X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר העדפות צופי הכבלים והלווין

רב-ערוצית? הצופים צורכים 5 ערוצים

צופי יס מרוצים יותר מאשר צופי הוט וממתינים פחות למענה טלפוני הצופים צורכים בעיקר חדשות ואקטואליה מעוניינים באסדרה ובפיקוח גם על שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט ובהגברת אכיפה על שידורי ילדים
▪  ▪  ▪

בסקר שנערך עבור המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין נמצא כי למרות מבחר הערוצים הרב בטלוויזיה, רוב צופי הוט (HOT) ויס (yes) נאמנים למספר ערוצים מצומצם. כ-67% ממשתתפי הסקר צופים באופן קבוע בחמישה ערוצים ומטה - בדומה למספר הערוצים בעידן פלוס, כ-27% צופים בחמישה עד עשרה ערוצים, ורק 6% צופים באופן קבוע ביותר מעשרה ערוצים.
ההורים דורשים פיקוח
המועצה ביקשה נתונים בקשר לצפיית ילדים בטלוויזיה ככלי תומך לעיצוב המדיניות החדשה של אסדרת שידורי הילדים, מדיניות שכבר הוחל בגיבושה. על-פי ממצאי הסקר, ילדים עד גיל 12 צופים בטלוויזיה כשעה וחצי בממוצע (85 דקות) מדי יום. 21% מההורים טענו כי הילדים שלהם צופים בטלוויזיה יותר משעתיים ביום, ואילו 12% טענו כי ילדיהם לא צופים כלל בטלוויזיה.
רוב מוחלט של ההורים (83%) טענו כי הם מגבילים את זמן הצפייה של ילדיהם בטלוויזיה.
כ-20% מההורים ענו כי הם מרוצים במידה רבה או במידה רבה מאוד מהתכנים המשודרים בערוצי הילדים, כ-38% ענו כי הם מרוצים במידה בינונית מהתכנים המשודרים.
84% סבורים שעל המדינה להגביר את הפיקוח על שידורי הילדים. במקביל, 26% משתמשים באפשרויות לבקרת ההורים על הצפייה.
בכל הנוגע לסיווג משדרים ולסימונם, 75% מהנשאלים אומרים כי הם מקפידים שילדיהם לא יצפו בתכנים המסווגים לגילאים גבוהים יותר מאלה המומלצים.
הציבור מצפה לרגולציה באינטרנט
רוב הציבור (54%) תומך באסדרה ובפיקוח של המועצה על שידורי טלוויזיה באינטרנט, כמו אלו שמספקת סלקום. השיעור הגבוה ביותר (71%) נמצא בגילאי הביניים (49-35 שנים), טווח גילאים המאפיין לרוב הורים לילדים בגילאי הגן ובית הספר.
יש ביקוש ער להפקות טלוויזיוניות מקוריות נוספות. בסקר, שנערך על-ידי חברת Ci מידע שיווקי בקרב מדגם של אוכלוסיית צופי הטלוויזיה, נמצא כי רוב הציבור תומך בהגדלת הפקות המקור. 49% מהנשאלים ענו כי יש לדעתם להפיק יותר סדרות מקור בעברית, 31% טענו כי יש מספיק הפקות מקור ישראליות ואילו רק 6% סבורים שיש להפיק פחות.
הן מנויי הוט והן מנויי יס נותנים ציון איכות גבוה להפקות המקור של החברות. הסדרה האיכותית ביותר לדעת צופי יס היא "פאודה" ואחריה "סרוגים", והסדרות שצופי הוט בחרו כאיכותיות ביותר הן "זגורי אימפריה" ו"הבורר".
מעדיפים לצפות בחדשות, בסרטים ובבידור
בסקר נמצא כי הסוגה המועדפת על הצופה הישראלי היא שידורי חדשות ואקטואליה - 64% מהנשאלים דיווחו כי אלו התוכניות שהם הכי אוהבים לצפות בהן.
ממצא זה בולט בעיקר בקבוצת בני 50 ומעלה (84%) והרבה פחות אצל בני 18-29 (45%).
במקום השני נמצאים סרטים (60%), ובמקום השלישי סדרות זרות ותוכניות סאטירה (52% כ"א). במקום האחרון ממוקמות תוכניות ומשדרי הספורט, אותם אוהבים לראות רק 24% מהנשאלים. גברים אוהבים יותר משדרי חדשות (70%), בעוד נשים אוהבות יותר סדרות זרות (56%). ההתעניינות בחדשות ובתוכניות תעודה עולה עם העלייה בגיל הנשאלים.
מכשיר הטלוויזיה הוא עדיין האמצעי העיקר לצפייה בתוכניות, אך החדירה של המחשב ואמצעים אחרים קיימת בכל הגילאים וכמובן אצל הצעירים.
חדירת אמצעי צפייה שאינם הטלוויזיה לשגרה של הישראלים נעשית בהדרגה, והיא נפוצה יותר בקרב הצעירים. 36% מבני 18 עד 29 צופים בתכנים טלוויזיוניים שלא דרך הטלוויזיה - באמצעות מחשבים, טלפונים חכמים ומחשבי לוח, בעוד שבקרב בני 50 ומעלה לא פחות מ-98% צופים בתוכניות באמצעות הטלוויזיה, עם חדירה נמוכה משמעותית של אמצעי צפייה אחרים.
הצפייה הנדחית (VOD) פופולרית מאוד בישראל. לא פחות מ-82% מבני 49-30 צופים באופן קבוע בתוכניות ב-VOD(רובם צופים במקביל גם בערוצים הרגילים), לצד 79% מהצעירים (בני 29-18) - רק שליש מהנשאלים צופים רק בתוכניות המועברות בערוצים השונים. קבוצת הגיל המבוגרת יותר (בני 50 ומעלה) משתמשת פחות באפשרות שידור זאת, עם 48% מהנשאלים. בסך-הכל, 67% מהנשאלים צופים בתוכניות ב-VOD.
הציבור רוצה "תמורה לאגרה"
בבחינת התפלגות המנויים, עולה כי הוט היא החברה הגדולה בשוק עם 41% מהמנויים. יס עומדת על פלח שוק של 37% מהנשאלים. 8% צופים בטלוויזיה באמצעות מערך עידן+, ואחוז אחד מנוי לשירות הטלוויזיה של סלקום. האוכלוסייה בה מערך עידן+ הוא הנפוץ ביותר היא קבוצת בני 29-18, בה המערך זוכה לחדירה של 15%, לעומת אוכלוסיית בני 50 ומעלה שם המערך כמעט ואינו בשימוש (פחות מאחוז).
כעשירית מהאוכלוסייה ו-20% מבני 50 ומטה אינם מנויים לאף אחת מהחברות. בני 50 ומעלה מנויים ל-HOT (55%) בשיעור ניכר יותר מהצעירים בני 29-18 (29% מנויים ל-HOT).
הנסקרים נשאלו באיזו מידה הם מרוצים מהתמורה שהם מקבלים עבור דמי המנוי לספק הטלוויזיה שלהם במטרה לבחון את שביעות רצונם הכללית בכל הנוגע לתוכן, שירות ומחיר. 71% ממנויי יס מרוצים במידה בינונית ומעלה מהתמורה למחיר, לעומת 57% ממנויי יס. 42% ממנויי הוט לא מרוצים, לעומת 26% ממנויי יס.
זמני מענה במוקדי השירות
הסקר בדק גם את זמני המענה במוקדי השירות בקרב לקוחות הטלוויזיה הרב-ערוצית, אשר העסיק את המועצה בחודשים האחרונים ועומד בראש סדרי הפיקוח והאכיפה שלה.
הנסקרים נשאלו האם הם פנו למוקד הלקוחות, ובמקרה שכן - האם הם המתינו לדעתם פרק זמן סביר. 46% מלקוחות הוט לעומת 16% מלקוחות יס טענו כי הם המתינו פרק זמן ארוך מדי למענה. 19% מלקוחות הוט ו-38% מלקוחות יס טענו כי זמן המענה היה סביר, ואילו 8% מלקוחות הוט ו-12% מלקוחות יס טענו כי זמן המענה במוקד שירות הלקוחות היה מהיר.
כך שעל-פי הסקר, יס מצליחה להעניק יותר תמורה למחיר וגם לתת מענה מהיר יותר ללקוחותיה במוקד.
נכונות המעבר של המנויים לשירות טלוויזיה מצומצם וזול יותר גבוהה (75% ממנויי יס ו-76% ממנויי הוט). נתון זה עולה בקנה אחד עם נתוני הסקר לפיהם רוב הציבור צופה לכל היותר בחמישה ערוצים באופן קבוע.
יפעת בן חי-שגב, יושב-ראש המועצה: "ממצאי הסקר מלמדים כי גם הציבור מכיר בערכה ובחשיבותה של החובה להפקות מקור, שלתפיסתה מהווה את קוד הקודשים של הרגולציה החדשה, ומחייבת את כל השחקנים בשוק, כולל המשדרים החדשים על גבי האינטרנט.
בן חי-שגב הוסיפה כי תפיסה זו הוטמעה באסדרה החדשה הנוהגת היום בעולם המערבי, אשר הגם שהיא מבחינה בין רמות הרגולציה על שידורים 'לינאריים' ו'לא-לינאריים', מחייבת את כולם בהשקעה בהפקות מקור באופן יחסי להכנסותיהם. דרישה זו צריכה לקבל משנה תוקף בישראל, לנוכח התרבות והשפה הייחודיים לנו".
הסקר בוצע בהזמנת המועצה על-ידי חברת Ci מידע שיווקי, ונערך בקרב 520 מרואיינים המהווים מדגם ארצי ומייצג של צופי הטלוויזיה בקרב האוכלוסייה היהודית. הסקר נערך באמצעות האינטרנט והטלפון, עם טעות דגימה סטטיסטית מקסימלית של 4.4% בכלל המדגם.

תאריך:  02/06/2015   |   עודכן:  02/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רב-ערוצית? הצופים צורכים 5 ערוצים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רב ערוצי? רב זבלי !!!!!!!!!!!! ל"ת
ר4נות  |  2/06/15 16:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יו"ר חברת הבנייה ב. יאיר, המואשם בפלילים בפרשת רונאל פישר, הודיע שיפרוש מראשות החברה - אך רק ב-31 בדצמבר    ימשיך להחזיק 42% ממניותיה
עופר וולפסון
קבלן בנייה מאזור נתניה העלים הכנסות והעסיק עובדים, ללא דיווח לרשות המיסים, למרות שקיבלו מדי חודש קצבת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי    כ-10% במבצע האזורי לא רשמו הכנסות כדין
עידן יוסף
ח"כ שרון גל סירב להתעמת עם שאלות שנשאל באולפן ויצא בזעם, לא לפני שהטיח באורית לביא-נשיאל שהיא צבועה וכמו עיתונאית באל-ג'זירה
עופר וולפסון
מורים בכל שלבי הקריירה בישראל מרוויחים עשרות אחוזים פחות במונחי שווי כוח קנייה לעומת מקביליהם ב-OECD    הפער הגדול ביותר בין עובדים בשיא הקריירה לעובדים בתחילתה נמצא בישראל
נחמה אלמוג
"גישה סלולרית אין משמעותה רק סמארטפונים, משתמשים פרטיים, כמו גם עסקיים, מעוניינים לקשר מכשירים רבים לאינטרנט בעלות זולה ובקצב מתקבל על הדעת", כך אמרה טרייסי טסאי, מנהלת מחקר בגרטנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il