X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-1,100 עובדי מפעלי טכנולוגיית להבים בנהריה ובתפן ייהנו מתוספת שכר של כ-10% בתקופת ההסכם, מענק חתימה, קרן השתלמות, קביעות תוך שנתיים ועוד
▪  ▪  ▪
יו"ר ההסתדרת אבי ניסנקורן ונציגת פראט אנד ויטני האמריקנית מיה ריצ'רסון

ההסתדרות, הנהלת מפעלי טכנולוגיית להבים מקבוצת BTL וועד העובדים חתמו (יום ב', 1.6.15) על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, שיחול על 1,100 עובדים באתריה בנהריה ובתפן. תוקפו של ההסכם הוא עד לסוף 2017.
בראש ההסכם החלטה על מתן תוספת שכר לעובדים שתעמוד על 3% בכל אחת משנות תחולתו: 3% ישולמו רטרואקטיבית הלך מחודש אפריל 2015, העלאה של 3% נוספים תיכנס לתוקפה בינואר 2016 ו-3% נוספים בראשית 2017. בהסכם נקבע גם כי לעובדי משמרות צהריים ולילה תינתן תוספת בשיעור של 42.5% על כל שעת עבודה.
בנוסף לכך, לאור העובדה שמדובר בהסכם קיבוצי ראשון שנחתם בחברה, הסכימה ההנהלה לשלם מענק חתימה חד-פעמי שיגיע עד ל-1,500 שקל לעובד, בהתאם לוותק.
ההסכם כולל קביעות לאחר ותק של שנתיים. במקרה שבו החברה תחליט על פיטורי צמצום והתייעלות, לוועד העובדים תינתן הזכות להתנגד לפיטוריהם של 35% מהעובדים המועמדים לפיטורים, ולפתוח במו"מ עם ההנהלה באשר לרשימת עובדים חלופית.
בסעיף הרווחה קובע ההסכם כי החברה תדאג להסעות עובדים למפעלים על חשבונה, ולתשלום מלא עבור כל ימי היעדרות בשל מחלה ראשונה בשנה. עוד נקבע כי העובדים יקבלו מדי שנה סט ביגוד ואילו עובדות יקבלו קצובת ביגוד שנתית בסך 700 שקל.
סעיף נוסף קובע כי החברה תספק לעובדים ארוחת בוקר על חשבונה וארוחת צהריים ולילה מסובסדת בעלות של 4 שקלים בלבד לעובד. במקביל, החברה תממן על חשבונה הפסקה נוספת לעובדי המשמרות בה יוגשו כריך, שתייה חמה ושתייה קרה. כחלק מההסכם הנהלת החברה תספק ארוחות צהריים למשפחת עובד המצויה באבל.
לצד זאת, נקבע כי כל עובד שיתחתן, שבנו יתחתן או לרגל הולדת ילד יקבל 300 שקל נטו במשכורת. שווי השי שיקבלו העובדים בראש השנה ובפסח יעמוד על 600 שקל. חלק נוסף בהסכם קובע כי עובדים הנדרשים לעבוד עם משקפי ראייה, ולהם ותק של שנת עבודה אחת לכל הפחות, יהיו זכאים להשתתפות החברה ברכישת משקפיים אחת לשנה בסכום של 150 שקל.
ההסכם קובע כי הנהלת החברה תשתתף ב-500 שקל בתשלום עובדים על קייטנות קיץ לילדיהם, עד ל-1,000 שקל לעובד, וכן כי הנהלת החברה תחלק כרטיסים והסעות למופעי הפסטיגל בחנוכה ותעניק שי לכל ילדי העובדים בהגיעם לגיל 3, בהגיעם לכיתה א' ובעת גיוסם לצה"ל.
עוד נקבע במסגרת ההסכם כי העובדים יהיו זכאים למימון שנתי ע"ח החברה של דמי החבר השנתיים לעמותה לקידום מקצועי של הסתדרות המעו"ף "שחר און".
בנושא ההפרשות הפנסיוניות הוסכם שההפרשות לקרן השתלמות יגיעו עד ל-10% - 2.5% על חשבון העובד ו-7.5% על חשבון המעסיק. בנוסף לכך נקבע כי החברה תעניק מענק פרישה לעובד שהגיע לגיל המתאים, שינוע בין 10,000 שקל ל-25 אלף שקל, בהתאם לוותק. עובדים בעלי ותק של 10 שנים רצופות בחברה יהיו זכאים לפוליסת ביטוח חיים בסכום של 250 אלף שקל במימון החברה, ועובדים בעלי ותק של שנה אחת לפחות יהיו זכאים להסדרת פוליסת ביטוח שיניים.
מפעלי טכנולוגיית להבים מקבוצת BTL עוסקים בייצור להבי מנועי סילון עבור תעשיית התעופה והחלל כמו גם ייצור להבים לתעשיית טורבינות הגז. החברה, שנקראה בעברה "להבי ישקר", נוסדה על-ידי היזם והתעשיין סטף ורטהימר ונמכרה במאי אשתקד לחברת פראט אנד ויטני האמריקנית. בספטמבר האחרון התארגנו העובדים והקימו ועד תחת ההסתדרות לאחר שחששו לביטחונם התעסוקתי עקב שינויים במפעלים ובכללם שינויי השליטה באחזקותיו.

תאריך:  01/06/2015   |   עודכן:  01/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטף ורטהימר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם קיבוצי בין להבים BTL להסתדרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שלושת הדיינים - יעקב זמיר, אליעזר איגרא ואהרן כץ - יכהנו בבית הדין הרבני הגדול לפחות עד ל-25 באוקטובר 2015    המינוי נעשה על-ידי שרת המשפטים בתיאום עם נשיא בית הדין, הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף    שרת המשפטים: מקווה שמינוים יקל על העומסים בבית הדין הגדול    מצוקת הסחבת צפויה להיות מורגשת כעת יותר בבתי הדין האזוריים, שמהם מגיעים הדיינים הזמניים
יפעת גדות
העץ המיוחד הורכב משילוב של שיח פלפל על גבי כנה של עץ שמעניקה לו צימוח גבוה ושפע של פירות
יואב יצחק
התשלומים הוצגו למימון משוב השופטים    הם בוצעו למרות שלא אושרו על-ידי מוסדות לשכת עורכי הדין ובניגוד מפורש להוראות המועצה הארצית    כשנדרש יו"ר הלשכה ברזילי על-ידי המועצה הארצית להימנע ממימון המשוב באמצעות תקציב הלשכה הוא שיקר לחבריו וטען כי המימון יגיע מספונסרים    ההוצאות כוללות תשלום חריג במיוחד: 177,000 ש"ח לאתר ynet, תמורת: "אתר ynet יקדם סדרת כתבות בנושאים שונים בתחומים בהם עוסקת הלשכה"
איתמר לוין
נור ניהול פרויקטים תבעה מבנק הפועלים 2.5 מיליון שקל בהתבסס על חוות דעת חסרת יסוד של ישראל פינקל    התביעה נדחתה, פינקל ספג ביקורת חריפה ונור תשלם לבנק 85,000 שקל
איתמר לוין
בדצמבר 2008 נתפס נשק בביתו של הנאשם, הפרקליטות העבירה למחרת את התיק לתביעות המשטרה - וכתב האישום הוגש רק באוקטובר 2012    התוצאה: ביהמ"ש ביטל אותו בשל הגנה מן הצדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il