X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא המדינה: "בחרתם בערבות ההדדית - הענקתם מתנת חיים לרבים אחרים בידיעה ברורה שאברי יקיריכם יושתלו במי שזקוק להם, ללא הבדל דת גזע או מין" "אין לנו זכות ורשות לכפות תרומה על משפחות הנרתעות מטעמי אמונה, מסורת וכל טעם אחר, ועם זאת יש עוד הרבה מה לעשות כדי להגדיל את היקף תרומות האיברים, ולהציב את הנושא כמשימה לאומית"
▪  ▪  ▪
[צילום: מארק ניימן/לע"מ]
[צילום: מארק ניימן/לע"מ]

[צילום: מארק ניימן/לע"מ]

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו נחמה ריבלין ערכו (יום ד', 27.5.15) טקס הוקרה למשפחות תורמות איברים של המרכז הלאומי להשתלות (אדי).
בדבריו קרא הנשיא לאזרחי ישראל לחתום על כרטיס "אדי" לתרומת איברים והוסיף כי הוא עצמו חתם על הכרטיס לפני זמן רב, "מאז אני נושא אותו איתי לכל אשר אלך." אמר הנשיא.
הנשיא התייחס לעצם ההחלטה של בני משפחה לתרום את איברי יקירם: "אלו רגעים קשים מנשוא. רק הרגע חרב העולם ונודע לכם על האסון הגדול מכל. יקירכם מוטל לפניכם במצב של מוות מוחי או לבבי והכאב הולך ומתעצם". אמר, "תוך דקות אחדות מתחייבת החלטה קשה הדורשת תעצומות נפש עילאיות - לבחור במוות או בחיים. רצה הגורל ואתם משפחות יקרות, הוכרחתן לעמוד בפני המבחן העליון הזה, ההחלטה הבלתי אפשרית. והנה, כולכם עמדתם בו בכבוד ובאומץ מעוררי השראה".
הנשיא התייחס בסיום דבריו לשינוי המבורך ביחס להשתלת איברים אך ציין כי עדיין מעטים מדי מוכנים לחתום על כרטיס אדי וציין: "ההלכה היהודית מציגה בעניין זה עמדה מורכבת, חשוב שבנושא כה רגיש נהיה קשובים לעמדות שונות.
במהלך הטקס נשאו דברים גם רותי רודניק, אשר עברה השתלת לב לפני 18 שנה ויוסרא עאשור אשר איבדה את שני בניה, נור וחאתם ז"ל, בשתי תאונות דרכים שונות, ותרמה את אבריהם להצלת חיים, ורות גולדנברג אשר תרמה את איברי בתה עליזה ז"ל לאחר מותה בתאונת דרכים.
מדברי נציגת המושתלים, רותי רודניק: "בגיל 57 נולדתי מחדש בחג החנוכה, בזכות משפחה אחת שהצליחה להתעלות מעל אובדן יקירה ולתרום את איבריו לזקוקים לכך. מבחינתי זה היה נס חנוכה פרטי".
מדברי נציגת התורמים, יוסרא עשור: "כשבני נור נהרג בתאונת דרכים פחדו בני משפחתי לספר לי שביקש לתרום את איבריו, חששו שאתנגד. אבל תרומת האיברים שלו הייתה ברורה. בקושי הצלחתי לקלוט שבני נור איננו וכעבור שנה וחצי המוות הפתיע אותי שוב וחאתם בני נהרג גם הוא בתאונת דרכים. גם אז היה ברור לנו שנתרום את איבריו".
מדברי נציגת התורמים, רות גולדנברג: "בתנו עליזה היית מופת לתרומה לחברה עוד בחייה. הבחירה לתרום את איבריה הייתה מובנת מאליה, כהמשך ישיר לרצונה לעשות עבור האחר בחייה. רק לאחר החלטתנו הבנו שלעליזה היה כרטיס תורם עליו חתמה בעצמה".

תאריך:  27/05/2015   |   עודכן:  27/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רפי ביאר / Rafi Biar
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא המדינה הוקיר משפחות תורמי איברים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תשלם 35,000 שקל ליניב פורת, לאחר שהעתיקה שש פעמים גרפים וניתוחים טכניים שביצע ולא נתנה לו קרדיט כיוצר הניתוחים
יצחק דנון
טוענת שהמדינה לא שילמה את המגיע לה תמורת השימוש שעשתה החברה הממשלתית קו מוצרי דלק במיכלי ענק לאיחסון דלקים בפי גלילות באשדוד
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את עתירתה של החברה נגד גובה העיצום הכספי שהטיל עליה משרד התקשורת לאחר שנמצא שלא קיימה את ההוראות בנוגע להגבלת מכירתם של שירותי תוכן ללקוחותיה
אלעזר לוין
המוכר - לוי רחמני, יישאר בעל השליטה    כהן ישקיע עד 95.7 מיליון שקל, וימונה למנכ"ל החברה    פנייה לנגה רחמני לחזור להנהלת איילון
אלעזר לוין
מנכ"ל תדהר ומבעליה, גיל גבע, חושף את הבעיות העיקריות המביאות לכך שבנית הדירות איטית    קבלנים נאלצים לייבא בלוקים ולוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il