X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כ"ץ איים בצווי חרום והודיע כי עובדים שלא יתייצבו לעבודתם יואשמו בפגיעה בכלכלת ישראל התעשיינים: השביתה גורמת נזק יומי של 75 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪
לפיד וכ"ץ [צילום: פלאש 90]

בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולאחר שקיים פגישה עם וועדי העובדים של נמלי ישראל נעתרו הוועדים לבקשתו של יו"ר ההסתדרות והם חוזרים לעבודה באופן מלא כבר הלילה. ניסנקורן שוחח עם שר התחבורה והודיע לו על כך.
מוועד עובדי נמל אשדוד נמסר שהעבודה בנמל אשדוד חוזרת לתקנה. לאחר מו"מ עם יו"ר ההסתדרות הוחלט שיוקם צוות מצומצם אשר ינהל מו"מ אינטנסיבי עם המדינה לגבי הקמת הנמלים החדשים ושמירת זכויות העובדים. לדבריהם, ההסכמה שהושגה הייתה רצונם של העובדים מלכתחילה.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הציע מוקדם יותר לעובדי הנמלים שלא לנסות את הממשלה ואיים כי אם השביתה בנמלים לא תסתיים בתוך שעות תוציא הממשלה צווי חרום ותאכוף את החוק כך שמי שלא ימלא אחריו יואשם בפגיעה בכלכלת המדינה.
בטקס החתימה על החוזים להפעלת נמל המפרץ ונמל הדרום שנערך בתל אביב, אמר כ"ץ: "נחשפתי כמוכם לשביתה הפראית שאירעה - יש כללים במדינה. הוועדים והעובדים בחיפה ובאשדוד עשו את כל מה שלא קרה בשנים האחרונות - להשבית את הנמלים. הם עשו טעות משמעותית ואין לי ספק שהם יחזרו לעבודה מהר מאוד. יו"ר ההסתדרות התקשר אלי והודיע לי שהוא לא מקבל את ההתנהגות הזו.
"אין לאיש זכות למנוע מאזרחי מדינת ישראל את התועלות שבהקמת הנמלים החדשים, הרחבת הפעילות, תוספת של אלפי מקומות עבודה, הוזלת המזון בכל בית בישראל, ההנחה הייתה שמעבר לפוליטיקה כולנו עובדים עבור אזרחי המדינה ומי שלא מבין את זה מושלך מעבר לשוברי הגלים - סמלית ומעשית. לא ייתכן שהרצון שלהם להשבית את השאלטר יגרום להם להשבית את העבודה.
"כאן במקום הזה מושקעים 10 מיליארד ש"ח על-ידי חנ"י והחברות שמגיעות הנה - שקל אחד לא מקופת המדינה כפי שהבטחתי. לא על חשבון תקציב הבריאות, החינוך, הרווחה ועוד. אנחנו גם נשקיע מבחינה ממשלתית בפסי רכבת, בכבישים ועוד. מי שמתנגד לדבר כזה עושה זאת רק מסיבות של אינטרסים.
"מי שהכריע בסופו של דבר איפה הוא ימשיך את תפקידו הוא אני - הודעתי לרה"מ שאני רוצה להמשיך במשרד הזה כדי להמשיך את הרפורמות ואת מהפכת התשתיות".
עוד אמר השר כ"ץ: "לפני שנתיים הודענו על השקתה של הרפורמה בנמלים ואנו עכשיו אנחנו כבר עמוק בתהליך. אנחנו רואים שהחברות הזוכות הן חברה סינית וחברה הולנדית וזה מבטא את העובדה שהתהליך היה נכון. אנחנו רוצים לחזור ולהיות מרכז גאוגרפי עם פוטנציאל לתובלה ימית בינ"ל.
"דווקא המעצמות הימיות הבינ"ל, הולנד וסין, הגיעו לכאן וזכו באפשרות ובזיכיון להפעיל את הנמלים החדשים. בזאת, גם הוכחנו שהפוטנציאל של ישראל הוא כמרכז עולמי של יבשות וגם הגופים שהכי מבינים בנושא הגיעו לכאן וזה מראה שלהצלחה יש פוטנציאל מאוד גבוה. זה היה החזון והוא לא היה מובן מאליו. חלק קטן הבינו את החזון. בתחילה דיברו אולי על נמל אחד בלבד וכולי אבל בסוף הבינו שיש צורך בשניים.
"אני מאוד מעריך את העובדה שהשר לשעבר יאיר לפיד הבין את החזון והצטרף עם גיבוי רה"מ לחזון של שני נמלים. זה לא מובן מאליו".
התעשיינים אומרים כי השביתה בנמלים גורמת למשק נזק של 75 מיליוני שקלים בכל יום. נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אומר כי השביתות אינן אירוע נדיר ומקורן בהתנהלות גרועה של עובדי הנמלים בכל סכסוך. הוא קרא לכל הצדדים המעורבים לנהוג באחראיות וליישב את הסכסוך במהירות וביעילות.
שר החקלאות אורי אריאל אמר כי ״מדובר בשביתה פראית וחצופה הפוגעת ללא אבחנה בציבור רחב שכל חטאו הוא עיסוקו החקלאי. לייצוא החקלאי נגרמה היום פגיעה כלכלית קשה תוך רמיסת החוק וביזוי בית המשפט. את הפיצוי לחקלאים שנאלצים לספוג שוב נזק מיותר ראוי וצריך לקזז ממשכורתם של עובדי הנמלים השובתים. אולי כאשר תפגע משכורתם הם יבינו את הנזק שהם גורמים לאחרים״.

תאריך:  28/05/2015   |   עודכן:  28/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי הנמלים ישובו לעבודה הלילה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד הראה שהוא מנהיג
מושיקו  |  28/05/15 18:25
2
לכץ
אלפנדרו   |  29/05/15 07:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
רימון בן-יקיר טוען שחברת הבנייה שבשליטת יגאל אהובי פינתה אותו ממגדל הפלטינום בתל אביב כדי להשכיר את המקום בסכום גבוה יותר
יצחק דנון
התובעים מבקשים לבטל את השאלות המיועדות לסנן הומוסקסואלים ויוצאי אתיופיה, בטענה שאין להן מקום לנוכח הידע המודרני על העברת איידס
עופר וולפסון
רשמה הכנסות של כ-944 מיליון שקל ברבעון הראשון    הרווח הנקי הסתכם בכ-18.2 מיליון שקל    תחלק 15 מיליון שקל דיבידנד    צפויה לפתוח 8 סניפים חדשים עד סוף 2015
אלעזר לוין
הסיבה: העבירה לעתודות 1.24 מיליארד שקל מתוך ההכנסות, כדי לפצות על הירידה בריבית בשוק ההון
לי-אור אברבך
13 עובדים יפוטרו    לבעלי שכר של 40 אלף שקל ומעלה יקוצצו 10% כבר מהחודש הקרוב, לבעלי שכר של 20-40 אלף שקל יקוצצו 7%, ולבעלי שכר של 15-20 אלף שקל יקוצצו 2% החל ממשכורת אוגוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il