X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה לנשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, אליעזר ריבלין:

כלים אנכרוניסטיים בשמירת הפרטיות

אגמון-גונן: ביהמ"ש צריך לומר שהוא לא יכול להתמודד עם השדה הטכנולוגי והזכות להישכח קובו: במישור הפלילי כבר אין פרטיות - אבל יתרונות המצב עולים על חסרונותיו
▪  ▪  ▪
ריבלין. "הפתרון מתיישן" [צילום: איציק וולף]

"בית המשפט עוד לא הפנים, שהשמירה על הפרטיות בעידן האינטרנט שונה לחלוטין ממה שהיה קודם. בית המשפט תמיד מדדה אחרי הטכנולוגיה, וכאשר הוא מוצא פתרון - זה כבר התיישן". כך אומר (יום ד', 27.5.15) המשנה בדימוס לנשיא בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין. הוא דיבר ביום עיון על סוגיות בפרטיות שערכו ועד מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין ומועצת העיתונות.
לדעת ריבלין, הדיון על שמירת הפרטיות והשם הטוב נעשה בכלים אנכרוניסטיים. "האינטרנט מעצים תופעות חברתיות, לטוב ולרע. מצד אחד, הוא מאפשר להפיץ לשון הרע; מצד שני, הוא נותן לכל אחד אפשרות להביע את דעתו והוא נטל את המונופול מידי בעלי הידע וכל אחד יכול לרכוש אותו", הוסיף ריבלין.
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן, אמרה ביום העיון: "כאשר מגיעים לשדה הטכנולוגי, המשפט צריך להתנהג בצניעות ולהגיד שהוא לא יכול להתמודד עם זה. נושא הזכות להישכח הוא קודם כל חברתי".
אגמון-גונן התייחסה לבעייתיות של הזכות להישכח כסכנה למדרון חלקלק. היא סיפרה על פסנתרן אמריקני ידוע שדרש מגוגל להסיר ביקורת נשכנית נגדו שהתפרסמה בוושינגטון פוסט, ואמרה: "מה יהיה אחר כך? אם נוריד ביקורת שלא מוצאת חן, אולי נדרוש להוריד גם עיתונות חוקרת שלא תמצא חן בעיני מישהו?". עוד העירה, כי הסרה אינה ריאלית, משום שגם אם פרסום יוסר מגוגל - הוא יתפרסם במהירות רבה באתרים אחרים ברחבי העולם.
אגמון-גונן גם ציינה, כי את רוב המידע - "אנחנו מעלים בעצמנו. צריך לקחת יותר אחריות ולראות מה אנחנו מעלים ומה לא". לכן, היא מעריכה, "עברנו מבחינה חברתית את נקודת האל-חזור. ברגע שהמידע הזה נמצא - הוא נמצא. האופציה היחידה היא קובה, שם לפי החוק אין אינטרנט, אלא רק לבתי חולים וכדומה, ומי שנתפס גולש - נשלח למאסר. הייתי בקובה ועברתי ייסורי גמילה קשים. אבל אני לא בעד הפתרון הזה, ולכן אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם זה.
"העולם נהיה יותר מסוכן בכל מיני דרכים, אבל גם יותר בטוח בכל מיני דרכים. הטכנולוגיה עובדת בשני הכיוונים, צריך ללמוד לחיות איתה וזה לא תמיד קל. נכון, זה עלול להביא למקרים כמו התאבדויות, אבל גם לכך שמישהו כותב שהוא בדיכאון ומצילים אותו. צריך לעבוד יותר על אתיקה, אבל אני לא חושבת שהפתרונות הללו ריאליים. בסופו של דבר, מי שעושה יותר רעש מהפרסום עליו - העניין שלו לא יורד לעולם".
סגן נשיא בית משפט השלום ברמלה, ד"ר עמי קובו, אומר, כי במישור הפלילי כבר למעשה אין פרטיות - למשל בחיפוש בטלפון סלולרי, בגילוי עקבות דנ"א ובמצלמות במרחב הציבורי. "יש לזה הרבה יתרונות אחרים והם עולים על החסרונות. זה מאפשר לפענח פשעים, זה מונע פשיעה, זה מונע הרשעות שווא", הדגיש.
קובו התייחס לביצוע הנרחב של עבירות באינטרנט, והעלה את השאלה עד כמה הן עניינו של המשפט הפלילי אל מול המשפט האזרחי. "תפיסת העולם שלי אומרת שצריך למעט בשימוש במשפט הפלילי, אם כי יש מקרים בהם אין מנוס מכך", הוסיף. הוא העלה את השאלה, האם אין מקום לאפשר לאדם שהורשע בעבירה קלה שהתיישנה, לדרוש למחוק את שמו מאתרים משפטיים (להבדיל מהרשת כולה).

תאריך:  28/05/2015   |   עודכן:  28/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלים אנכרוניסטיים בשמירת הפרטיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ישרתו בעיקר את השכונות החרדיות    הקו לאלעד יוארך עד גני הדר בפתח תקוה
עידן יוסף
חקירה נגד מועצת הצמחים שאמורה הייתה להתברר בלהב 433 נסגרה ביחידת הונאה מרכז מחוסר אשמה מבלי שנחקרו המעורבים בפרשה    חקירת פרשיית "הקופה הקטנה" עשויה להיות קצה הקרחון של פרשה גדולה שזרועותיה מסתעפות מעבר לים    המשך יבוא
איציק וולף
הרב אליקים לבנון טוען כי נשאל על-ידי גרשון מסיקה, עד המדינה בפרשת ישראל ביתנו, האם מותר לו הלכתית למסור מידע מפליל על אחרים    טוען כי הקו האדום של מסיקה היה שלא לקחת כסף לחשבונות פרטיים
איציק וולף
שר הביטחון התייחס לירי הרקטה מרצועת עזה ואמר כי חמאס הוא ישות טרור שנושאת באחריות לנעשה ברצועה ולכן תגובת ישראל הייתה גם נגד חמאס וגם נגד הג'יהאד האיסלאמי שביצע את הירי
אלעזר לוין
מצפים לקבלת מענק או תמורה כספית אחרת עם מכירת השליטה בחברה לקבוצת פוסון הסינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il