X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקשת מבית המשפט העליון שלא להעניק לראש עיריית בת ים לשעבר רשות לערער על החמרת עונשו - שמונה חודשי מאסר מייחסת לו "שחיתות יזומה, מתוכננת, חמורה, בוטה ומתמשכת"
▪  ▪  ▪
לחיאני. "אין כל נימוק" [צילום: פלאש 90]

"במסגרת הבקשה, המופנית כלפי חומרת העונש, לא העלה המבקש כל נימוק המצדיק הבאת עניינו בפני בית משפט נכבד זה ב'גלגול שלישי'; גם לגופם של דברים, אין מקום להתערב בפסק דינו המפורט והמנומק של בית המשפט המחוזי". כך טוענת (יום ד', 3.6.15) פרקליטות המדינה בתשובתה לבקשתו של ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, לערער על חומרת עונשו.
לחיאני הורשע במסגרת הסדר טיעון בשלושה מקרים של מרמה והפרת אמונים ונדון בבית משפט השלום לשישה חודשי עבודות שירות. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את ערעור המדינה וגזר על לחיאני שמונה חודשי מאסר, והוא ערער על כך.
לדברי עו"ד אבי וסטרמן מפרקליטות המדינה, "בקשתו של המבקש לקיים דיון ב'גלגול שלישי' בעניינו, באצטלה שהבקשה מעוררת שאלות משפטיות, דינה להידחות. טענותיו של המבקש מופנות כלפי עצם הפעלת הסמכות להחמרה בעונש על-ידי בית המשפט המחוזי - בכלל ובנסיבות דנן בפרט - טענות שאין להן בסיס; טענות אחרות מופנות כלפי הפעלת שיקול הדעת של בית המשפט המחוזי במקרה שהובא בפניו, במסגרתן, בין היתר, מייחס המבקש לבית המשפט המחוזי קביעות אשר כלל לא קבע.
"טענותיו של המבקש מתמקדות, בסופו של דבר, בשיקולי ערכאת הערעור שהופעלו, כבכל תיק אחר, בעניינו הספציפי של הנאשם העומד לדין. הנסיון לשוות לסוגיות השונות הנוגעות לגזירת הדין - אשר מוכרעות לעולם על-פי נתוניו הפרטניים של התיק - נופך עקרוני או ציבורי, אין לה על מה לסמוך. כמו במקרים אחרים המובאים בפניו, שקל בית המשפט המחוזי את מכלול השיקולים לקולא ולחומרה, בחן את הכרעתו של בית משפט השלום, והכריע בערעור. זאת, כמובן, תוך מתן משקל לחומרת המעשים ונסיבות ביצועם מחד-גיסא, ולנסיבותיו של המבקש מאידך".
לדברי המדינה, בית המשפט המחוזי לא שם את עצמו בנעליו של בית משפט השלום, אלא ביצע ביקורת ראויה על גזר הדין. וסטרמן גם דוחה את ההשוואה שעושה לחיאני עם גזרי דין קודמים: "קשה להעלות על הדעת נסיבות קשות יותר של הפרת אמונים מאלה אשר באו לידי ביטוי במעשיו של המבקש". הוא מוסיף ואומר, כי לפי פסיקתו של בית המשפט העליון - ניתן לערער על גזר דין שניתן בעקבות הסדר טיעון פתוח.
וסטרמן מוסיף: "מטענותיו של המבקש עולה כי עצם ההחמרה מעונש של שישה חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות לעונש מאסר (אף קצר) לריצוי מאחורי סורג ובריח, משמעה פער המצדיק מתן רשות ערעור. המשיבה תטען כי יש לדחות טענה זו, המובילה למסקנה כי כל החמרה בעונש אשר נגזר על-ידי הערכאה הראשונה לששה חודשי עבודות שירות, מקימה רשות ערעור - שהרי כל החמרה כאמור חייבת לגרור עמה מאסר בבית סוהר. מדובר בטענה בלתי סבירה".
לסיכום הוא אומר: "המעשים בהם הורשע המבקש הם מעשים של שחיתות יזומה, מתוכננת, חמורה, בוטה ומתמשכת; המבקש עירב, במסגרת תפקידו הציבורי, את ענייניו האישיים, העסקיים, והמשפחתיים. המבקש ניצל את תפקידו לצורך קבלת טובות הנאה אישיות, ופגע באורח מופלג בערכים המוגנים בעבירת הפרת האמונים: אמון הציבור בעובדי הציבור, טוהר המידות של עובדי הציבור, ותקינות פעולות המינהל".

תאריך:  04/06/2015   |   עודכן:  04/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: לא להתערב בעונש לחיאני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפשע התחיל עם עסקת הטעון
שבץ חלובה  |  4/06/15 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת לחיאני
איתמר לוין
בעלי רשת המרכולים סופר-דוש הודה שהעניק לאבי לחיאני, אחיו של שלומי לחיאני, הלוואה של 550,000 שקל לכיסוי חובותיה של חברת הבנייה המשפחתית
איתמר לוין
טוען שבית המשפט המחוזי סטה מן ההלכות המקובלות כאשר החליט להטיל עליו שמונה חודשי מאסר בפועל, במקום שישה חודשי עבודות שירות שגזר בית משפט השלום
איתמר לוין
קלושים עד מאוד הסיכויים שבית המשפט העליון יעניק רשות ערעור בגלגול שלישי    שימו לב לדבריהם הקשים של השופטים על לחיאני ולדבריהם הנחרצים על עבירת הפרת האמונים    מדוע השחיתות בשלטון המקומי נמשכת ולמה לשמעון גפסו יש סיבה לדאגה
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי קובע: לחיאני פגע בצורה חמורה ובוטה באמון הציבור בשלוש עבירות הפרת האמונים שביצע - והמעשים אינם מאפשרים להסתפק בעבודות שירות
איתמר לוין
ראש עיריית בת ים לשעבר נדון לשישה חודשי עבודות שירות לאחר שהודה בשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים    בית המשפט המחוזי יכריע האם להחמיר את הענישה למאסר בפועל
רשימות נוספות
גזר הדין ללחיאני - ססמאות  /  איתמר לוין
פרוטוקולים מעדות דנציגר בחקירה לא הושמדו  /  איתמר לוין
המדינה מערערת ודורשת מאסר בפועל ללחיאני  /  איתמר לוין
הקלון הוא של לחיאני?  /  אפרים הלפרין
שלומי על ישראל  /  איתמר לוין
תסמיני הראש הקטן  /  בצלאל לביא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il