X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד המשפטים: מלכה לא יקבל הקלה בעונשו תמורת העדות המפורטת שמסר ואשר בעקבותיה נחתם עימו הסדר טיעון
▪  ▪  ▪
מלכה. עדות מפורטת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

רב-פקד ערן מלכה חתם בשבוע שעבר (4.6.15) על הסדר טיעון בפרשה בה הוא ועו"ד רונאל פישר הם הנאשמים העיקריים. כך התיר לפרסם (יום ב', 8.5.16) בית משפט השלום בירושלים.
משרד המשפטים מסר, כי בעקבות החתימה על ההסכם "מסר מלכה עדות מפורטת המצדיקה המשך חקירה. ההסכם, שאינו מעניק למלכה כל הקלה בעונש המאסר הצפוי לו כפועל יוצא מחומרת מעשיו, צפוי להיות מוצג ביום רביעי הקרוב בפני בית המשפט המחוזי בירושלים". במועד זה יוקרא כתב האישום בפני השופט משה סובל.
סניגוריו של מלכה, עוה"ד עופר ברטל ודב גלעד כהן, מסרו, כי על-פי ההסכם מלכה יודה בעובדות כתב אישום מתוקן, ללא הסכמה בינם לבין המדינה לגבי העונש שייגזר עליו. "אנו סמוכים ובטוחים, שהודאתו במיוחס לו ושיתוף הפעולה בינו לבין מח"ש, יובאו בחשבון על-ידי בית המשפט בבואו לגזור את הדין", אמרו.
חתימת ההסכם הביאה לזימונם לחקירה של שני בכירים, ששמותיהם עודם אסורים בפרסום. האחד הוא ניצב משטרה לשעבר, ששמו נקשר בעבר למספר פרשות, אך הוא לא הועמד לדין; גם פרישתו מהמשטרה לוותה בפרסומים סביב התנהגותו. על-פי החשד, הניצב קיבל שוחד מפישר, בין היתר בדמות בקבוקי ויסקי, תמורת מידע על לקוחותיו של פישר. מח"ש גם בודקת מי מימן נסיעות משותפות לחו"ל של פישר והניצב. לאחר חקירתו שוחרר הניצב בדימוס לשלושה ימי מעצר בית. הדמות השנייה היא בכיר לשעבר במערכת אכיפת החוק, החשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות.
בכתב האישום נגד מלכה, פישר ויתר המעורבים בפרשה נאמר, כי בידי מלכה היו בתוקף תפקידו, כחוקר ביחידה להב 433, סודות כמוסים של יחידות החקירה הרגישות ביותר בלהב 433 ויחידות חקירה נוספות, בין חקירות שניהל בעצמו ובין עליהן למד מעמיתיו. מדובר היה גם במה שהמדינה מכנה "מידע מודיעיני רגיש ביותר, שחשיפתו עלולה לפגוע באינטרסים ציבוריים מן המעלה העליונה".
לפי כתב האישום, לאורך תקופה ארוכה התחלק מלכה בפרטים רגישים מתוך המידע עם פישר, אשר הפך להיות לו לשותף סוד לצורך קידום ענייניהם הכלכליים המשותפים. על-פי כתב האישום, מלכה לא בחל בשיבוש חקירות סמויות רגישות להן היה שותף ובמכירת מידע מתוכן תמורת בצע כסף, תוך פגיעה קשה בערכי המשטרה.
בכתב האישום נטען, כי מלכה העביר לפישר את המידע במישרין או באמצעות עדת המדינה. מדובר היה במידע מחקירות סמויות וגלויות (של יחידת להב 433 ויחידות אחרות); מידע מודיעיני; נוסחי שאלות מתוך חקירות עתידיות; התראות לגבי מעצרים צפויים; התראות לגבי מועדי "פרוץ" (המועד הסודי המתוכנן בו הופכת חקירה מסמויה לגלויה) וחומרי חקירה נוספים. המידע הועבר לכתובת הדוא"ל "אלפוניו-7" שיצר פישר, עדת המדינה הייתה מדפיסה את החומר ממנה ומניחה אותו במגירה מיוחדת במשרדו של פישר. מידע נוסף הועבר בפגישות בין מלכה לפישר ובהודעות ווטסאפ.
מלכה ופישר, ממשיכה המדינה, תיאמו את פניותיו של פישר לחשודים ועדים שהיו מעורבים בחקירות. פישר נפגש איתם במשרדו ובמקומות אחרי, הרשים אותם בבקיאותו ברזי החקירה, וגייס אותם כלקוחות בשכר טירחה מופקע – אותו הסביר במידע שבידיו וביכולתו להשפיע על החקירה. כדי לבסס רושם זה, מסר פישר לגורמים אלו פרטים מוכמנים שקיבל ממלכה. הוא נקב בסכום שלדבריו יועבר לגורם המשטרתי שבשמו לא נקב, בנוסף לשכרו-שלו. את הכסף שקיבל חלק פישר עם מלכה, וסכומים מסוימים נתן גם לעדת המדינה.
לטענת מח"ש, שיטה זו גרמה "לפגיעה בחקירות – הן משטרתיות והן של יחידות אכיפה אחרות; לפגיעה קשה במאמצי היחידות החוקרות לאיסוף ראיות בתיקים מורכבים ולשיבוש מהלכי משפט. בנוסף, בחלק מן המקרים הציגו הנאשמים מצג שווא בפני נחקרים פוטנציאליים בדבר פעולות או חקירות שכביכול מתנהלות נגדם, וניסו לקבל ואף קבלו כסף בחלק מהמקרים. זאת, תוך שהם כולאים אותם אגב כך לתחושת דחק על-מנת להקל עליהם להוציא לפועל את מעשי העבירה, במסגרת השיטה".

תאריך:  08/06/2015   |   עודכן:  09/06/2015
+המדינה תבקש 9-7 שנות מאסר למלכה
22:20 08/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההגנה צפויה לבקש בין שנתיים לארבע שנות מאסר  ▪  סעיף אישום אחד בלבד יושמט מכתב האישום נגד מלכה; העבירות החמורות נותרו בעינן - שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועוד

מלכה. הסדר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+"ע"י בכתה ללא הרף, הקיאה ונפלה
בשירותים וביקשה לראות רופא"
16:54 08/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

על-פי מזכר של מח"ש החוקרים לא נענו לבקשתה של ע"י להיבדק בידי רופא  ▪  החלטתה להפוך לעדת מדינה באה לאחר שעה של לחצים מצד החוקרים, במהלכה עישנה חצי קופסת סיגריות  ▪  אחת מעדויותיה של ע"י לא תועדה במלואה ועל אחרת היא לא חתמה

מזכר יום אחרי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצב בדימוס נחקר בחשד לקבלת שוחד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אם אחרי כל שפורסם על ברכה
ועדיין לא סולק...  |  8/06/15 19:18
2
כל האתרים מפרסמים את השם והאתר
ברונו  |  8/06/15 20:31
3
אייך יואב יצחק פסיפס
Boby  |  8/06/15 21:02
4
כמה זמן ברונו קרייסקי
קנצלר  |  8/06/15 23:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
על-פי מזכר של מח"ש החוקרים לא נענו לבקשתה של ע"י להיבדק בידי רופא    החלטתה להפוך לעדת מדינה באה לאחר שעה של לחצים מצד החוקרים, במהלכה עישנה חצי קופסת סיגריות    אחת מעדויותיה של ע"י לא תועדה במלואה ועל אחרת היא לא חתמה
אלעזר לוין
מ"מ ראש עיריית ירושלים: "דיווחתי לראש העיר שמישהו ניסה לסחוט אותי, והוא שלח אותי למלכה"
איתמר לוין
טוען שההסכמה בין מח"ש לבין מלכה, לפיה לא ייעשה שימוש בעדויותיו והן לא ייחשפו לפני שתהיה הסכמה על עונשו, היא בלתי חוקית
יואב יצחק
בשלב זה מוטל איפול כבד באילו נושאים בחרו פרקליט המדינה ניצן וראש מח"ש עוה"ד אורי כרמל להתמקד    לבקשת מח"ש ניתן צו איסור פרסום המונע מסירת פרטים
איציק וולף
פרקליטיו של העבריין זאב רוזנשטיין טוענים כי הסכם עד המדינה שנחתם עם האחים דדוש להפללת רוזנשטיין כולל הטבות מפליגות המגיעות לכדי הסכמה של המדינה בפועל עם העלמת מס של חצי מיליון דולר    כל זאת - בעוד עדי המדינה נדונו לתקופת מאסר ממושכת יותר מזו שנגזרה בסופו של דבר על רוזנשטיין    ממסמכי תשאול האחים דדוש הועלם במכוון שמו של עו"ד רונאל פישר    דורשים מנציבת הביקורת על הפרקליטות לבחון האם הייתה זליגת מידע בנושא בין עו"ד רות דוד לעו"ד פישר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il