר של מדינות אחרות - לא רק מצד אירן ובעלות בריתה, אלא גם מצד רוסיה וסין, "כי הן תוקפות בכל מקום".
כתבי אישום במקרי קיצון
בנט התייחס לאפשרות של הגשת כתבי אישום נגד נושאי משרה בתאגידים במקרים של אובדן מידע. לדבריו, ניתן לעשות שימוש בכלי הפלילי במקרי קיצון "שבהם הייתה רשלנות פושעת, שהציגו מצגי שווא בפני הלקוח, שהשתמשו בכלי שידעו שלא יכול להגן - והמציאות הוכיחה שיש מקרי קיצון". עם זאת הדגיש, כי להערכתו ב-99.9% מהמקרים לא תהיה אחריות פלילית.
ויסמונסקי התייחס לקושי של המדינה באכיפת החוק בתחום האינטרנט, שהתפתח כידוע לבדו ומתוך מגמה של זרימת מידע חופשי. "אנחנו צריכים כלי חקירה, שגם מהווים איומים על הפרטיות וחופש העיסוק. גם אם יספקו לנו את הכלים ונרכוש מיומנות ונקבל את התקנים - עדיין יישארו בעיות מובנות, כגון תחום שיפוט כאשר התוקף נמצא בחו"ל", הדגיש. "אנחנו פותחים שמפניות אם אנחנו מקבלים עזרה משפטית תוך כמה שבועות". לכן, אמר, יש להתחיל לחשוב על אכיפה אלטרנטיבית, "כי לעולם לא נצליח בכלים המסורתיים". עם זאת הדגיש ויסמונסקי, כי למשטרה יש הישגים רבים שאינם ידועים לציבור משום שמוטל עליהם חיסיון.
בנט אמר בנושא זה, שהמשטרה נמצאת בשלב של עידכון התפיסה, תוך שהיא מודעת לחולשתה הרבה בקבלת אמון מהמגזר העסקי לצורך שיתוף מידע. היא גם פועלת לקבלת מידע במישרין מהאזרח ומקימה חדר מידע, שכן אין כל רלוונטיות למיקומם של העבריין והקורבן, ואילו "חוקר התחנה המנומנם לא מבין מה זה פריצה למחשב, והתיק סגור עוד לפני שהוא קם מהכסא".
דרושה פעילות פרו-אקטיבית
לדברי בנט, "אנחנו נמצאים בפער גדול מאוד בכוח אדם; אנחנו יכולים לקנות אמצעים במיליונים, ואין להם ערך בלי כוח האדם המתאים, כי תוכנה משתנה מהיום למחר. אנחנו במרוץ די קשה עם המקבילים שלנו בגורמי המודיעין האחרים לתפוס את כוח האדם האיכותי". עוד אמר בנט, כי הרשת האפלה מהווה מוקד לאיומים ביטחוניים ופליליים, ויש בה אתגרים גדולים מאוד.
עו"ד נמרוד קוזלובסקי הגיב באומרו, כי למעשה רשויות האכיפה מודות שהן חסרות אונים מול הפשיעה באינטרנט, למרות שהן המשטרה והן הפרקליטות מתקדמות בשנים האחרונות. "בעצם אומרים לנו, שהם רוצים עוד סמכויות שיפגעו עוד יותר בפרטיות, שנשנה את האיזון בין זכויות הפרט לבין האכיפה. אבל מול השחקנים האמיתיים אתה צריך פעילות פרו-אקטיבית, כמו סוכנים ושתילת תוכנות. שם צריך שינוי תפיסה, והוא מאוד בחיתוליו", טען.
עו"ד יובל קרניאל קרא ל"צניעות בנוגע ליכולתה של המדינה להגן עלינו. מאגרים הם פרוצים והם ייפרצו וצריך לקחת את זה בחשבון. הציפייה הסבירה היום לגבי הפרטיות צריכה להשתנות ולהיות שהכל יודלף והכל יהיה ברשת; אין פרטיות. זה פלילי וצריך להיאבק בזה, אבל יש לזה לקחים לנו כמשתמשים".

תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  21/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש לחשוב על אכיפה אלטרנטיבית בסייבר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
החץ והמאגר הביומטרי
שיימוס  |  20/05/15 10:05
2
מעוניין לבנות מנוע חץ 4
אהרון שחר  |  20/05/15 13:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
רשמה הפסד של 16 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של כ-39.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
עידן יוסף
קודם לביטול לא הורשו עוד לשוב לתחומי הרשות הפלשתינית יחד עם תושבי השומרון הישראלים    הדבר אמור היה להקטין את החיכוך וצפוי להגביר את הפיקוח על השב"חים    סגן שר הביטחון לא עודכן על הביטול
עידן יוסף
החל מתן עדיפות למטרונית ברמזורים בחיפה    מהירות הנסיעה המסחרית גבוהה מאשר במטרופוליני ירושלים ות"א    ביוני יחלו העבודות להקמת מרכזית המפרץ החדשה
אלעזר לוין
מנכ"ל המסלקה: "למה? תשאל את אגף שוק ההון באוצר"    עו"ד פוליאק: למעביד אסור למסור לקרן הפנסיה שמות ופרטים אישיים של העובדים
אלעזר לוין
שירות מתאים לצרכיו של כל עובד    האם העובדים שבעי רצון מקרן הפנסיה שלהם?    לבדוק גם את צרכי משפחת העובד    לדווח לקרן הפנסיה על כל אירוע    "העובדים של היום יקבלו פנסיה של 60% -40 בלבד משכרם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il