X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשטרה המצוינת של דנינו: המחדל התורן

מחדל חקירה קשה הביא לזיכוי נהג

בוחן התנועה המשטרתי החליט שאינו מאמין למד האוץ של אופנוע שנפגע בתאונה ולא שלח אותו לבדיקה - למרות שהמדידה שנרשמה בו תמכה בגירסת הנהג שהואשם בפגיעה באופנוע
▪  ▪  ▪
מי נכנס לצומת באדום? [צילום: פלאש 90]

מחדל חקירה חמור של בוחן תנועה משטרתי הביא (21.5.15) את בית המשפט המחוזי בתל אביב לזכות נהג שהואשם באחריות לגרימת תאונה קשה.
ניסים נוני ויצמן הואשם בכך שפגע במכוניתו ברוכב האופנוע נפתלי דרור, בנובמבר 2012. על-פי כתב האישום, ויצמן נכנס באור אדום לצומת בדרום תל אביב, חסם את דרכו של דרור והלה נפצע קשה. בית המשפט לתעבורה הרשיע את ויצמן וגזר עליו חודשיים עבודות שירות ופסילת רשיונו ל-20 חודשים, אך השופט המחוזי רענן בן-יוסף קיבל את ערעורו.
טענה מרכזית של ויצמן הייתה, שדרור הוא שנכנס לצומת במהירות רבה. מד האוץ של האופנוע אכן הצביע על נסיעה במהירות של 65 קמ"ש, אך הבוחן המשטרתי החליט שלא לשלוח אותו לבדיקה בנימוק שלקריאה שבו אין כל משמעות מאחר שהיא הייתה עשויה להשתנות בשל התאונה.
"קביעותיו אלה של הבוחן אין להן כל בסיס", קובע בר-יוסף (הדן דרך קבע בערעורי תעבורה). "קביעות כאלה היה צריך לקבוע מומחה למד האוף ואף למד האחר [מד המאמץ]. התעלמות מהקריאה במד האוץ יש בה מחדל קשה שיש בו כדי לפגוע ביכולתו של המערער להתגונן מפני האישומים בהם הואשם". גם אם מד האוץ היה מאמת את גירסתו של דרור, לפיה נהג במהירות של 20 קמ"ש בלבד, היה צורך לשולחו לבדיקה - קל וחומר כאשר הוא מאמת דווקא את גירסתו של וילמן, אומר בן-יוסף.
בן-יוסף מצא גם סתירות ובעיות בעדויות עליהן הסתמך בית המשפט לתעבורה, והחליט שזהו אחד המקרים החריגים בהם יכולה ערכאת הערעור להתערב בממצאי עובדה ומהימנות של הערכאה הדיונית. לבסוף הוא אומר, כי ספק רב בעיניו האם ויצמן הוא שנכנס לצומת באור אדום, או שמא היה זה דווקא דרור - ולכן הקביעה החד-משמעית של בית המשפט לתעבורה אינה יכולה לעמוד. את ויצמן ייצגו עוה"ד סיון כהן וארז רופא, ואת המדינה - עו"ד זנה.

תאריך:  26/05/2015   |   עודכן:  26/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
קובע: גם שינה בשכרות ברכב כאשר המנוע דולק מהווה נהיגה בשכרות    שהם: יש לפרש את המונח "נהיגה" כמצב בו יש לנהג שליטה אפקטיבית על הרכב
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קובע: חברת ביטוח שביטחה רכב שהיה מעורב בתאונה בה נהרג חייל, תחזיר למדינה את מלוא הסכום ששילמה המדינה למשפחתו של החייל
איציק וולף
בתאונה בין רכב למשאית נהרגו שני צעירים ונפצעו שלושה נוספים    מנכ"ל אור ירוק: בניית גדר הפרדה בין הנתיבים הייתה יכולה למנוע תאונות רבות
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
קשישה נבהלה כאשר רכב הגיח לעברה, נחבלה והפכה לסיעודית    בית המשפט קבע: מדובר בתאונת דרכים למרות שלא היה כל מגע פיזי בין הנפגעת לבין הרכב
אריאל שפירא
תמיד חלמתם על מוצר שפותר את תופעת היסח הדעת תוך כדי נהיגה?    אריאל שפירא מצא לכם אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il