X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה במחקר שנערך בישוב ברקן וממצאיו יוצגו בכנס מחקרי יהודה ושומרון באוניברסיטת אריאל
▪  ▪  ▪
סריקות אחר נעדר בחוף הים [צילום: דוברות מד"א]

שילוב בני הנוער בצוותי חרום תורם לקהילה בהתמודדות במצבי חרום, ומעבר לכך תורם לבני הנוער מבחינה נפשית, העלה את דימויים העצמי ואף חיזק את החוסן הקהילתי. - כך עולה ממחקר שערכו ד"ר נגה פרידמן ופרופ' מרים ביליג מטעם מו"פ אזורי השומרון ובקעת הירדן. המחקר עקב אחרי תוכנית שילוב בני נוער בצוות צח"י (צוות חרום ישובי) ביישוב ברקן. ממצאי המחקר לצד מחקרים נוספים, יוצג בכנס מחקרי יהודה ושומרון באוניברסיטת אריאל.
לדברי ד"ר פרידמן, "הרעיון לצירוף נוער לצח"י קם בעקבות רצון לתפעל את בני הנוער שלעיתים מסתובבים ביישוב בחוסר מעש וסובלים ממחסור באפשרויות לבילוי בשעות הפנאי. זוהי בעיה אשר מאפיינת יישובים קטנים ומבודדים שאין להם מענה עבור צרכיהם של בני הנוער".
ד"ר פרידמן כיו"ר בצוות צח"י הישובי העלתה את הרעיון בעקבות אירוע שקרה בעבר בו ילד מהיישוב הלך לאיבוד ולצורך איתורו גייסו צוות חשיבה של בני נוער. בני הנוער גילו תושיה, יכולת חשיבה מקורית ורעננה, הכרה טובה של השטח ויכולות טכנולוגיות טובות משל המבוגרים. המחקר התבסס על מקורות נתונים שונים כגון מחקר עצמי, איסוף מסמכים וביצוע ראיונות עומק עם בני נוער ואנשים אחרים שהיו מעורבים בקורס.
מממצאי המחקר עלה כי למרות שהיו מתנגדים לצירופם של בני נוער לצוות צח"י המחסומים הוסרו לאחר פעילויות משותפות, בעיקר בתרגיל היישובי שהנוער השתתף בו והראה את יכולתו לתרום כאמור במישורים רבים. פרויקט נוער צח"י הגביר את הביטחון העצמי של בני הנוער שנבע מערכי התנדבות חיוביים. בני הנוער עצמם ציינו במהלך הראיונות במחקר שהפרויקט של נוער צח"י נתן להם פרספקטיבה שונה על המון דברים, העשיר את הידע כיצד להתמודד עם מצבים שאחרים לא יודעים כיצד להתמודד איתם ונתן להם תחושת אחריות כלפי עצמם והקהילה. כמו-כן בני הנוער ציינו שהפרויקט נתן להם גם כלים להתמודד עם מצבי לחץ. שילובם של בני הנוער במסגרת צח"י, מנתבת אותו לעשייה חיובית ומעצימה אותו ואת חוסנה של הקהילה.
תאריך:  03/06/2015   |   עודכן:  03/06/2015
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לשכתה של נשיאת בית המשפט העליון נשאלה מתי יתפרסם פסק דינו של בית המשפט העליון בערעור בפרשה והשיבה: זהו תיק מורכב והוא בעבודה
עידן יוסף
ועד עובדי אגד תעבורה הכריז על שביתה בת יומיים בשבוע הבא בעקבות המו"מ התקוע מול הנהלת החברה    ההנהלה: הוועד מנסה לסחוט אותנו
היועץ המשפטי של המשטרה: אין מקום לדון שוטרים לדראון עולם בשל הרשעות שהן לעיתים קלות ערך    מבקר המדינה מתבקש להתערב ולהביא לפרסום השמות
עופר וולפסון
ראש הממשלה תקף את תנועת ה-BDS במהלך ביקורו של שר החוץ הקנדי ניקולסון בישראל: "צביעות בינלאומית בשיאה"
עופר וולפסון
הממונה על ההגבלים העסקיים הפורש, בדיון בוועדת הכספים על עתיד מונופול הגז: "קיים חשש מאיומי החברות. לחברות יש כוח עצום מול הממשלה כי היד שלהן על השיבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il