חברת הטעמים פרוטורום דיווחה (יום ד', 20.5.15) לבורסה על רבעון שיא נוסף, עם צמיחה בהכנסות לכ-194.2 מיליון דולר ועלייה של 13.9% ב-EBITDA לשיא של 36.6 מיליון דולר.
הרווח הנקי עלה ל-21.4 מיליון דולר - גידול של 17.1% - הגבוה בתולדות החברה לרבעון ראשון. הרווח הנקי הגיע לכ-11.0% מסך המכירות.
במהלך הרבעון הראשון של 2015 תזרים מזומנים מפעילות שוטפת שהשיגה החברה הכפיל את עצמו והגיע לכ-20 מיליון דולר, לעומת תזרים של כ-9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות פרוטרום בתחום הטעמים הגיעו ברבעון הראשון של שנת 2015 לכ-133.4 מיליון דולר - צמיחה של 8.1% במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות. השפעת המטבעות גרעה מהצמיחה כ-14.0%. בתחום חומרי הגלם היחודיים מכרה החברה בכ-43.2 מיליון דולר - צמיחה של 3.8% במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות. השפעת המטבעות גרעה מהצמיחה כ-7%. בתחום הסחר והשיווק (שאינו פעילות ליבה של פרוטרום) הגיעו ברבעון הראשון של 2015 המכירות לכ-18.6 מיליון דולר - צמיחה של 6.4% במונחי פרופורמה ובנטרול מטבעות.
פרוטרום מעריכה כי התוכנית האסטרטגית שלה ל-5 השנים הקרובות תביא להשגת יעד מכירות של לפחות 1.5 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בעסקי הליבה (בהינתן תמהיל המוצרים הנוכחי) עד שנת 2020.
בזכות הצמיחה האורגנית והרכישות אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, מסר: "יישומה המוצלח של אסטרטגית פרוטרום בשנים האחרונות, הכוללת בין היתר הרחבה מהותית בהיקף המכירות ונתח השוק בשווקים מתפתחים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים יותר ובארה"ב, הביאה לשילוש סך המכירות בשווקים המתפתחים, להכפלת סך המכירות שלנו בארה"ב ולצמיחה פי 6 בפעילות הטעמים בארה"ב בהשוואה לשנת 2010.
"פרוטרום ערוכה היום טוב מאי פעם להמשך השגת צמיחה רווחית: מתחילת 2015 ביצענו שש רכישות נוספות, בהן רכישת סונארום ההודית וBSA- הקנדית עליהן הודענו בימים האחרונים. בנוסף, אנו בשלבי הרצה של מפעל חדיש בסין, שוק יעד חשוב נוסף לצמיחה ולמינוף יתרונותינו התחרותיים.
"הרבעון השגנו שיאים משמעותיים בהכנסות, ברווח וברווחיות, וזאת ברבעון שבשל העונתיות צפוי להיות הפחות חזק בשנה, וחרף השפעת מהותית של שינויים בשערי החליפין של המטבעות השונים. שני מנועי הצמיחה העיקריים שלנו - הצמיחה האורגנית והרכישות - בשילוב עם המשך השיפור בתמהיל המוצרים, ההתרחבות הגאוגרפית בשווקים המתפתחים ובארה"ב והפעולות שאנו נוקטים לאופטימיזציית המשאבים העומדים לרשותנו, הובילו אותנו להישגים אלו. פעולות אלה בשילוב המשך מיזוג הרכישות שביצענו השנה, תוך מימוש אפשרויות ה-Cross Selling הרבות והחסכונות התפעוליים הגלומים בהן, בניית מערך רכש גלובאלי וביצוע רכישות אסטרטגיות סינרגטיות נוספות יתמכו בהמשך מסע הצמיחה הרווחי שלנו גם בשנים הבאות ולהשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 1.5 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020, בהינתן תמהיל המוצרים הנוכחי שלנו".