X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבטיחה שתעסוק בשבועות הקרובים במשבר בלשכת עורכי הדין הרצוג: פרשת פישר - יום הכיפורים של מערכת המשפט דנינו: שימו בצד את העיתונים ואני מלא גאווה
▪  ▪  ▪
שקד. דוגמא מחיל האוויר [צילום: פלאש 90]
"הפרקליטות מושמצת"
שי ניצן תקף את התקשורת על כך שכמעט ולא סיקרה את גזר דינו של עד השקר זאור חניקשייב – למרות שהנושא אכן סוקר בזמן אמת. לדבריו, הפרקליטות מושמצת מעת לעת בידי גורמים אינטרסנטיים, "וזה לא חדש", ולעומת זאת, איש לא ציטט את דבריו של השופט דוד רוזן על חזרתה של הפרקליטות מכתב האישום נגד חגי פליסיאן; הדברים צוטטו ב-News1. לאור הערת הח"מ, חזר בו ניצן מדבריו הגורפים.

שרת המשפטים, איילת שקד, מצהירה (יום ה', 4.6.15) בכנס מחוזות לשכת עורכי הדין שתשמור על מערכת המשפט - לצד מספר נושאים המצריכים תיקון.
בנוגע לנציבות הביקורת על הפרקליטות אמרה שקד, כי היא מודעת לחששותיהם המוצדקים של הפרקליטים ולאיומים עליהם בבית המשפט, שאותם יש למגר. שקד סיפרה, כי בשיחותיה עם הפרקליטים הביאה כדוגמה את חיל-האוויר (בעלה הוא טייס קרב במילואים - א.ל), המתחקר כל אירוע. "גם גוף חשוב כמו הפרקליטות צריך לקבל כל ביקורת כתחקיר. מצד שני, אין לאפשר מצב בו מתלונן יפרסם את שמו של פרקליט כדי להכפיש אותו", הדגישה.
על לשכת עורכי הדין אמרה שקד, כי היא מצויה במשבר משילות קשה המצריך שינוי מעמיק, והיא מתכוונת לעסוק בכך בשבועות הקרובים. עוד אמרה, כי יש צורך בחקיקה כדי לבלום את תופעת המסתננים, שהולכת וגוברת, "כי כל מה שהם צריכים זה סולם כדי לקפוץ מעל הגדר".
"אין אסטרטגיה למלחמה בחרם"
ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר שפרשת פישר היא "יום הכיפורים של מערכת המשפט. יש כאן ליקוי מערכתי. קרה פה משהו איום ונורא. זה לא בושה לבוא ולומר, גם במשטרה ובפרקליטות: היה פה ליקוי מאורות ענק וצריך לחשוב איך מונעים אירועים כאלה, כי הציבור מאבד את אמונו במערכת". הוא הביע התנגדות להוספת פוליטיקאים לוועדה למינוי שופטים, והזהיר שכל איום על המערכת - משתק אותה.
על תנועת החרם הבינלאומית אמר הרצוג, כי מדובר בארגונים שונאי ישראל, המשתמשים בין היתר במעשים ובדברים מתוך ישראל - כגון פגיעה בבית המשפט, בעיתונות או בהפרדת ערבים באוטובוסים. הוא תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באומרו שאין לו אסטרטגיה למאבק בחרם; "הוא לא יכול לשבת על הטריבונה, הוא צריך לרדת לשטח". הרצוג הזכיר את דבריו של נתניהו על "הערבים שנוהרים באוטובוסים" - דבר שהביא לסערה של מחיאות כפיים וקריאות בוז מצד הקהל.
מנהל בתי המשפט, מיכאל שפיצר, הביאה את ברכתה של הנשיאה מרים נאור (שהחליטה ששופטי העליון לא ישתתפו בשל הקרבה לבחירות בלשכה). נאור הדגישה את הצורך בשיתוף פעולה בין מערכת בתי המשפט לבין הלשכה, ועמדה בהקשר זה על עיקריה של התוכנית המקיפה להתייעלות בתי המשפט.
"הבדיקה תמוצה עד תום"
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר: "שימו בצד את העיתונים, ואני מלא גאווה. תראו את השירות לאזרח". הוא תקף את התקשורת, שלדבריו אינה מדברת על "מגמות ודברים חיוביים" כגון העובדה שבשנת 2014 היו ערכי הפשיעה נמוכים ביותר מזה עשור. עוד אמר, כי המשטרה נלחמת בשחיתות ללא משוא פנים ותוך התעלמות מרעשי רקע רבים. לדבריו, ישראל אינה מושחתת, אך יש שחיתות שפושה במוסדות שלטוניים מקומיים וארציים.
פרקליט המדינה, שי ניצן, דחה את דבריו של הרצוג על פרשת פישר וקבע שאין מדובר בכשל מערכתי, שכן "בכתב האישום אין אף מילה על מעשים של פרקליט בפרקליטות. עם זאת, כיוון שאנחנו כפרקליטים אמורים לצפות מעצמנו הרבה יותר מאשר כל אחד אחר, הוריתי למשטרה לבדוק כל טענה וטענה שמועלית לגבי רות דוד בהיותה פרקליטת מחוז, והבדיקה תמוצה עד תום. גם במשטרה יש רב-פקד שכבר אינו שוטר, ובכל מערכת של 30,000 איש יהיו כשלים".
היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, ציין שריבוי המשפטנים בין חברי הכנסת - 23 בכנסת החדשה - אינו ערובה לחקיקה חיובית בעיניהם של עורכי הדין. לדבריו, קולה של הלשכה אינו נשמע בכנסת כבעבר, ועליה להשמיעו לא רק בענייניהשלה אלא גם בנושאים רחבים יותר.
יו"ר ועד מחוז ת"א, אפי נוה, הזהיר: הצפת המקצוע ומעמדם של עורכי הדין - ובכללם שכר הטרחה שלהם - מאיימים על עריכת הדין. "זוהי הסכנה הגדולה ביותר איתה מתמודד עולם המשפט כיום", טען. "לא מדובר על שכר או כבוד, אלא על סכנה ממשית למקצוע האמון על שמירת החוק ויישומו". לדבריו, ההצפה מביאה לכך שרבים מעורכי הדין אינם מתאימים למקצוע, דבר המביא גם לכך שבמחוז תל אביב לבדו יש 3,000 תלונות נגד עורכי דין.

תאריך:  04/06/2015   |   עודכן:  04/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקד: לשרש איומים על פרקליטים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לשכת עוה"ד = קליקה מקצועית
מושחתת  |  4/06/15 13:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ביוון נולד סוקרטס, מגדולי הפילוסופים באנושות
גד פרץ
לא מן הנמנע כי בעקבות דבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית, תחליט פרטנר שזו העת הנכונה לבטל את הסכם השימוש במותג    צעד נוסף שנשקל בחברה: הגשת תביעת נזיקין נגד פראנס טלקום, בעלת המותג אורנג'
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קובע: המסמכים שהועברו לאורך השנים לארכיון המרכזי לתולדות העם היהודי יישארו בו - בין היתר משום שכוונתה של הקהילה הייתה להעביר אותן דרך קבע
איתמר לוין, אריאל י. לוין
ראש עיריית רמת גן לשעבר שהורשע בארבע פרשות של קבלת שוחד נקנס ב-1.8 מיליון שקל ובחילוט של מיליון שקל    היזמים ששיחדו את בר - שאול לגזיאל, חיים גייר ודוד לוי - נדונו ל-33-11 חודשי מאסר
איציק וולף
ארגון ג'יהאדיסטי בשם 'גדודי עומר' הודיע כי ירה את שתי הרקטות אמש לעבר ישראל בתגובה להרג אחד מאנשיו בידי חמאס    שר הביטחון: אם היורים הם כנופיות של סוררים מארגוני ג'יהאד עולמי המעוניינים לאתגר את חמאס - חמאס נשאר אחראי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il