X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשות המיסים יצאה במהלך חדש לטובת העמותות במגזר השלישי והתורמים להן, לפיו תאריך באופן יזום את תוקף האישורים לעניין סעיף 46 לפקודה, דבר שהקשה עד כה בעיקר על מוסדות הציבור הקטנים
▪  ▪  ▪
[צילום: ישראל מלובני]

רשות המיסים הודיעה (יום ד', 20.5.15) על מהלך חדש שיטיב עם העמותות במגזר השלישי, במסגרתו הרשות תחדש באופן יזום וממוכן את האישורים למוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה ומבלי שהן יידרשו לפנות ולבקש את הארכת תוקף האישור.
רשות המיסים מנפיקה בימים אלה אישורים ממוכנים, לרובם הגדול של מוסדות הציבור, שאישורם עתיד לפוג במהלך השנה, זאת ללא כל צורך בפנייה יזומה מצידם בבקשה לחדש את תוקף האישור. עד כה, מוסדות הציבור שתוקף אישורם עמד לפוג הגישו בקשה פרטנית, שהייתה כרוכה במילוי טפסים והגשת מסמכים. דבר שהקשה בעיקר על מוסדות הציבור הקטנים, המושתתים בעיקר על פעילות התנדבותית. כשהם לא פנו במועד, פקע תוקף אישורם והיה בכך כדי לפגוע בפעילותם ובתורמים להם.
כאמור, הרשות תחדש באופן יזום את האישורים לרוב מוסדות הציבור שאישורם עתיד לפוג השנה ותעדכן אותם בכתב בדבר הארכת תוקף אישורם ועמידתם בקריטריונים המזכים בהארכת התוקף. יתר מוסדות הציבור, שהרשות לא תחדש את אישורם באופן יזום, הואיל ולא עמדו ברף הבדיקות, יעודכנו בכתב והם יוזמנו לפנות בבקשה לחידוש האישור, שתיבדק בהתאם לנוהל הקיים. כל מוסדות הציבור שאישורם אמור לפוג השנה, יכולים, החל מהיום, לראות באתר האינטרנט של הרשות, אם תוקף אישורם הוארך.
לדברי רו"ח ארז אורעד, מנהל מחלקת מוסדות ציבור ומלכ"רים ברשות המיסים, צעד זה משקף את יעדי הרשות שהותוו ע"י מנהל הרשות, משה אשר, לשפר את השירות, לקצר ולפשט הליכים ביורוקרטיים וליישם התנהלות של "משרד ללא נייר". מדובר במהלך שמקל על המגזר השלישי מחד ומאפשר מאידך לבדוק באופן יעיל וממוקד יותר את מוסדות הציבור בכללותם.
שר האוצר וועדת הכספים של הכנסת הם המוסמכים לאשר גופים מסוימים כמוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. האישור מקנה לתורמים למוסדות אלו זיכוי במס בשיעור של עד 35% מגובה התרומה בתנאים שנקבעו בפקודה. הבקשות לאישורים מתקבלות במחלקת מוסדות ציבור ומלכ"רים ברשות ונבדקות על-ידי עובדי המחלקה ולאחר מכן מועברות לוועדת הכספים לאישור סופי. האישורים ניתנים לתקופה של עד שלוש שנים ומדי שלוש שנים נבחנת בקשת המוסד הציבורי להארכת תוקף האישור וחידושו.
לאחרונה אישרה רשות המיסים צעדים נוספים במטרה להקל על התנהלות העמותות בנוגע לסעיף 46 לפקודה, כגון: הצגת אישורי סעיף 46 להדפסה מתוך אתר רשות המיסים, משלוח מכתבים ממוכנים, קיצור זמן הטיפול בבקשות לקבלת אישורים ועוד.

תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  20/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה אשר / Moshe Asher
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדש: אישורים ממוכנים לעמותות המגזר השלישי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ספר מנויי החברה בסלולר ירד ב-63 אלף ל-2.77 מיליון    ההכנסות ירדו ב-4% ל-1.05 מיליארד
שירות גלובס
ההוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכמו ב-12 מיליון שקל בהשוואה ל-10 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
עופר וולפסון
התשואה להון טיפס ל-7.7%    ההוצאות בגין הפסדי אשראי נחתכו בחצי ל-32 מיליון שקל    מנכ"ל הבנק: "פעלנו לצמצום ההוצאות, בדגש על הוצאות השכר"
עופר וולפסון
התשואה על ההון הסתכמה ב-10.7%    ההכנסות מריבית ירדו ב-13.4% ל-1.6 מיליארד שקל    גידול 6% בגביית העמלות    יחלק דיבידנד ב-162 מיליון שקל
עופר וולפסון
עצרה חשוד נוסף בחשד לחברות בארגון הפשע של איציק אברג'יל ובמעורבות בייבוא וסחר בסמים    שניים נוספים נעצרו בחשד לרצח דורון סרוסי בנתניה בשנת 2004
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il