X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קטעים מהחקירות ומתכתובות הוואטסאפ בפרשת רונאל פישר:

ההכחשות, הוויסקי והנסיעה

ynet חושף קטעים מחקירותיהם של פישר ודוד: בשנה שעברה דחה פישר את כל החשדות; דוד הודתה שידעה שהיא מעבירה לביטון חומר חסוי עדת המדינה קיבלה מהרל"ש של ברונו שטיין מדים למסיבת פורים
▪  ▪  ▪
"קשקוש מקושקש" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"הצעת שוחד? קשקוש מקושקש. ב-100% לא קיבלתי שום מידע מערן מלכה". כך אמר רונאל פישר בחקירתו ביולי שעבר, כפי שנחשפה ב-ynet. כאשר נשאל פישר על החקירות בענייניהם של יאיר ביטון וקובי כחלון, השיב פישר: "מר מלכה מעולם לא שיתף אותי בתיק כלשהו משטרתי, ולעניין מה ששאלת - גם לא זה ספציפי".
החוקר שאל: "כיצד יאיר ביטון ידע על חקירה מבלי שהדבר פורסם או שותף עם אחרים?". פישר, שהיה סניגורו של ביטון, השיב: "צריך להניח שהוא ידע, צריך לדעת מהיכן ידע, ואז יהיה אפשר להשיב על השאלה שלך יותר טוב, וגם אז אתה תובע ממני להגיב בספקולציות. אני אומר לך בוודאות של 100% שלא קיבלתי שום מידע מערן מלכה או מאיש שלטון אחר. אני אדייק את זה: משום שוטר, כי מאנשי שלטון קיבלתי לפעמים".
החוקר: "האם אתה מאשר כי שוחחת עם ערן מלכה סמוך לחקירתו של כחלון, אך נושא החקירה לא עלה?".
פישר: "אין לי שום יכולת לזכור עם מי דיברתי מתי. באותה תקופה דיברתי עם הרבה שוטרים נוספים וגם עם רעייתי. כל ההקשרים שנעשים כאן הם הקשרים פרטיים שלכם".
החוקר: "שוחחת עם שוטרים רבים על מקרי חקירות?".
פישר: "רק על נושאי חקירות שאני מייצג, או שהם חברים שלי ואז לא על חקירות".
החוקר: "מחומר החקירה עולה יותר ממקרה אחד, שבו אתה משוחח עם גורם חקירתי ובו בזמן מציע את שירותייך המקצועיים בגין חקירות עתידיות. האם כל כלל המקרים האלה הינו צירוף מקרים?".
פישר: "ראשית, אני לא יודע על כך. שנית, במובן מסוים, אני שמח שהמליצו עלי. ושלישית, אין לי מושג למה אתה מתכוון שאתה אומר צירוף מקרים, של מה?".
פישר נשאל מה היה תפקידו של מלכה ביחידת להב 433. "אני לא יודע בדיוק", השיב פישר וחזר בו: "אה אה חוקר. כמוהו יש עוד לא מעט אנשים שאני מכיר ברמות שונות של קשר".
"חסן לא יהיה לואי ה-14"
בהמשך נשאל פישר, מצטט ynet, על הקשר שלו עם אלון חסן, שכלל את התיעוד שבו נראה פישר מקבל מזוודת כסף מחסן. פישר טען אז, כי הייתה זו הדרך שלו לגבות את שכר טירחתו: "כפי שאתם יודעים, מר חסן כבר לא יהיה לואי ה-14 מבחינת נימוסיו וגם לא אדם שאפשר לגבות אותו או אפשר לרדוף אחריו עם צ'קים שחזרו, כדי שלא תסיים את חייך עם מכונית מתפוצצת".
לעומת זאת, בחקירותיו האחרונות - לאחר שנפרצו מכשירי הסלולר שלו ושל עדת המדינה - שמר פישר על זכות השתיקה, וסירב אפילו לומר כמה שנים הוא עורך דין.
ynet חשף גם חלק מהתכתבויות הוואטסאפ בין עדת המדינה לבין מלכה, וגם עם ראש לשכתו של ניצב ברונו שטיין. כפי שנחשף ב-News1, מלכה עומד למסור לאנשי מח"ש מידע בעניינו של שטיין במסגרת ההסדר איתו. שטיין - לשעבר מפקד מחוז מרכז - התפטר מהמשטרה לאחר שפורסמה תמונתו במסיבה עם פישר, לאחר שהאחרון כבר נעצר, אם כי המשטרה הכחישה שפרישתו קשורה לאותו אירוע.
במארס 2014 ביקשה וקיבלה עדת המדינה מראש לשכתו של שטיין מדים למסיבת פורים. במקרה אחר תיאמו עדת המדינה והרל"שית את הגעתו של שטיין למשרדו של פישר. תכתובת מאפריל 2014 מלמדת, כי עדת המדינה ידעה ששטיין קיבל ויסקי - כנראה מפישר. התכתבויות אחרות מלמדות, שעדת המדינה תיאמה בנובמבר שעבר - בעיצומה של החקירה - נסיעה כלשהי עבור שטיין.
באוקטובר 2014 כתב שטיין לעדת המדינה: "היי ע'". היא השיבה: "היי כבוד הממ"ז [מפקד מחוז]". שטיין: "פעם אחרונה שאת כותבת כבוד הממ"ז. ברונו ברונו ברונו. אחרת לא מדברים יותר. הבנת כבודה?". העדה: "ברור".

"היינו יוצאים לאכול יחד"

עו"ד רות דוד נשאלה בחקירותיה, בין היתר, מדוע הציעה לעו"ד נסים מרום להתמודד על תפקיד היועץ המשפטי של נתיבי ישראל. מרום היה מהפרקליטים בתיק קצב ומי שליווה את התיק נגד ביטון (המואשם בהלבנת כספים עבור יצחק אברג'יל). על-פי כתב האישום בפרשה, מנכ"ל נתיבי ישראל דאז, שי ברס, היה מ"לקוחותיו" של פישר לקבלת מידע שהדליף מלכה, וגם סידר את העסקתו של פישר בידי החברה כחלק מהתמורה.
החוקרים טענו, כי דוד הציעה למרום להתמודד על התפקיד כדי שלא ילווה את התיק נגד ביטון. דוד עצמה הייתה דירקטורית חיצונית בחברת ב.יאיר שבשליטת ביטון עד ינואר השנה. לטענתה, ההצעה הייתה תמימה לחלוטין, ונבעה מרצונה לסייע למרום, שהגיע לגיל בו הוא שוקל את המשך דרכו.
דוד נשאלה, מוסיף ynet, על נסיעתה לבודפשט לפגישה עם ביטון - נסיעה שעל-פי כתב האישום נועדה למסור לו מידע שהדליף מלכה ולהכין אותו לחקירתו הצפויה. היא השיבה שאינה זוכרת, והחוקרים הטיחו בה:
"את לא חושבת שהגיע הזמן שתתני משהו יותר הגיוני מ'לא זוכרת'? את באת לפה, פרקליטת מחוז, ורוצה לצאת מפה בצורה הגיונית. זו לא בדיחה. חוץ מלהתחנן לפניך, עשו הכול. בהתנהלות הזאת את מכניסה את עצמך לכל הקלחת של רונאל. בהכחשות שלך את הופכת את עצמך לחלק מהדבר הזה שנקרא רונאל". דוד השיבה: "אין לי שום דבר עם ערן מלכה. מעולם לא דיברתי איתו על שום חקירה. אם הוא אומר משהו, הוא משקר".
לאחר הפסקה בחקירה, החלה דוד להודות בחלקה בפרשה". לא סיפרתי הכל לגבי ביטון. ידעתי מרונאל שיש לו מידע בקשר לחקירה סמויה שהתנהלה נגד ביטון. לא ידעתי מה המקור של המידע. עדת המדינה הביאה לי חקירה אחת שהיה ברור ממנה שהיא חקירה עתידית. שאלות בלי תשובות". על השיחה עם ביטון בבודפשט אמרה דוד: "כמו מטומטמת לא חשבתי. הייתי בתוך זה, וזה היה מאוחר מדי".
דוד סיפרה גם על היכרותה עם פישר, לדבריה - אחרי שטיפלה בתיקו של זאב רוזנשטיין. "היינו יוצאים לאכול יחד וישבנו כמה חודשים כמעט לילה-לילה ונהיינו מיודדים. נוצרו יחסי אמון, כי רונאל היה צריך לעבוד קשה מאוד יחד עם עוד מישהי על הלקוחות שלהם, ואנחנו היינו צריכים לייצר הסכמי עד מדינה במקביל והייתה עבודה מסיבית". לדבריה, פישר הכיר לה את ביטון בשנים 2009-2008 והשלושה הפכו לחברים.
לטענת דוד, פישר הכיר לה את יאיר ביטון בין השנים 2009-2008. "החל מאותו רגע, היו מפגשים משותפים לשלושתנו ולפעמים בנפרד. היינו שלושה חברים שמכירים זה את זה", אמרה.

תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  20/05/2015
+החשד: תפרו תיק וגרמו לסילוק
חיים אביטן מראשות העיר חדרה
16:47 20/05/15  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

המחלקה לחקירות שוטרים חוקרת חשד לפיו רונאל פישר, רפ"ק ערן מלכה וקצין משטרה נוסף 'תפרו תיק' במחשכים לחיים אביטן וגרמו להפסדו בבחירות על ראשות העיר חדרה  ▪  ל-News1 נודע כי פישר קיבל סכומי כסף גדולים מהאופוזיציה, ולאחר מכן קיבל סכומי כסף גדולים מאביטן כדי להצילו מאותו תיק  ▪  לאחר הבחירות ב-2013 הופרכו החשדות שנרקמו נגדו

אביטן. הפסיד בגלל החקירה [צילום: יצחק ברבי]
פישר. לקח כסף גם מקורבנו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+אוהב כסף לא ישבע כסף
12:57 20/05/15  |  יעקב עמר   |   לרשימה המלאה

אם החכם באדם נפל קרבן לתאוות הכסף מה מפתיע בנפילת אולמרט, פישר או כל אחד אחר? אנו בעולם המערבי לא התחלנו אפילו להבין את כוחו ההרסני של "הבל" זה כאשר החינוך שלנו כולו מכוון לאהבת הכסף שבלעדיו אין "הצלחה", "חיים נוחים" ושאר כינויי סרק למושג האמיתי

רונאל פישר. קרדיט הרבה מעבר לראוי לו [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]
+קרחון הזוהמה
10:29 20/05/15  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - מתאסלמים, מוטב מאוחר, לקחים ישנים וטובים וקרחון הזוהמה

פרקליטות המדינה. מונעת חשיפה? [צילום: נועם שרביט]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההכחשות, הוויסקי והנסיעה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אלון חסן, ראיון רדיו אולי צודק
אתיקן  |  20/05/15 11:21
2
האם כבוד הממז
אהרון שחר  |  20/05/15 13:38
3
שנעשה לו עוול. ל"ת
אבא של קט סל   |  20/05/15 14:06
4
מי היה מאמין...
אמיתי ד.  |  21/05/15 14:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
יואב יצחק
בפגישה שהתקיימה הסכימו באי-כוחו של מלכה וראשי מח"ש: מלכה יגלה את כל הידוע לו על העבירות שביצעו קציני משטרה בכירים, ובהם: תנ"צ אפרים ברכה וברונו שטיין    אם תאומת עדותו גם בבדיקת פוליגרף, הוא יזכה להקלות משמעותיות    בפרשה מעורבים גורמים נוספים מרשויות חקירה אחרות
איתמר לוין
השופט כרמי מוסק: עילות המעצר בגין מסוכנות ושיבוש "קמות במלוא עוצמתן", אך החוק מחייב לבחון חלופות מעצר לפני החלטה על מעצר עד תום ההליכים
איתמר לוין
ידיעות אחרונות חושף חלקים מעדויותיהם של רות דוד, יאיר ביטון, האחים נחמיאס, יורם ברק ועדת המדינה    מזכירתו לשעבר של פישר תיארה בפירוט רב את תעשיית המידע הסודי ואת חלקה של דוד בפרשה
איתמר לוין
הפרקליטות יוצרת את הרושם, כאילו החשד לתשלום שוחד בידי פישר לדוד הגיע אליה רק לאחרונה - בעוד שהמידע מצוי בידי ניצן לפחות חצי שנה    את הפרשה הזאת צריך לחקור צוות נטול ניגודי עניינים בראשותו של שופט חוקר
יהודה וינשטיין
נאום היועץ המשפטי לממשלה בכנס לשכת עורכי הדין באילת [כ"ט באייר תשע"ה, 18.05.2015]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il