X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי: המדינה יכולה לכל היותר להסתייע בחברה פרטית לניהול המכרז ולא להפריט את ביצועו; לכן היא אחראית למתרחש במסגרתו והסמכות לדון בערעור עליו היא בביהמ"ש לעניינים מינהליים
▪  ▪  ▪
מכרז לדירות בכרמיאל [צילום: פלאש 90]

המדינה ממשיכה לשאת באחריות למכרז גם אם העבירה את ניהולו בפועל לידי חברה פרטית. כך קובעת (27.5.15) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן.
אגמון-גונן נדרשה לטענות שהועלו בקשר למכרז להקמת 1,300 יחידות דיור בכרמיאל, שאת ניהולו העביר משרד הבינוי לידי חברת יהל מהנדסים. התשובה לשאלת האחריות לניהול המכרז משליכה על הפורום המשפטי שידון בעתירה נגדו: בית המשפט לעניינים מינהליים (אם האחריות נותרת בידי המדינה) או בית המשפט המחוזי בהליך אזרחי (אם האחריות עוברת לחברה המנהלת).
בנושא זה אומרת אגמון-גונן: "אין זה המקום להכריע בשאלה האם משרד הבינוי והשיכון אכן האציל את מלוא סמכויותיו לחברות המנהלות, או שמא המדובר בהסתייעות גרידא בלבד. לפיכך, ומאחר שהכרעה בסוגיה זו אינה נדרשת, הרי שלא אדרש לבחינת עצם סבירות ההחלטה להפריט חלק מתחומי אחריותו של משרד הבינוי והשיכון לידי ידיים פרטיות, הגם שלטעמי אלו שאולות הראויות לדיון.
"ואולם, בין כך ובין כך, כל שיכולה הייתה המדינה - ובמקרה זה משרד הבינוי והשיכון - לעשות הוא להעביר את הסמכות לביצוע המכרז לחברת יהל מהנדסים, ועל כן משרד השיכון והבינוי לא התפרק מסמכותו והוא ממשיך לשאת באחריות להפעלתה, הן בכלל, הן בפרט ביחס למכרז נשוא ענייננו. היינו, המדינה, הכפופה, מטבע הדברים לסמכות בית המשפט לעניינים מינהליים, היא זו המבצעת תפקיד על-פי דין כקבוע בחוק".
לגופם של דברים, דחתה אגמון-גונן את עתירתה של חברת י.לרר (הנדסה) על פסילת הצעתה במכרז בשל פגם בערבות שהגישה במסגרתו, וחייבה אותה בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל. את לרר ייצג עו"ד פיראס ג'באלי, את יהל מהנדסים ייצג עו"ד מיכאל קריצ'בסקי, את המדינה ייצגה עו"ד רותם אלקלעי, ואת חברת אחים בן-רחמים שזכתה במכרז - עוה"ד שירן שולדינר ואריאל פלביאו.

תאריך:  27/05/2015   |   עודכן:  27/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה אחראית למכרז שמנהל גורם חיצוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
רשות החברות הממשלתיות ליוותה את חברת החשמל בפרסום תשקיף להנפקת אגרות חוב סחירות לציבור לראשונה מאז 2002    בכוונת חברת החשמל לגייס כמיליארד שקל
עידן יוסף
עבודת עובדי חטיבת התשתיות, הפקידים, המוסכים והמטענים הסתיימה מוקדם מן הרגיל    מחאה על ניוד עובדי מוסך לבאר שבע והסבת מכונאים לתפקיד ניהוג
יצחק דנון
החברה שבנתה את "צמרת הפארק" בנתניה תובעת את היזם בטענה שלא קיבלה את מלוא התשלום ואף נאלצה לפצות את הדיירים על מחדלים של משהב
עופר וולפסון
העיתונאי הבכיר של ידיעות אחרונות באוניברסיטת אריאל: "העיתון שלי איבד ממעמדו הרבה לפני ישראל היום"    "ידיעות אחרונות חרת על דגלו את עיקרון האי-התערבות"
יפעת גדות
נשיא המדינה: "בחרתם בערבות ההדדית - הענקתם מתנת חיים לרבים אחרים בידיעה ברורה שאברי יקיריכם יושתלו במי שזקוק להם, ללא הבדל דת גזע או מין"    "אין לנו זכות ורשות לכפות תרומה על משפחות הנרתעות מטעמי אמונה, מסורת וכל טעם אחר, ועם זאת יש עוד הרבה מה לעשות כדי להגדיל את היקף תרומות האיברים, ולהציב את הנושא כמשימה לאומית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il