X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה המסדרת המליצה על סגני יו"ר הכנסת, על הרכב הוועדות ועל יושב-ראש הוועדות שבראשן יו"ר מהקואליציה
▪  ▪  ▪
איתן כבל [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 1.6.15) את המלצת הוועדה המסדרת על סגני יו"ר הכנסת הבאים: ח"כ אורן חזן וח"כ נורית קורן מהליכוד. שניהם יכהנו בתפקיד עד 1 ביוני 2016. ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה למחצית קדנציה, כלומר עד 25.8.17, ח"כ טלי פלוסקוב מכולנו, ח"כ יצחק וקנין מש"ס, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי וח"כ שי פירון מיש עתיד.
ח"כ אחמד טיבי: "בטעות השמטת את נציג הרשימה המשותפת. מגיע לנו סגן יו"ר כאחד משבעת הסגנים על-פי דין. זה נשמט מההקראה. את השם נמסור מאוחר יותר, אבל שיהיה ברור שאחד משבעת הסגנים הוא שלנו. יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ צחי הנגבי הבטיח לבדוק את העניין עד לרביזיה שהוגשה.
הוועדה החליטה גם על הרכבי ועדות הכנסת. הרשימה המלאה מצ"ב. סיעת המחנה הציוני טרם מסרה שמות. ובחלק מהוועדות לא נמסרו שמות נוספים.
איתן כבל גבר בסיעה 13:8 על שלי יחימוביץ' ויכהן כיו"ר ועדת הכלכלה. יחימוביץ' ברכה על הבחירה בו: "איתן הוא פרלמנטר מעולה ומנוסה, ואני בטוחה שינהל את הוועדה בכישרון רב. זו הייתה התמודדות הוגנת ונקייה, שנעשתה ברוח טובה, ולמפלגות רבות אחרות יש מה ללמוד מאיתנו".
נציגי ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב וח"כ אורלי לוי-אבקסיס מחו על הרכבי הוועדות ועל כך שלסיעה שלהם יש ייצוג חסר פרופורציה דווקא בוועדת העלייה והקליטה ולא בוועדות אחרות. אילטוב: "אני לא יודע על-פי איזה מפתח קיבלנו שני מקומות בוועדת העלייה והקליטה, ולא קיבלנו לא בוועדת הרווחה, לא בכלכלה, לא בחוקה ולא בפנים. אולי יש לנו 60 ח"כים ולכן קיבלנו שני ח"כים בוועדת העלייה. יש פ ההתנכלות של סיעות הבית. הסיעה הקטנה ביותר קיבלה ועדות יותר חשובות. לא קיבלנו שום יו"ר ועדה, גם לא הזוטרה ביותר".
יו"ר הוועדה הנגבי השיב: "היום ממנים 7 סגני יו"ר לכנסת. על-פי חוק מותר למנות 9, כך שההצבעה היום לא סותמת את הגולל. אין לי מושג מה שהיה עד שהגעתי. אני קיבלתי את חלוקת הוועדות כהסכמה. מה שצריך לתקן, נתקן. מה שבתוך האופוזיציה אני לא יכול להתערב".
לוי-אבקסיס: "איך מדירים מפלגה? איך ייתכן שסגני יו"ר יצומצמו כדי להדיר רגליים? קולי יישמע ולא רק לפרוטוקול. יש פה שיתוף פעולה בין קואליציה לאופוזיציה כדי שלא ישמיעו דעות. התפקיד של אופוזיציה להקשות. יש כאן שתיקה רועמת של המחנה הציוני". לאחר שלוש קריאות לסדר ביקש ממנה הנגבי לצאת מהדיון וטיבי קרא אחריה: "Welcome לאופוזיציה".
הוועדה החליטה גם להמליץ על יושבי-ראש הוועדות הבאים: ח"כ דוד ביטן (הליכוד) לוועדת הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לוועדת הכספים, הנגבי לוועדת החוץ והביטחון, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) לוועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ דודו אמסלם (הליכוד) לוועדת הפנים, ח"כ יעקב מרגי (יהדות התורה) לוועדת החינוך התרבות והספורט, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) לוועדת העבודה הרווחה והבריאות, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) לוועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) לוועדת העלייה הקליטה והתפוצות.
יו"ר של שתי הוועדות הנוספות שיושבי-הראש שלהם מהאופוזיציה - הוועדה לביקורת המדינה והוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי - ימונו רק לאחר שהאופוזיציה תגיע להחלטה בדבר איוש התפקידים. נראה כי עאידה תומא-סולימאן מהרשימה המשותפת תעמוד בראש האחרונה.
המליאה אמורה לאשר עוד היום את כל ההמלצות בדבר סגני יו"ר, הרכבי הוועדות ויושבי הראש שלהן.

תאריך:  01/06/2015   |   עודכן:  02/06/2015
+"ביטול ועדת עובדים זרים - בכייה לדורות"
22:41 01/06/15  |  

קו לעובד, המוקד לפליטים ולמהגרים, האגודה לזכויות האזרח ורופאים לזכויות אדם פנו אל יו"ר הכנסת וחברי כנסת והתריעו מפני ביטול ועדת העובדים הזרים. לדבריהם, הוועדה היא הפלטפורמה היחידה בכנסת שבה נשמע קולם של מהגרי העבודה, אחת הקבוצות המוחלשות ביותר, וקיים חשש מפני מצב בו יזכו המשרדים האחראיים כגון משרד הפנים ומשרד הכלכלה לחופש פעולה מוחלט ללא ביקורת.

+הנגבי מונה לראשות ועדת חוץ וביטחון
22:38 01/06/15  |  

חברי ועדת החוץ והביטחון אישרו פה אחד את מינויו של ח"כ צחי הנגבי (ליכוד) כיו"ר הוועדה. הנגבי שכיהן בעבר תקופה ארוכה כיו"ר הוועדה אמר כי "הוא שמח לחזור לעמוד בראש הוועדה, כל שכן בתקופה מאתגרת ורווית פעילות".

+טירונים בצמרת הכנסת
22:31 01/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פארסה של מינויים בכנסת: ארבעה מבין סגני היו"ר מכהנים זו הקדנציה הראשונה, כך גם יו"ר ועדת הכנסת, ואילו את ועדת המדע והטכנולוגיה מסרו דווקא לח"כ חרדי. "איזהו חכם - המכיר את מקומו", וגם ההפך הוא הנכון

ביזיון [צילום: דוברות הכנסת]
+ח"כ ניסן סלומינסקי נבחר ליו"ר ועדת חוקה
22:23 01/06/15  |  

ועדת חוקה, חוק ומשפט בחרה בח"כ ניסן סלומינסקי לכהונת יושב הראש של הוועדה. הוועדה תמנה 13 חברים.

+לראשונה: אתיופי בראשות ועדת הקליטה
21:53 01/06/15  |  

לראשונה מאז הוקמה לפני כ-35 שנים, עומד מהערב (ב') בראשות ועדת הקליטה יוצא אתיופיה. אברהם נגוסה (הליכוד) נבחר ע"י חברי הועדה. נגוסה הגיע לדיון היישר מנמל התעופה בן גוריון, לאחר ששב משורת פגישות עם ראשי קהילות יהודיות בצפון-אמריקה. לדבריו, יטפל בעידוד העלייה מכל ארצות הגולה, בפתרון בעיות עולים ובשילוב העולים בחברה הישראלית. שר העלייה והקליטה זאב אלקין הודה כי הוא מתרגש מאוד מהמעמד כיוון שלפני עשור שנים, "עשינו בוועדה זו את צעדינו הראשונים בבניין, וכבר אז היה אברהם נגוסה פעיל מאוד. הערב הזה הוא סגירת מעגל, כיוון שהמדינה הזו קמה לצורך קליטת עולים חדשים, ולא נרשמו מאבקי קואליציה ואופוזיציה בנושאים הללו - אלא כולם נאבקו יחד למען המטרה המשותפת: הבאת כמה-שיותר יהודים לארץ.

+דוד ביטן מונה ליו"ר ועדת הכנסת
21:48 01/06/15  |  

חברי ועדת הכנסת אישרו פה אחד את מינויו של ח"כ דוד ביטן (ליכוד) כיו"ר הוועדה. ח"כ ביטן אמר: "היה חשוב לי בשנה הראשונה שלי כח"כ להישאר בבית הזה ולא למהר לקבל מינוי כסגן שר כדי ללמוד את עבודת הבית". השר ישראל כ"ץ שהגיע לברך אמר: "אתה מיועד לכהן כיו"ר הוועדה שנה אחת ואחר כך נכין לך לשכה כסגני במשרד התחבורה".

+מקלב נבחר ליו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה
21:32 01/06/15  |  

ועדת המדע והטכנולוגיה בחרה בח"כ אורי מקלב מסיעת יהדות התורה, לתפקיד יו"ר הוועדה. מקלב אמר כי בכוונתו לקדם ולהרחיב את ענייני המדע והטכנולוגיה בדגש על זכויות האזרח, הגנת הצרכן והפרטיות. רוב חברי ועדת המדע, נמנים על חברי הכנסת מהאופוזיציה.

+דוד אמסלם נבחר לכהן כיו"ר ועדת הפנים
20:33 01/06/15  |  

חברי ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרו פה אחד את מינויו של ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) ליו"ר. אמסלם אמר בישיבה: "זכות גדולה נפלה בחלקי כיו"ר הוועדה. במשך 20 השנים האחרונות הגעתי כל בוקר לעבודה בעיריית ירושלים ותרמתי לציבור וכך אני מתכוון לעשות גם כאן. אני לא איש של דיבורים ולכן מרגע זה אחדל מלדבר ואתחיל לעשות".

+נתניהו הגיע לברך את גפני
20:31 01/06/15  |  

ועדת הכספים אישרה פה אחד את מינויו של ח"כ משה גפני ליו"ר ועדת הכספים. הגיעו לברך שרים רבים וחברי כנסת בהם גם ראש הממשלה, שאמר: "גפני הוא גם אהוד וגם מוכשר מאוד והוא יודע לעשות את העבודה". גפני הודה לקודמו ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) ואמר: "לוועדת הכספים שיש עבודה רבה מאוד, להעביר את התקציב וחוק ההסדרים ובמהירות. נכפתה עלינו מציאות שבה אנחנו לקראת סוף שנה ועדיין אין תקציב מאושר".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דוד  ביטן / David Bitan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  ש"ס  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כבל לכלכלה, אלאלוף לעבודה, אמסלם לפנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
ראש הממשלה מעריך כי מצביעי ישראל ביתנו לא היו מצביעים עבורה אם היו יודעים שתישאר באופוזיציה    ישראל ביתנו: הוא אינו רשאי לדבר בשם הימין או המחנה הלאומי
עידן יוסף
אושר בקריאה ראשונה: תקציב דו-שנתי שיאושר בתוך 175 יום    טיבי: המטרה היא לצמצם את האפשרות של האופוזיציה    שפיר: יש במדינת ישראל תקציב סודי שעובר בוועדת הכספים ללא כל פיקוח
עידן יוסף
ראש המועצה לשעבר תועד בפרנקפורט בראש משלחת בזבזנית    מכחיש ששהה בזמן משחק    אין תשובה מדוע הפמליה הייתה גדולה
קסניה סבטלובה
נאום הבכורה של חברת הכנסת קסניה סבטלובה מסיעת המחנה הציוני בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ב' בסיוון תשע"ה, 20.05.2015]
יפעת שאשא-ביטון
נאום הבכורה של חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון מסיעת כולנו בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ב' בסיוון תשע"ה, 20.05.2015]
רשימות נוספות
פגש את האויב: חבר-כנסת נועד עם קפוצ'י  /  עידן יוסף
תחילתה של ידידות: ארדן וסער מתקרבים  /  עידן יוסף
הושבעה הממשלה ה-34 של ישראל  /  עידן יוסף
למען השוויון בנטל  /  יואב קיש
מציאות של סיכויים  /  איל בן-ראובן
באמונה ובעבודה קשה  /  ירון מזוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il