X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנימוקים של וינשטין: קשיים ראייתיים מסוימים בחשד לפיו מנדלבליט שיבש את החקירה בכך שלא הנחה מיידית את אשכנזי להודיע למשטרה שמסמך הרפז מצוי בידיו
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. יערער [צילום: פלאש 90]
"לא היה מקום לחקירה"
באי-כוחו של מנדלבליט, עוה"ד אל"ם אשר הלפרין, ז'ק חן ואיל כהן מסרו בתגובה: "אנו שמחים על כך שהיועץ המשפטי אימץ את המלצת פרקליט המדינה לגנוז את תיק החקירה וקבע שמנדלבליט 'עשה את המעשה הנכון בתוך זמן קצר ביותר'. כך טען מנדלבליט מתחילת הפרשה ואנו שמחים שעמדתו התקבלה. היום ברור שמלכתחילה לא היה מקום לחקור את מנדלבליט במשך 40 שעות על אירוע שולי בו פעל במקצועיות ועל-פי המצופה ממנו, ואשר התרחש לפני חמש שנים".

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, סגר (יום ד', 20.5.15) את תיק החקירה נגד מזכיר הממשלה והפרקליט הצבאי לשעבר, אביחי מנדלבליט, בפרשת הרפז. וינשטיין אימץ את עמדתו של פרקליט המדינה, שי ניצן, בדבר קשיים ראייתיים לכאורה בתיק.
המשטרה המליצה להעמיד לדין את מנדלבליט באשמת שיבוש מהלכי חקירה, משום שלא הנחה מיידית את הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, להודיע שמסמך הרפז מצוי בידיו. מנדלבליט ביקש מאשכנזי יממה למחשבה בטרם הנחה אותו למסור הודעה זו.
פרשת הרפז נחשפה ב-6.8.2010, כאשר פורסם המסמך לפיו תכננו כביכול מקורביו של יואב גלנט לקדם את מינויו למחליפו של אשכנזי, תוך פגיעה באשכנזי ובאלופים אחרים. ב-8.8.2010 פתחה המשטרה בחקירת הפרשה, וכעבור יומיים הודיע אשכנזי למשטרה שהמסמך המקורי מצוי בידיו.
בחקירה התברר, כי ב-9.8.10 שוחח אשכנזי עם מנדלבליט ואמר לו שהמסמך מצוי בידיו, וכאמור מנדלבליט ביקש יממה למחשבה לפני שהנחה את אשכנזי להודיע למשטרה שהמסמך בידיו. באותו יום שוחח מנדלבליט עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ולא אמר לו שהמסמך בידיו של אשכנזי. וינשטיין אימץ את מסקנתו של ניצן, לפיה קיימים "קשיים ראייתיים מסוימים" בהוכחת העבירה, ובעיקר בנוגע ליסוד הנפשי שלה, שכן לחקירה לא נגרם כל נזק.
וינשטיין מציין, כי גירסתו של מנדלבליט השתנתה בשאלה מתי שמע על כך שהמסמך מצוי בידי אשכנזי - ב-9.8.10 בצהריים או רק בשעות הערב. הוא מציין, כי השאלה אינה שולית, משום שנגזר ממנה פרק הזמן בו נמנע הדיווח על כך. מנדלבליט אף אישר, כי נמנע במודע מלדווח לנזרי על כך שהמסמך בידי אשכנזי, ובמקביל סירב להתייחס לשיחתו עם וינר באומרו שנעשתה לה האזנת סתר אסורה המפרה את חסיון עו"ד-לקוח.
המלצה נוספת של המשטרה הייתה להעמיד לדין את מנדלבליט באשמת הפרת אמונים, משום שמסר לאשכנזי ולראש לשכתו דאז, ארז וינר, מידע מישיבות שהתקיימו בלשכתו של וינשטיין. כאן נקבע, כי מדובר בהתנהגות בעייתית ברף הנמוך, בין היתר משום שבאותה עת לא היו וינר ואשכנזי בגדר חשודים בפרשה.
בסיום ההחלטה אומר וינשטיין, כי יחסי העבודה בין הרמטכ"ל לפצ"ר עשויים ליצור קירבה מיוחדת "שיהיה בה כדי לטשטש לעתים את קו הגבול בין האינטרס האישי של הרמטכ"ל, האינטרס הפנימי של הצבא והאינטרס הציבורי בכללותו". למרות שכבר נקבע שאין יחסי עו"ד-לקוח בין הרמטכ"ל לפצ"ר, אומר וינשטיין, "ברור שהתווך שבין בעלי תפקידים אלו הינו תווך רגיש, שצריך להתקיים בו אמון מוגבר".
מנדלבליט צפוי להגיש ערר על סגירת התיק משיקולים של העדר ראיות ולבקש שייקבע שהעילה היא העדר אשמה. לפי עתירתו לבג"ץ בנושא זה - אשר נדחתה על הסף בשל היותר מוקדמת מדי - סגירה בעילה זו תחסום את דרכו למשרות עתידיות כגון שיפוט.

תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  20/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסגר התיק נגד מנדלבליט בפרשת הרפז
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מעל
שמ  |  20/05/15 18:55
2
טוב מאד. זה מה שהיה צריך לעשות ל"ת
חטאו לא גדול  |  20/05/15 20:11
3
היועץ המשפטי - פשוט לא יאומן !
יצחק מאלקנה  |  20/05/15 21:12
4
שליטה מכוערת של היועץ
עריצות הפקידים  |  20/05/15 23:10
 
- אבל לפושעים האמיתיים (אשכנזי,
עיוות וחוסר צדק  |  21/05/15 05:58
5
מנדבליט פושע-חנן וייס
סא"ל במיל'  |  21/05/15 14:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
איתמר לוין
מזכיר הממשלה והפצ"ר לשעבר ביקש להורות לווינשטיין לסגור את התיק נגדו מהעדר אשמה    בג"ץ: העתירה מוקדמת מדי ורותמת את הסוסים לפני העגלה
איתמר לוין
טוענת שאין יסוד לבקשתו של מזכיר הממשלה לקבוע באיזו עילה ייסגר התיק נגדו בפרשת הרפז    מזהירה שקבלת בקשתו תגרום להצפת רשויות החקירה בבקשות דומות
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סירבו להעמיד לדין את תנ"צ אפרים ברכה בעבירה של הפרת אמונים, למרות שדיווח רק אחרי 8 ימים על "הצעת" השוחד שקיבל לדבריו מהרב פינטו    לעומת זאת, תנ"צ ברכה המליץ להעמיד לדין פלילי את מזכיר הממשלה מנדלבליט בעבירה של הפרת אמונים בגלל עיכוב של 24 שעות בדיווח על הימצאותו של מסמך הרפז בידיו של אשכנזי    האם "החוקר מס' 1" מחזיק מידע מאיים ונפיץ המקנה לו חסינות?
יואב יצחק
משרד המשפטים דוחה את הפרסום בערוץ 1 מפיה של אילה חסון, כאילו גובשו חוות דעת להעמיד לדין פלילי את אשכנזי, וינר ובניהו בשל החשדות נגדם בפרשת הרפז    בפרסום נטען כאילו נקבע שנמצאה תשתית ראייתית להגשת אישום נגד אשכנזי בשל הדלפת הסוד השני בחשיבותו למדינת ישראל
איתמר לוין
מזכיר הממשלה, שהיה הפרקליט הצבאי הראשי בזמן פרשת הרפז, טוען שכל החלטה מלבד סגירת התיק בהעדר אשמה - תפגע בעתידו המקצועי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il